fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יעקב פרץ: הושקעו מאות מיליונים בפיתוח

בן 53, נשוי ואב לחמישה, בעל תואר L.L.B במשפטים, מכהן כראש עיריית קרית אתא משנת 96'
יעקב פרץ (באדיבות הליכוד)
יעקב פרץ (באדיבות הליכוד)
יעקב פרץ (באדיבות הליכוד)
יעקב פרץ (באדיבות הליכוד)

סיעה: ליכוד

מי אני: יעקב פרץ, ראש עיריית קרית אתא, בן 53, נשוי ואב לחמישה. בעל תואר L.L.B במשפטים, מכהן כראש עיריית קרית אתא משנת 1996.

למה אני: "נולדתי, גדלתי, בגרתי והקמתי משפחה בקרית אתא. אני רואה בעיר את הדבר החשוב ביותר ומשקיע בפיתוחה ושגשוגה את מירב המאמצים. אני מכיר את העיר וכל פינה בה עוד מהיותי ילד, וכאשר מביטים היום על קרית אתא ורואים את השינוי המהותי שהתחולל בה, אי אפשר שלא לחוש גאווה אמיתית.

"בראשית כהונתי הצבתי שתי מטרות מרכזיות בראש סדר העדיפויות: החינוך והתשתיות העירוניות. מערכת החינוך העירונית סבלה מבעיות קשות והתמודדה עם מגוון אוכלוסיות ללא הצלחה. רתמתי את צוותי ההוראה, המנהלים ואת ההורים לשותפות קהילתית אמיתית שמטרתה הצלחת מערכת החינוך. עשרות מיליוני שקלים הושקעו מדי שנה בפיתוח מוסדות החינוך, בצמצום מספר התלמידים בכיתות, בתוספת שעות הוראה והטמעת תוכניות לימוד ייחודיות אשר הביאו למיצוי הפוטנציאל הגלום בכל תלמיד. כיום מערכת החינוך של קרית אתא נחשבת כטובה ביותר מסוגה באזור וכאחת ממערכות החינוך הטובות ביותר בארץ, והיא מעניקה הזדמנויות לתלמידים מצטיינים ולתלמידים מתקשים להגיע ולהשיג את היעדים שהציבו בפניהם.

"במקביל הושקעו מאות מיליוני שקלים בפיתוח מערכות תשתית תת קרקעית, כבישים ומדרכות בכל חלקי העיר. קרית אתא היא העיר הגדולה בקריות ושטחה שווה לשטחן של כל יתר הקריות גם יחד. השטח הגדול וריחוק השכונות, שנבנו בשנות ה-40 עד ה-70 גרמו לפערי תשתית שהחלו וגדלו במהלך השנים. מיד עם כניסתי לתפקיד התחלתי לפעול לבנייתן של מערכות תשתית רבות ולשיקום מערכות ותיקות. פערי התשתית בקרית אתא עומדים כיום על 1.5 אחוזים ובכוונתי לפעול להשלמת העבודות בתקופה הקרובה. לצד כל אלה פעלתי בכל תחומי החיים: בקליטת עלייה, בטיפול באוכלוסיות נזקקות באמצעות מחלקת הרווחה, בבניית מבני ציבור חדשים לתושבי העיר ובעיקר להעלאת רמת איכות החיים של תושבי העיר. היום קרית אתא מעניקה שירותים ברמה גבוהה ואיכות חיים לתושביה. במהלך כל השנים האחרונות פעלתי ללא לאות בוועדות התכנון השונות על מנת למקם את קרית אתא בראש כל תוכניות הפיתוח הלאומיות. כביש 6, כביש 22, כביש 772, כביש 79, כביש 70, כביש 781 ותוכניות לשילוב רכבת קלה וכבדה בעיר הופכים את קרית אתא לעיר המהווה פוטנציאל עסקי ליזמים מובילים במשק הישראלי. קניון עזריאלי שהוקם, חנות איקאה וקניון של שיכון ובינוי נדל"ן הם רק סנונית ראשונה לפרויקטים שעתידים לקום בקרוב בעיר.

"קרוב ל-2000 מקומות תעסוקה חדשים נוספו לעיר, כאשר לתושבי קרית אתא עדיפות בקליטה לעבודה ובעתיד הקרוב ייבנו בעיר כ-12,500 יחידות דיור חדשות אשר יספקו פתרונות דיור למשפרי דיור תושבי העיר, זוגות צעירים ולתושבים חדשים. קרית אתא היום היא עיר המעניקה איכות חיים ונחשבת לאחת הערים המתפתחות ביותר במדינת ישראל. אני חושב שכל תושב בעיר מרגיש את הגאווה בדיוק כפי שאני, בן העיר, מרגיש".

מה אני מציע: "במשך שנים שומרת קרית אתא על איזון תקציבי וזוכה לפרסי ניהול מטעם משרד הפנים. בכוונתי להמשיך את ההשקעות האדירות בעיר תוך שמירה על תקציב העירייה. תקציב החינוך יגדל ויאפשר הפעלת תכניות לימוד ייחודיות, תקציב התשתיות יגדל ויאפשר את המשך עבודות הפיתוח הנרחבות בעיר. נמשיך בפיתוח שכונות המגורים החדשות, שיקום שכונות ותיקות, וכן בבנייתם של מוסדות ציבור חדשים ם: קונסרבטוריון עירוני, מרכז מחול עירוני, היכל תרבות, מוזיאון עירוני ועוד שורה ארוכה של מבנים ציבוריים שישרתו את הקהילה ויתרמו לחיי התרבות והספורט בעיר. קרית אתא נמצאת כיום בתנופה ותנופה זו חשוב להמשיך. לאחר שהשלמנו את שיקומן וביסוסן של כל התשתיות העירוניות במרבית התחומים, נותר לנו להקים עליהם את התשתית העתידית של העיר. מועצת העיר אישרה לאחרונה את תוכניות הפיתוח העירוניות הכוללות הקמת בית חולים ומרכז תעסוקה להיי-טק בגבעות הצפון מזרחיות של העיר. מדובר בתוכניות אשר ישנו את פני העיר ויהפכו אותה לעיר מובילה מסוגה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות