fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קסדה בראש טוב

קחו קסדה, הדוח יבוטל (צילום: עיריית קרית ים)
קחו קסדה, הדוח יבוטל (צילום: עיריית קרית ים)

יוזמה חדשה של עיריית קרית ים יצאה השבוע לדרך, מתוך מטרה לאכוף את חוקי הרכיבה על אופניים חשמליים ולעודד את הרוכבים לחבוש קסדה בעת הרכיבה. במסגרת היוזמה, שהגה ראש העירייה דוד אבן צור, מציעים פקחי ושוטרי השיטור העירוני לרוכבי האופניים קסדה בהשאלה.

כל רוכב אופניים הנתפס כשהוא בלי קסדה, מקבל על פי החוק קנס בסך 250 שקלים. מהיום, בקרית ים יציעו השוטרים והפקחים לרוכב, קסדה בהשאלה לזמן של 48 שעות, בהלכן יוכל לרכוש קסדה ולהימנע מהקנס. כחלק מהיוזמה, רכשה העירייה בשיתוף עם רשת חנויות האופניים רוזן ומינץ, כמה עשרות קסדות תקניות, אותן יחלקו השוטרים והפקחים לרוכבים בהשאלה. לאחר קבלת הקסדה המושאלת, יתייצבו הרוכבים בנקודת המשטרה ויחזירו את הקסדה שקיבלו. לאחר שיציגו את הקסדה שרכשו ואת החשבונית עבור הרכישה, יזכו בביטול הדוח המקורי והמרתו באזהרה.

בעירייה ובשיטור העירוני מאמינים כי בדרך זו ניתן להביא לשינוי בדפוסי הרכיבה של בני הנוער והתושבים על אופניים ברחבי העיר ולמנוע תאונות מיותרות.

יוזמת האכיפה המקורי והיצירתי הוא חלק ממבצע רחב היקף במיוחד, המתנהל בקרית ים בשבועות האחרונים. במסגרת זו ערכו אנשי הפיקוח והשיטור מפגשים והרצאות בפני תלמידי בתי הספר, הציגו בפניהם את עיקרי החוקים החדשים בנושא הרכיבה על אופניים חשמליים, חידדו באוזניהם את הסכנות הכרוכות ברכיבה בניגוד לחוק והדגישו את הענישה והקנסות הכבדים הצפויים לעבריינים.

מיד בתום מסע ההסברה ערכו אנשי השיטור והפיקוח מארבים ברחובות ובכניסות וביציאות מבתי הספר בעיר וחילקו לרוכבי האופניים העבריינים דוחות אזהרה. החל מהשבוע נכנס המבצע לשלב המעשי ומעתה מחלקים השוטרים והפקחים דוחות אמת לעבריינים וכן את האפשרות לדוחות קסדה בהשאלה.

אבן צור הביע את תקוותו, כי המבצע יביא לשינוי דפוסי הרכיבה ברחבי העיר גם בקרב הצעירים וגם בקרב רוכבי האופניים המבוגרים.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות