fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: נחנכה כיכר מצילי היהודים

כיכר מצילי יהודי זקינתוס | צילום: דוברות העירייה
כיכר מצילי יהודי זקינתוס | צילום: דוברות העירייה

לפני כשנתיים חתמו עיריית קרית ביאליק והעיר זקינתוס ביוון על ברית ערים תאומות. השבוע נחנכה ברחוב ויצמן בעיר הכיכר להנצחת מצילי יהודי זקינתוס. ערב הכיבוש הנאצי של האי זקינתוס התגוררו בעיר הבירה שלו 275 יהודים, צאצאים לקהילה יהודית שהתגוררה שם לאורך מאות שנים. הממשל הגרמני של האי פנה לראש העירייה דאז, לוקאס קארר, וביקש ממטו רשימה מלאה של כל היהודים, תושבי האי. בהתייעצות של ראש העירייה עם הבישוף של זקינתוס, הוחלט לעדכן בדבר את ראש הקהילה היהודית, שהנחה את אנשיה לעזוב את העיר ולהסתתר. למחרת היום, הגיעו ראש העירייה והבישוף למשרדי הממשל הגרמני של האי והגישו את הרשימה, שכללה שני שמות בלבד. שלהם. במעשה גבורה זה ניצלו חייהם של תושבי האי היהודים.

במרכז הכיכר החדשה בקרית ביאליק הוצב רימון, הנמנה עם שבעת המינים ואחד הסימנים המובהקים של יהדות. בשנה שעברה השתתף ראש עיריית זקינתוס בחגיגות ה–70 למדינת ישראל כאורחו של ראש העירייה, אלי דוקורסקי. דוקורסקי: "הכיכר החדשה היא מפגן הוקרה לגבורתם של מצילי יהודי זקינתוס. אני שמח וגאה להנציח את זכרם".

 

כיכר מצילי יהודי זקינתוס. צילום: דוברות העירייה
כיכר מצילי יהודי זקינתוס | צילום: דוברות העירייה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות