fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

והשבוע בתל רגב: שמונה הלוויות עוכבו

הנהלת בית העלמין איימה וקיימה, ועד שמונה בערב של יום ראשון השבוע נאלצו המשפחות להמתין לקבורת יקיריהן. בהנהלת בית העלמין מאשימים את המשטרה, המשטרה מאשימה את ההנהלה. והמתים?
סגן יו"ר בית העלמין תל רגב אבי ביטון (צילום: נטע פלג)
סגן יו"ר בית העלמין תל רגב אבי ביטון (צילום: נטע פלג)

הנהלת בית העלמין תל רגב סגרה ביום ראשון האחרון את שעריה בית העלמין. שמונה הלוויות עוכבו. ההחלטה לסגור את שערי בית העלמין התקבלה לאור מתקפת הוונדליזם והאלימות, בו נתון המקום בחודש האחרון. יצוין כי, במוצאי השבת האחרונה קוימו שתי הלוויות, וההלוויה הבאה התקיימה רק ביום ראשון בשעה 20:00.

בית העלמין בתל רגב משרת שבע חברות קדישא מחיפה והקריות. יו"ר בית העלמין אריה פרג'ון: "הודענו לאנשים על ההשבתה. בוודאי שהם התלוננו והורגש לחץ מצד המשפחות, אבל לא ייתכן שתופעה של זרקת רימונים וגניבות בכל יום תימשך והמשטרה לא תיתן מענה לתופעות הללו. אמרנו לכל הגורמים שהבעיה נמשכת. קיימנו פגישה עם ראשי המשרד לשירותי דת, הזמנו את נציג המשטרה והוא לא בא".

סגן יו"ר בית העלמין  תל רגב אבי ביטון (צילום: נטע פלג)
סגן יו"ר בית העלמין תל רגב אבי ביטון (צילום: נטע פלג)

סגן יו"ר בית העלמין אבי ביטון נשמע השבוע כועס ומיואש :"הגענו למצב שהביטוח כבר לא רוצה לבטח אותנו. גנבו לנו 60 מצלמות שרישתו את כל המתחם, מחשבים, ציוד משרדי, אפילו את המזגנים מחדרי הקירור שבהם מושמות הגופות. נזקים של מיליוני שקלים. שמו לנו בלון גז עם רימון רסס, זרקו רימון בשער בית העלמין.

המשטרה ראתה שהם הרביצו לשומרים החדשים שהבאנו ולא עשתה כלום. בסך הכל אנחנו מבקשים ביטחון. המשטרה לא יכולה להשתלט על קומץ אנשים? אנחנו לא יכולים להיות שק חבטות. אני כל יום בודק את הרכב שלי לראות שלא שמו לי שם משהו".

מדוברות מחוז חוף נמסר בתגובה: "קודם כל שהנהלת בית העלמין תגיע לפגישות עם המשטרה. ביקשנו מהם דיון משותף, היתה פגישה, ופרג'ון הוא זה שלא הגיע אליה. מבחינת הפעילות שלנו, ביצענו כבר יותר מ-20 מעצרים, והוגשו ארבעה כתבי אישום. כל אירוע שמתרחש במקום נבדק ומטופל בצורה המקצועית ביותר.

"בנוגע לרצון שלהם שבמקום יהיו ניידות קבועות: לא אכנס לנושא האופרטיבי, כי אני לא מנהל התחנה, אבל נתחיל מכך שהנהלת בית העלמין תגיע לפגישות ושפרג'ון יבצע את ההנחיות שהוא קיבל בנוגע לאבטחה, מה שלא קרה. האחריות על המקום היא לא רק של המשטרה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות