fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פותחים את הים

עונת הרחצה תיפתח בעוד פחות משבוע, ב-1 במאי, מה שלא הפריע לאלפים להציף את חופי הקריות בחול המועד. מה מצפה לכם? איפה תאכלו? היכן תעשו ספורט והאם תצליחו לגלוש (באינטרנט, באינטרנט)
חוף נאות קרית חיים
חוף נאות | צילום: אפרת פראנק

מחר ב"הד הקריות"

למרות שעונת הרחצה תיפתח באופן רשמי רק ב-1 במאי, במהלך חול המועד הציפו אלפי מתרחצים את חופי הים בקריות, תוך שהם מתעלמים מהעובדה שסוכות המצילים לא היו מאוישות. אם עדיין לא ביקרתם באחד מחופי הקריות, כשתעשו זאת תגלו שככבשבת בצהריים, למרות שהחזאים איימו שמזג האוויר ישתנה ויהפוך אפור, נסעו שיירות עמוסות במכוניות בשדרות דגניה לכיוון חוף קרית חיים. לפני כשנתיים, יחד עם שיפוץ החוף והפיכתו לחוף נאות, דאגה עיריית חיפה להקים מגרש חנייה גדול, המשתרע על שטח של מאות מטרים. בכל זאת, הפקקים היו עצומים, המכוניות חנו גם על אי התנועה הארוך המפריד בין צידי הכביש. המשימה של מציאת חנייה ארכה בממוצע כשלושת רבעי השעה.

המתרחצים מילאו את החוף, המסעדות, הטיילת החדשה וכמעט בכל מקום מצאו המשתזפים מקום לתקוע יתד ולפתוח שמשייה. בסופו של דבר, המבקרים הרבים נאלצו להתפנות בשל מזג האוויר. אולי בשבת האחרונה לא היה מזל למבלים על החוף, אולם במהלך כל חול המועד, מזג האוויר האביבי משך אל חופי הקריות אלפי מתושבי המטרפולין שהגיעו להריח את הקיץ המתקרב.

חוף נאות קרית חיים
חוף נאות קרית חיים (צילום: אפרת פראנק)

ומה עם השדרוגים?
רצועת החוף בקריות משתרעת על חמישה קילומטרים ומשרתת כ-200 אלף תושבי הקריות. החופים כוללים את חוף נאות בקרית חיים, הקרוי ע"ש סגנית ראש עיריית חיפה יהודית נאות שנפטרה לפני מספר שנים מסרטן, ואת חוף זבולון בקרית ים.

נדמה כי בחוף קרית חיים הוחזרה בשנים האחרונות עטרה ליושנה. על כך יכולים להעיד המבקרים הרבים. כ~23 מיליון שקלים מושקעים מדי שנה על ידי עיריית חיפה בהפעלה, תחזוקה ושיקום חופי הרחצה העירוניים, בהם חוף דדו, חוף הכרמל, חוף בת גלים, החוף השקט וחוף נאות בקרית חיים, אותם פוקדים מיליוני מתרחצים מדי שנה. הכספים מושקעים בהכנת החופים לקראת פתיחת עונת הרחצה, תיקון נזקים שוטפים בחופים ובטיילות החוף ומתן שירותי הצלה, עזרה ראשונה, ניקיון ואבטחה. בחוף נאות נסללה טיילת לצד פרגולות חדשות ודשא סינטטי. בחוף שתי מסעדות –מסעדת בלנגה שהוקמה בשנת 1962 ומסעדת הדודה שמחה שהוקמה בתחילת שנות ה-70. במתחם פועלות שלוש תחנות הצלה שמאוישות בעשרה מצילים. לקראת פתיחת

העונה עברו המצילים הכשרה ולרשותם ציוד קשר והצלה ואופנוע ים המאפשר מתן מענה מהיר. כמו כן, לקראת פתיחת עונת הרחצה בוצעו עבודות תחזוקה שוטפות, בין היתר אינסטלציה, צבע, מסגרות וגינון.

בשנת 2011 זכה החוף לציון מושלם 100, הציון הגבוה ביותר בארץ שהוענק במסגרת מדרג החופים הארצי שנערך על ידי המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים. חוף נאות זכה גם בזכות המדשאות ורחבת מתקני הספורט הכוללים מתקני כושר חדישים ובטיחותיים המאפשרים לשלב צעידה נעימה באוויר הפתוח עם אימוני כושר פעיל והכל ללא תשלום.

ומה עם המסעדות?
בתום השטח המוניציפלי של חיפה מתחילה רצועת החוף של קרית ים, המשתרע לאורך של שלושה קילומטרים. לפני מספר שנים הוקמה טיילת לאורך שני קילומטרים בעלות של חמישה מיליון שקלים. גם השנה נערכה העירייה לפתיחת עונת הרחצה. במסגרת זו הושקע תקציב של קרוב למיליון שקלים, מכספי משרד הפנים והעירייה, כדי להכשיר את החוף המוכרז לקראת פתיחתו הרשמית לקהל. בין השאר שופצו וחודשו מבני המלתחות ומבני המקלחות שבחוף. בנוסף שודרג מגדל ההצלה מבחוץ ומבפנים.

את מגדל ההצלה יאיישו השנה שלושה מצילים באמצע השבוע וארבעה בסוף השבוע. החוף יהיה פתוח לקהל מדי יום מהשעה שבע בבוקר עד שש אחר הצהריים. לצד כל אלה הושקע מאמץ רב גם בטיפוח החוף והטיילת שלצידו, כאשר לאורך הקיץ מתוכננים להתקיים בהם הפעלות שונות כגון קונצרטים והרקדות המוניות. בימים אלה מנהלת העירייה מגעים עם חברת בזק על מנת שהמתרחצים והמבקרים בחוף יוכלו ליהנות גם מאינטרנט אלחוטי בחינם בחוף ובסביבתו. בחוף פועלות שתי מסעדות – ימית שנפתחה לפני 17 שנה ואמיגוס שנפתחה לפני כעשר שנים.

ומה עם התיירים?
הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות