fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עורו, עורו, תושבי קרית חיים

תנועת חברתית חדשה בשם עורו מנסה להציב את האג'נדה במרכז ולא את הפוליטיקאים. הציבור יידרש לבחור מה הם הנושאים החשובים לו ביותר. את המסע הם החלו בקריות
ניידת עורו
ניידת עורו (צילום: יח"צ)

 תנועת "עורו" הגיע לקרית חיים השבוע. מדובר בתנועה חברתית חדשה שיצאה במהלך של קיום בחירות אלטרנטיביות בהן יבחרו אג'נדה במקום פוליטיקאים. חברי התנועה  סיירו עם הניידת הייחודית שלהם  בחוף קרית חיים וקרית ים ובקרית מוצקין, במטרה לעורר את האזרחים להשפיע על סדר היום בישראל.

מדובר בתנועה חברתית חדשה, ששמה לה למטרה לייצג את הרוב בישראל והוקמה על ידי פורום נרחב של אנשים מובילים בתחומים שונים, שחברו יחד בכדי לנסות ולהביא לשינוי חברתי. התנועה מעוניינת לאגד תחתיה חלקים נרחבים מהעם ולייצג בפני נבחרי הציבור את סדר העדיפויות האמיתי של אזרחי ישראל.

ניידת  עורו
ניידת עורו (צילום: יח"צ)

 התנועה החליטה כי לאזרחי ישראל בכל זאת מגיעה הזדמנות לבחור את סדר היום הציבורי. מאחר והבחירות לראשות הממשלה אמורות היו להתקיים ברביעי בספטמבר, החליטה התנועה לערוך בחירות, במהלכן, יידרש הציבור לבחור מה הם הנושאים החשובים לו ביותר. הציבור הישראלי ידרג את סדרי העדיפות שלו ותנועת "עורו" תיאבק למענו עד שתיצור שינוי. באותו יום, יסתובבו פעילי התנועה עם טאבלטים בהם יוכל כל אחד להצביע.

בסופו של התהליך יגבשו בתנועה מסמך שירכז בתוכו את העדפות הציבור ודירוג החשיבות עבורו בנושאים השונים. את המסמך יעבירו בתנועה לנשיא המדינה ולכלל חברי הכנסת ויעקבו האם וכיצד נבחרי הציבור ממלאים את רצון הבוחר.

במטרה לעורר את אזרחי המדינה, יצאו פעילי התנועה כבר השבוע למסע ברחבי הארץ, מצפון לדרום. במסגרת המסע תצא ניידת שטח של התנועה ובה פעילים ומתנדבים שיגיעו למוקדי הערים בארץ ויסחפו אותם לדיונים וויכוחי רחוב בסגנון הדיונים העתיקים בכיכר העיר. בכל מקום ידרבנו את האזרחים לשיחות על נושאים כמו: חינוך, דיור ציבורי, תעסוקה, שוויון בנטל ועוד.

מנכ"ל תנועת עורו תומר טרבס: "אנחנו מאמינים שהציבור הישראלי מסכים ברובו המוחלט על שורה ארוכה של נושאים שלא באים לידי ביטוי בבחירות לכנסת. לכן בבחירות אלה נעשה הפוך, נוציא החוצה את הנושאים השנויים ביותר במחלוקת ונבחר דווקא מבין נושאים שלא עומדים אף פעם במרכז תשומת הלב הציבורית. אנחנו רוצים שמאות אלפי אזרחים ייקחו חלק בתהליך הבחירות ובנוסף אנו מציעים פלטפורמה באתר עורו לקיים דיונים ולהשפיע על הנושאים השונים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות