fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בג"ץ הורה למדינה להודיע מתי יסולק מיכל האמונה ממפרץ חיפה

בית המשפט העליון הורה היום, שני, למדינה להודיע תוך 45 יום על לוחות הזמנים לסילוק המיכל. נדחתה העתירה של מפעל חיפה כימיקלים נגד עיריית חיפה שסירבה למתן רישיון עסק והיתר בניה למיכל ראש העיר יונה יהב: " נגמרו המשחקים וגרירת הרגליים"
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)

התפתחות חיובית במאבק כנגד זיהום האוויר: נדחתה עתירת מפעל חיפה כימיקלים נגד עיריית חיפה שסירבה לתת למיכל האמוניה הגדול היתר בנייה ורישיון עסק. בג"ץ קבע כי על המשרד להגנת הסביבה להשיב תוך 45 יום כיצד בכוונתו לגרום להפחתת כמות האמוניה שבמיכל עד סגירתו הצפויה ב-2017 .

בהמשך להחלטת הממשלה, על פיה ייסגר מיכל האמוניה בחיפה בשנת 2017 וערעור חברת "חיפה כימיקלים" סירבה עיריית חיפה להעניק רשיון עסק או היתר לגליזציה למיכל האמוניה.

בדיון שהתקיים היום, שני, בעליון, הורה בית המשפט למדינה להודיע תוך 45 יום על לוחות הזמנים לביצוע החלטת הממשלה בדבר סגירת מיכל האמוניה במפרץ חיפה והעתקת פעילותו למישור רותם שבנגב. כמן כן נדרשה המדינה ע"י בית המשפט העליון למסור את עמדתה ביחס לניהול מיכל האמוניה בתקופת הביניים עד סגירתו באופן שימזער את הסיכונים הנובעים מקיימו.

מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)

ראש עיריית חיפה יונה יהב, המוביל  מאבק משפטי וציבורי לסילוק מיכל האמוניה ממפרץ חיפה קיבל היום את ההחלטה ואמר כי היא "מעניקה רוח גבית למאבק אותו מובילה לצערה עיריית חיפה מזה זמן רב לבדה."

"הכתובת כבר שנים על הקיר – והיא אומרת; סכנה!" הוסיף יהב "נגמרו המשחקים וגרירת הרגליים של הגורמים האחראיים. על ממשלת ישראל להקצות לאלתר את התקציבים הנדרשים להפסקת פעילות המיכל ולסלק אותו מלב מטרופולין המפרץ מוקדם ככל הניתן. אנו מצפים כי הדבר יקרה עוד לפני היעד שקבעה הממשלה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות