fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: כאן לא מתעללים בבעלי חיים

ד"ר ערן מרקוביץ. צילום: דוברות העירייה
ד"ר ערן מרקוביץ. צילום: דוברות העירייה

זו השנה ה-15 שבה מועברות באורט ביאליק הרצאות נגד התעללות בבעלי חיים. יוזמת ההרצאות היא בתיה בר, החברה בקרן למען בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה, בשיתוף אגודת צער בעלי חיים חיפה.

את ההרצאה בשבוע שעבר העביר בהתנדבות, כמו בשנים קודמות, וטרינר האגודה ד"ר ערן מרקוביץ לכ-220 תלמידים ומוריהם. דבריו של ד"ר מרקוביץ הומחשו במצגות וסרטונים. לדבריו, קיים קשר ישיר, שהוכח מחקרית, בין התעללות בבעלי חיים לבין אלימות כלפי בני אדם.

ד"ר ערן מרקוביץ. צילום: דוברות העירייה
ד"ר ערן מרקוביץ. צילום: דוברות העירייה

נושאים נוספים, בהם עסקה ההרצאה, הם חוק צער בעלי חיים, חוק הכלבים המסוכנים, מניעת התעללות בחיות משק בחסות הממסד, הצורך בפיקוח על ניסויים בבעלי חיים ומידע על מחלת הכלבת. כמו כן, הוצג סרטון על אגודת צער בעלי חיים חיפה, שכבר יותר מ-50 שנה מעניקה מחסה וטיפול רפואי, מצילה ומוצאת בתים לבעלי חיים עזובים ונטושים.

לדברי בתיה בר, יוזמת הפרויקט, הרצאות אלו מעלות את המודעות בקרב בני הנוער ומעוררות בהן רצון לעזור לבעלי חיים במצוקה, הזקוקים לבני האדם כדי לשרוד. באמצעות ההרצאות הם לומדים חמלה מהי ומבינים שגם לבעלי חיים יש רגשות, זכות לחיות בכבוד וחוק שמגן עליהם.

בר: "סביר להניח שהתלמידים שנכחו בהרצאה זו לא יתעללו בבעלי חיים, ויותר מכך ימנעו מאחרים לעשות זאת וידווחו על כך לגורמים המתאימים כפי שהצענו להם, וכך ימנעו את ההתעללות הבאה". ד"ר מרקוביץ: "כמו שהצלחנו להשריש בבני הנוער שלא קוטפים פרחי בר, כך נצליח להשריש בהם שלא מתעללים בבעלי חיים". הפרויקט המבורך הזה הוא בחסות עיריית קרית ביאליק שתומכת ומתקצבת אותו לאורך כל השנים מתוך הבנה בחשיבות הנושא והשלכותיו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות