fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שקורה עם אוזי

אחרי אודישן לא מוצלח ב"כוכב נולד", הבינה אוזי זולטק מקרית אתא שהדבר היחיד שמפריד בינה לבין המוזיקה שהיא כל כך אוהבת הוא מכשיר שמיעה קטן. מאז, היא שמה מכשיר, שומעת היום פי ארבעה יותר מכל אחד אחר, השתתפה בריאליטי "מה שקורה באילת" ובימים אלה היא מריצה סיבוב הופעות ברחבי הארץ עם שירים מהאלבום הראשון שבדרך
אוזי ( צילום; גיא דניאלי)
אוזי ( צילום; גיא דניאלי)

כשהייתה בת 3 החלה לסבול מדלקות אוזניים כרוניות. אף אחד לא תיאר לעצמו שטיפול לקוי בדלקות האוזניים יהפוך אותה לכבדת שמיעה, אך כשהגיעה לגיל 18 ולקחה בפעם הראשונה בחיי שיעורים אצל מורה לפיתוח קול, מצאה את עצמה מבקשת מהמורה להגביר את הפסנתר. אחרי שבאודישן ל"כוכב נולד", היא לא הוצבה ליד הפסנתר ולא הצליחה לשמוע אותו, החליטה להיעזר במכשירי שמיעה ומאז חייה השתנו.

זולטק נולדה בקרית אתא לפני 32 שנה, בת זקונים לזיוה ואברהם. "הייתי ילדה מפונקת, דעתנית. התחלתי לשיר, בערך בגיל 3. הייתי מעמידה אנשים סביבי ושרה. הזיכרון הראשון הוא שאני לובשת שמלה או חלוק של אמא שלי ועושה עם היד מיקרופון וזה היה בערך בגיל 5. יותר מאוחר עשיתי מחזמר לכל השכונה, הייתי בת 6 או 7, ואין לי מושג איך, אבל עשיתי את כל הדמויות".

בשל כבדות השמיעה, הייתה תמיד יושבת בשורה הראשונה בכיתה, מה שהפך אותה לתלמידה די טובה. "יש בקרית אתא את המועדוניות, אבל בדרך כלל הן לילדים מעוטי יכולת או בעלי קשיי למידה. אני שמעתי שיש תחרות זמר של המועדוניות ולא הייתי קשורה לשום קטגוריה, אז התחלתי להתדרדר בלימודים בכוונה, וכך הכניסו אותי למועדונית. הלכתי לאודישנים ועברתי עוד ועוד שלב. בסוף, הגמר היה בפארק הירקון מול 6000 ילדים וזו הייתה ההופעה רבת המשתתפים הכי גדולה שהייתה לי עד היום ואני השגתי אותה בגיל 11".

דלקות האוזניים החוזרות ונשנות אכלו את עור התוף שלה. במשך שנים ביקרה אצל רופא מומחה, שלא המליץ על ניתוח וזה, היא אומרת, מה שפגע בה. "אחרי 14 שנה תחת טיפולו, כשהגעתי לגיל 18 או 20, הלכתי בפעם הראשונה למורה לפיתוח קול בקרית אתא, וכל הזמן הייתי שואלת מה? היא אמרה לי שיש לה פרופסור טוב בשבילי. כשהגעתי אל הפרופסור, הוא שאל למה לא עשיתי ניתוח לפני 10 שנים. הייתי כבר בת 20 ולא היה לי עור תוף בכלל. אחרי הצבא התחלתי מסכת של ניתוחים, אבל ברגע שאת מתערבת כירורגית באוזן, השמיעה מתדרדרת עוד.

"רק לפני שנתיים וחצי השלמתי עם העובדה שזה לא סקסי להגיד כל כך הרבה מה, מה. הייתי עונה תשובות מפגרות לשאלות וחשבו שאני מפגרת או לא בסדר, כי יכולתי לא לשים לב לנוכחות של אנשים מאחורי או מלפני. בשלב מסוים אמרתי: סטופ, ושמתי מכשירי שמיעה. התאהבתי בהם, אחד הדברים הכי סקסיים שיש, הוא לשמוע. הכרתי צלילים שאף פעם לא הכרתי כמו רוח, נשימות, את עצמי, הגבהים שלי בשירה".

הסיפור המלא ב:"הד הקריות".

אוזי ( צילום; גיא דניאלי)
אוזי ( צילום; גיא דניאלי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות