fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תופסק הקבורה בבית העלמין תל רגב

זה הצעד שמתכנן יו"ר מינהלת בית העלמין אריה פרג'ון כל עוד המשטרה לא תצליח להפסיק את מעשי הונדליזם וההרס במקום
כיכר הכניסה ובניין ההנהלה בתל רגב (צילום: יובל פלג)
כיכר הכניסה ובניין ההנהלה בתל רגב (צילום: יובל פלג)

האם מתחם בית העלמין, המשרת מאות אלפי תושבים מאזור חיפה, הקריות, העמקים ועוד, ישותק בקרוב? בית העלמין האזורי תל רגב, המשרת 7 חברות קדישא באזור חיפה והקריות ייסגר ביום ראשון הבא ה-26 באפריל, באם המשטרה לא תצליח להפסיק את גל הגניבות והוונדליזם המשתולל במקום ולתת "תחושת בטחון לעובדים", כך הודיע ביום ראשון האחרון אריה פרג'ון, יו"ר מנהלת בית העלמין.

בפניה ששיגר לראשי הערים באזור, לשר הדתות ולראשי משרדו, לשר הפנים, לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה, כתב אריה פרג'ון כי "לאור האלימות בבית העלמין ואי מיגורה ומחשש לחיי העובדים, אנו סוגרים את שערי בית העלמין לקבורה במידה ולא יינתן לנו הביטחון הדרוש".

כיכר הכניסה ובניין ההנהלה בתל רגב (צילום: יובל פלג)
כיכר הכניסה ובניין ההנהלה בתל רגב (צילום: יובל פלג)

הנהלת בתי העלמין תל רגב נפגשה בימים האחרונים עם צמרת המשרד לענייני דתות והעמידה אותה על חומרת המצב במקום. בישיבה השתתפו ראש אגף הקבורה במשרד, מנהלת אגף האבטחה ובכירים נוספים. נציג משטרת ישראל שזומן לדיון לא הגיע. אתמול, ראשון,  נפגש פרג'ון עם ראשי חברות קדישא שפועלים בבית העלמין, חברות הקדישא של חיפה ,קרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית ים והמועצה האזורית זבולון והודיע להם על ההחלטה להפסיק ולקבור מיום ראשון הבא. יו"ר החברות קדישא הודיעו לו כי הם תומכים בהחלטה.

ההחלטה לנקוט בצעד חסר תקדים זה, באם לא ימצא פתרון לבעיית גניבת הציוד המשמש לקבורה והחבלות החוזרות ונשנות במצלמות האבטחה, היא לדברי פרג'ון :"צעד של אין ברירה. בעבר היה רצח של יו"ר חברה קדישא של חיפה ולא ניתן למקרה דומה לחזור. העובדים בתל רגב מרגישים חוסר ביטחון בעבודתם "המצב הזה לא יכול להימשך. אם משטרת ישראל אינה מסוגלת לספק הגנה לבית העלמין ולתפוס את מבצעי הפשעים הללו שתודיע בפה מלא שידה קצרה מלהושיע. ככה אי אפשר להמשיך בעבודות הקבורה. מה שעושים כאן זו פגיעה בכבוד המתים והחיים".

סנ"צ ערן שקד דובר מחוז חוף במשטרה בתגובה: "במשטרה לא מתערבים בשיקולי הקבורה או ההחלטות הנוגעות לעניין ומתמקדים בטיפול בתופעת האלימות שהתגלתה במקום על רק סכסוך בין מספר גורמים הקשורים לבית העלמין . משטרת זבולון שמה את ידה על מספר חשודים , השקיעה מאמצים ניכרים על מנת להפסיק את מספר האירועים שהתרחשו במקום. נדגיש כי אין לקשור לעיתים בין האירועים . בכל מקרה משטרת זבולון תמשיך לפעול במקום הן בהיבט המבצעי והן בהיבט החקירתי על מנת לבסס תשתית ראייתית כנגד חשודים שיתפסו ו/או שניתן יהיה לקשור את השתייכותם לכל אירוע שהוא.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות