fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חכם מימון

לא ברור מהיכן יש לו זמן וכוחות, אבל מימון טולדנו, מ"מ וסגן ראש עיריית קרית אתא, החליט להתמודד גם בבחירות של לשכת עורכי הדין בצפון בנוסף לעיסוקיו הרבים, ויש לו מטרה: להחזיר למקצוע עריכת הדין את כבודו האבוד. "אני מקבל מכתבים מעורכי דין בשפה עילגת עם טעויות כתיב ואני פשוט מתבייש"
מתכונן לבחירות לשכת עורכי הדין. מימון טולדנו (צילום: עידן חן)
מתכונן לבחירות לשכת עורכי הדין. מימון טולדנו (צילום: עידן חן)

הוא ממלא מקום וסגן ראש עיריית קרית אתא, יו"ר הדירקטוריון של רשת המתנ"סים העירונית, יו"ר ועדת הכספים של העירייה, חבר דירקטוריון באיגוד ערים חיפה, ממלא מקום יו"ר פורום הסגנים וממלא מקום ראשי רשויות ארציים. לפני כחודש נבחר גם לציר ההסתדרות הציונית העולמית של הליכוד, ובבחירות האחרונות היו חסרים לו רק 60 קולות כדי להיכנס לכנסת. אבל כל אלה לא מספיקים, כנראה, למימון טולדנו, שהחליט להתמודד גם במערכת הבחירות של לשכת עורכי הדין בצפון.

טולדנו, 61, נשוי לריטה ואב לשלוש בנות וסב לארבעה נכדים נולד בקזבלנקה שבמרוקו, ובשנת 1962 עלה לישראל עם בני משפחתו. הוא גדל בבית מסורתי, הוא שומר שבת ומניח תפילין כל בוקר.בצבא היה בחיל החימוש, בסדנה המסייעת למערך הלוחם. הוא השתתף במלחמת יום הכיפורים, במלחמת שלום הגליל ושירת בקבע כתשע שנים.

לפני 11 שנים פנה ללימודי משפטים. לזירה הפוליטית הוא נכנס לפני שני עשורים כחבר מרכז הליכוד. כשדוד לוי פרש והקים את סיעת גשר, טולדנו הצטרף אליו, ובשנת 1998 התמודד לראשות העירייה. "הייתי אז פחות מוכר, אבל קיבלתי שני מנדטים למועצת העיר. יותר מאוחר דוד לוי הלך עם אהוד ברק ופרשתי מסיעת גשר כי ביבי קרא לי לחזור לליכוד". טולדנו חזר לליכוד ושובץ כמספר 2 בסיעה של ראש העירייה יעקב פרץ.

זה לא נראה כאילו יש לטולדנו זמן להתמודד על עוד משרה ציבורית, עד שפנו אליו נציגי המגזר הדרוזי של חיפה והצפון :"הם אמרו לי שהם מחפשים ראש סיעה, בדקו ושמעו עליי וביקשו ממני להוביל את סיעת 'לשכה חדשה'. אמרתי להם שיעזבו אותי, יש לי כל כך הרבה תפקידים ציבוריים.  אנואר סאעד, דרוזי שהיה מח"ט ומפקד מחוז הצפון ומרכז של פיקוד העורף, הגיע אלי ובסוף הצליח לשכנע אותי להתמודד. זה לא פשוט, אני משקיע עכשיו הרבה מאוד זמן ומאמץ, זה שוב מערכת בחירות, לדבר עם משרדי עורכי דין, לתור ממשרד למשרד, מאוד קשה".

טולדנו לא מתמודד לראשות הלשכה, אלא כראש סיעה המתמודדת למועצת לשכת עורכי הדין. "אני רוצה להתמקד בכמה דברים מעיקים. אחד מהם הוא כבודו ויוקרתו של המקצוע שמתדרדר בגלל ההצפה שלו. אני רוצה להשפיע על בית המחוקקים והשרים שייתנו את הדעת על כך שצריך להסדיר את המקצוע.

אני רואה אנשים שעוברים מבחני לשכה ואני מתבייש. חייבים לעשות תנאי סף, לא ייתכן שאנשים בלי בגרות ילמדו משפטים. אני מקבל מכתבים מעורכי דין, בשפה עילגת עם טעויות כתיב ואני פשוט מתבייש. צריך להתמקד בנושא הזה ולעשות רף כניסה, כדי שלמקצוע ייכנסו רק האנשים הטובים. לא ייתכן שבכל שנה יצטרפו 5000 עורכי דין למקצוע, אין לזה אח ורע בעולם".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"הד הקריות".

מתכונן לבחירות לשכת עורכי הדין. מימון טולדנו (צילום: עידן חן)
מתכונן לבחירות לשכת עורכי הדין. מימון טולדנו (צילום: עידן חן)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות