fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קליש ביטלה את ההיתר הזמני של דור כימיקלים

מתברר, שהתוכנית שעל פיה ניתן ההיתר לשינוע חומרים בצנרת התת הקרקעית הוכנה לפני 26 שנה ומאז הוקמו צינורות חדשים בלי לעדכן את העירייה
אגף הפיקוח העירוני הגביר את האכיפה. עינת קליש רותם | צילום: יח"צ
אגף הפיקוח העירוני הגביר את האכיפה. עינת קליש רותם | צילום: יח"צ

ראש עיריית חיפה, ד״ר עינת קליש רותם, הודיעה היום, בהתאם לסמכותה כראש רשות הרישוי, על ביטול ההיתר הזמני שניתן לחברת דור כימיקלים לשינוע חומרים מסוכנים בצנרות התת קרקעיות.
מהעירייה נמסר, כי היא ממשיכה ובוחנת את העובדות ועמדות גורמי הרישוי שהוצגו במהלך השימוע שנערך אתמול להנהלת החברה.

בהודעה על ביטול ההיתר הזמני, כותבת קליש רותם להנהלת החברה: "מבדיקה שערכנו בתיק רישוי העסק ובהתאם לעובדות שנמסרו לנו אתמול במהלך שיחת השימוע על ידי נציגי חברת דור כימיקלים, עולה, כי התוכנית שנמסרה על ידי החברה, מבקשת ההיתר, במעמד הבקשה לרישיון עסק, המהווה את היסוד והבסיס למתן ההיתר הזמני, אינה תואמת את המציאות… התוכנית שהועברה לעיריית חיפה הוכנה בשנת 1992, לפני כ-26 שנה, ומאז חלו שינויים מהותיים בעסק ובאופן ההפעלה והשינוע… החברה הקימה במהלך השנים צינורות חדשים מבלי לעדכן את תוכנית ההיתר הזמני… יתרה מכך, חברת דור כימיקלים ערכה שינויים בעסק ולא פעלה לעדכן את הרשות ולקבל את אישורה… מודע לכם בזאת, כי ההיתר הזמני המוחזק על ידיכם פקע מעיקרו והינכם נדרשים לחדול מביצוע כל פעולה או עיסוק לפי היתר זה".

יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה מפרץ חיפה, עו"ד שרית גולן שטיינברג: "האיגוד מברך על שלילת רישיון העסק לכלל הצנרות של מפעל דור כימיקלים לאור דליפת הגז החמורה שזיהינו בשבת האחרונה באזור המפרץ. אנחנו שמחים שננקטים כל האמצעים לשמירה על ביטחון התושבים ואנו מאמינים כי המפעלים יבינו שרשלנות שעלולה להוביל לפגיעה באזרחים תיענה בחומרה הנדרשת. אנו מאמינים בשיתוף פעולה של כל הגופים הרגולטוריים ובאיגום סמכויות, על מנת להילחם מלחמה חסרת פשרות בסיכונים הנשקפים מהמפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה. האיגוד ימשיך לעקוב אחר הנתונים הסביבתיים במפרץ חיפה ולוודא שהתעשייה עומדת בתקנים הקבועים בחוק ועובדת בהתאם לנהלים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות