fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כיכר הפינג'אן ריגשה את לוחם הפלמ"ח

ברחוב הפלמ"ח בקרית ביאליק הוקמו שתי כיכרות עם מיצגים ברוח שירי הפלמ"ח. תושב העיר, ניסים סדובסקי התרגש ושלח את המדליה שקיבל מתקופת שירותו."עצרתי את רכבי והתבוננתי על הפינג'אן, ומודה אני שדמעות זלגו מעיניי", כתב
כיכר הפינג'אן
"נזכרתי בחבריי שנפלו בקרבות". כיכר הפינג'אן (צילום: דוברות עיריית ביאליק)

ניסים סדובסקי, תושב קרית ביאליק, בשנות ה-80 לחייו, נעצר ליד הכיכרות החדשות המעוצבות בהשראת שירי הפלמ"ח, התרגש עד דמעות ושיגר מכתב מרגש לראש העירייה, אלי דוקורסקי, אליו צירף מדליה שקיבל בתקופת הפלמ"ח.

לאחרונה סיימה העירייה עבודות סלילה, בטיחות ופיתוח נופי ברחוב הפלמ"ח בעיר. ברחוב נסללו שתי כיכרות שעוטרו בפיסול סביבתי בהשראת השירים "שיר הפינג'אן" ו"מסביב למדורה".

בכיכר הצפונית הוצב פינג'אן ענק ובכיכר הדרומית החדשה הוצבו דמויות של שני לוחמי פלמ"ח יושבים מסביב למדורה. המיצגים קצרו שבחים רבים ומכתבים רבים נשלחו לעירייה, אולם את המכתב המרגש מכולם כתב לדוקורסקי ניסים סדובסקי, לוחם פלמ"ח לשעבר המתגורר בעיר.

כיכר הפינג'אן
"נזכרתי בחבריי שנפלו בקרבות". כיכר הפינג'אן (צילום: דוברות עיריית ביאליק)

במכתבו כתב סדובסקי: "עצרתי את רכבי והתבוננתי על הפינג'אן, ומודה אני שדמעות זלגו מעיניי. עבודת אמנות, חפץ דומם, אבל כל כך היסטורית ונוסטלגית… נזכרתי בחבריי אשר נפלו בקרבות עקובי דם ואיך שרנו את שירי פלמ"ח מסביב למדורה. גם אשתי ז"ל היתה פלמ"חניקית כמוני ונזכרתי בשיר 'על המשלט ישבנו' והסטן והפינג'אן היו תמיד צמודים זה לזה".

כיכר מסביב למדורה
בהשראת שירי הפלמ"ח. כיכר מסביב למדורה (צילום: דוברות עיריית ביאליק)

סדובסקי ציין כי בעומדו ליד הכיכרות שאל עוברים ושבים האם הם יודעים מה שעומד מאחורי המיצגים. "מצאתי לאות הוקרה ותודה שנתת לי עוד תקווה שיזכרו אותנו כי האדם הולך אך הסמל נשאר. קבל ממני את אחד הסמלים אשר קיבלתי בתקופת הפלמ"ח".

דוקורסקי התרגש מהמחווה וכתב לסדובסקי: "משלוח המדליה כהוקרה על התקנת מיצגי הפלמ"ח שהוצבו בכיכרות ברחוב זה נגע לליבי וריגש אותי מאוד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות