fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפיד דחה את בקשת דוקורסקי לביטול תאגיד מי ביאליק

דוקורסקי: "אנשי האוצר ורשות המים מנותקים מהשטח, מדי יום אני מקבל את תלונות התושבים על ייקור תעריף המים מרגע העברת הסמכויות לתאגיד"
יאיר לפיד ונדב פרי
יאיר לפיד ונדב פרי (באדיבות דוברות עיריית מוצקין)
יאיר לפיד ונדב פרי
יאיר לפיד (באדיבות דוברות עיריית מוצקין)

"נסתם הגולל", כך מכנים הבוקר (שני) את רצונו של ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, לבטל את הקמת תאגיד המים והביוב "מי ביאליק". שר האוצר יאיר לפיד, הודיע השבוע במכתב לראש העירייה כי הוא אינו מקבל את המלצת שר הפנים לפטור את קרית ביאליק מחובת תאגיד מים וביוב. בישיבת מועצת העיר שהתקיימה לפני שבועיים במועצת עיריית קרית ביאליק, החליטו החברים בצעד תקדימי לבטל את תאגיד במים, החלטה שכלל לא בסמכותם.

בחודש אפריל, סמוך לכניסתו של לפיד לכהונת שר האוצר, פנה אליו דוקורסקי בבקשה לבטל את תאגידי המים והביוב שהוקם בתחילת השנה.  בפנייתו ציין דוקורסקי כי "הקמת תאגידי המים והביוב מלכתחילה הייתה מקח טעות והביאה לייקור לא רציונלי של תעריפי המים והביוב לאזרחי המדינה. כמו כן הקמתו של כל תאגיד גררה יצירת מנגנונים מיותרים ועל הממשלה לפעול לביטול כולל של תאגידי המים והביוב ולהחזיר את ניהול משק המים והביוב לרשויות המקומיות אשר מרביתן ניהלו אותו ביעילות ובאחריות. צעד זה יביא להורדה דרמטית של מחירי המים בשל ביטול הוספת המע״מ על תעריף הרכישה על ידי הציבור".

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי
החלטה שגויה. דוקורסקי (צילום: הילה מלמד)

בפנייתו ציין  דוקורסקי כי "שר הפנים לשעבר, אלי ישי המליץ לפטור את עירית קרית ביאליק מהקמת תאגיד מים וביוב עקב יכולותיה המוכחות של העירייה לנהל את משק המים והביוב בצורה יעילה, חסכונית ומיטבית". במשך ארבע  שנים מנע דוקורסקי את הקמת תאגיד המים.  בחודש מרץ,  הוציאה המדינה מידי עיריית קרית ביאליק את ניהול ענייני המים והביוב והחלה לפעול חברת "מי ביאליק בע"מ". לפיד כתב בתגובה: "איני מאמץ את המלצת שר הפנים הקודם".

דוקורסקי מסר: "אני מצטער על החלטתו של שר האוצר יאיר לפיד להשאיר את ניהול המים בידי התאגיד. שר האוצר במכתבו מציין כי הקמת תאגידי המים והביוב לא הביאה לעלייה בתעריפי המים. איני מסכים איתו. אנשי האוצר ורשות המים מנותקים מהשטח, מדי יום אני מקבל את תלונות התושבים על ייקור תעריף המים מרגע העברת הסמכויות לתאגיד. האמנתי, כי לפיד יעשה את המעשה הנכון ויבטל את ההחלטה השגויה אולם לצערי בחר להשאיר אותה על כנה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות