fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ריקוד הקפסולה

לאחרונה, אחרי ארבעה חודשים בהם לא יכלו לעשות את הדבר שהם אולי הכי אוהבים, חזרו חובבי ריקודי העם אל הרחבה, אם כי במספר מצומצם ובמתכונת של קפסולות. כתבת "הד הקריות" הצטרפה השבוע להרקדה של אלמוג בן עמי בקרית ים ולמדה לעשות צעד וחצי גם בימי מגפה
"הקהל שלנו, שהולך איתנו כבר שנים, ממשיך להגיע להרקדות למרות הכל". ההרקדה השבוע בקרית ים | צילום: רינה קיסלמן
"הקהל שלנו, שהולך איתנו כבר שנים, ממשיך להגיע להרקדות למרות הכל". ההרקדה השבוע בקרית ים | צילום: רינה קיסלמן

השלכות הקורונה לא פסחו גם על אחד התחומים הכי ישראליים שיש: ריקודי העם. המרקידים ספגו מכה קשה, והרוקדים נאלצו לוותר על הבילוי שהם הכי אוהבים.

המרקיד אלמוג בן עמי, 28, מקרית ים הוא בנו של אחד המרקידים הידועים בקריות, איציק בן עמי, מי שהרקיד במשך 33 שנים כמה דורות בכל רחבי הארץ. אלמוג בחר להמשיך במסורת המשפחתית, והוא מספר שמאז שהוא זוכר את עצמו, נהג להגיע עם אביו ודודו, ניסים בן עמי, לכל ההרקדות, עד שהחל ללמוד בעצמו לרקוד ולהרקיד והתאהב.

"לקחתי על עצמי לשמר את ריקודי העם", הוא אומר ל"הד הקריות", "לפני עידן הקורונה, היו מגיעים להרקדות שלי מאות אנשים בכל הגילאים. אנחנו כל הזמן מחדשים את הריקודים ואת הגרסאות של השירים הישנים ויוצרים כוריאוגרפיות גם לשירים חדשים, כדי להישאר רלוונטיים כל הזמן".

מורשת משפחתית. אלמוג ואיציק בן עמי | צילום: עצמי
מורשת משפחתית. אלמוג ואיציק בן עמי | צילום: עצמי

גם מרקידים יצאו לחל"ת

הקורונה עצרה את ריקודי העם לתקופה של יותר מארבעה חודשים. המרקידים בכל רחבי הארץ התקשו מאוד להוציא אישורים על מנת להפעיל את ההרקדות, גם לא במתכונת מצומצמת ועל פי ההנחיות. מרקידים רבים, שיצאו לחל"ת, עד היום לא שבו להרקיד.

אלמוג בן עמי: "בתקופת הסגר הייתי עושה שידורים חיים בפייסבוק. סידרנו בבית שטח עם ציוד, על מנת להעביר את ההרקדות לרוקדים. ניסינו, בדרך זו, להעלות את המורל שלהם בתקופה הקשה הזו. לאחר שקיבלנו אישורים, התחלנו להרקיד בשטחים נרחבים יותר לפי רשימות וקפסולות. זה לא תמיד משתלם לנו. ההוצאות גדולות, ומספר הרקדנים מצומצם מאוד. יחד עם זאת, אנחנו שמחים לראות שהקהל שלנו שהולך איתנו כבר שנים ממשיך להגיע להרקדות למרות הכל, וזה ממלא אותנו באושר".

הרקדה בחוף קרית ים לפני עידן הקורונה | צילום: באדיבות אלמוג בן עמי
הרקדה בחוף קרית ים לפני עידן הקורונה | צילום: באדיבות אלמוג בן עמי

היום, עדיין בצילה של הקורונה, אלמוג בן עמי מקיים הרקדה אחת לשבוע בהתאם  להנחיות ולמגבלות.

את אתי יונגרמן, תושבת קרית אתא, פגשנו בהרקדה של בן עמי ביום שלישי בקרית ים. היא רוקדת כבר יותר משש שנים, והיא מספרת: "היה לנו מאוד עצוב בכל התקופה הזו של הסגר שלא התקיימו בה הרקדות. שמחנו שאלמוג מצליח, למרות הכל, לקיים הרקדות על פי ההנחיות והוא באמת מעניק תחושת ביטחון".

צפו: הרקדה בהדרכתו של אלמוג בן עמי בקרית ים (קרן פלס ורוני אלטר – "באת לי פתאום") | צילום: רינה קיסלמן

כתבות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות