fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך לא לסדר את הבית

לפי משנתן של ג'ואנה וקליאה, כוכבות התוכנית The Home Edit, ספרים צריך לסדר לפי צבעם, סידור שמעיד על כך שמי שהגה אותו כיוון אולי ליופי, אבל את הספרים הוא לא מתכוון לקרוא
סידור לפי צבעים של ג'ואנה וקליאה | צילום: אתר The Home Edit
סידור לפי צבעים של ג'ואנה וקליאה | צילום: אתר The Home Edit

השבוע דיברו באחד ממשדרי החדשות על תוכנית חדשה בנטפליקס The Home Edit. כוכבות התוכנית הן ג'ואנה וקליאה – ומי שזוכר את טריני וסוזנה שלימדו אנשים איך ללבוש את הבגדים הכי מכוערים בעולם וגם להשתמש במחטב באמצע הקיץ הישראלי, אולי יחשוב שגם זאת התוכנית בשבילו.

לפני שאספר מה בתוכנית אומר, שהתוכנית הזאת היא לא סתם תוכנית, אלא ממש מפנה תרבותי בחיינו: אם טריני וסוזנה הראו לנו מה ללבוש כי עוד יצאנו מדי פעם מהבית, ותוכניות התיירות הראו לנו לאן לנסוע כי עוד נסענו לפעמים ותוכניות האוכל סימנו לנו את המסעדות הנכונות שבהן עוד אכלנו, הרי שכל הפאר האימפריאלי הזה נמצא כעת מאחורינו, ואין ספק, שהתוכנית שעוסקת באופן שבו יש לארגן את הבלגן בבית היא התוכנית שמתאימה לימי הקורונה יותר מכל הכיופים שבהם עסקו התוכניות הקודמות של ערוץ החיים הטובים ודומיו.

רק אל תשאלו אותי "איפה?"

ורגע, יש לי עוד משהו לומר לפני שאני מגיעה לתוכנית: כבלגניסטית גאה, כבר לפני שלושים שנה עמדתי על כך שבהסכם הנישואים שלי ייכתב במפורש, שאסור לשאול אותי שאלות שמתחילות במילה "איפה". למה? ראשית, כי כבר אז לא ידעתי איפה נמצאים הדברים ובטח שלא דברים שלא אני שמתי אותם שם, כלומר הבעל והילדים שמו אותם שם, ועכשיו חס וחלילה הם חושבים שאולי אני יודעת איפה הם, וחוץ מזה, שזה נראה חלק מהפטריארכיה הישנה והרעה שמישהו יעשה בלגן ואני, כאישה, אצטרך להתמצא בו. יש לי דברים יותר חשובים לעשות בחיים. וגם, נודה על האמת: כשל' ואני ראינו את התוכנית הזאת, ואיזה יופי הן מסדרות, והכל עומד במקום אחרי הביקור שלהן, אמרנו זה לזו, שאצלנו בתוך 72 שעות לכל היותר, כל הבלגן חוזר לקדמותו, ושכל הסידור הזה יהיה אצלנו כמו דיאטה שמסיימים אותה בארוחת 5000 קלוריות.

אז מה יש בתוכנית, אתם בטח שואלים. הנה הגענו.

ג'ואנה וקליאה באות לבית של מישהו ומסדרות לו את הדברים שצריך לסדר: כונניות, חדר ארונות וכיו"ב. לפי צבעים. כלומר, אם לעמוס עוז יש חמישה ספרים, כל אחד בצבע אחר, אז רק לדוגמה, "מיכאל שלי" יהיה במדף האדום, "ארצות התן" במדף הסגול, "קופסה שחורה" במדף הירוק וכולי וכולי, סידור שמעיד על כך שמי שהגה אותו כיוון אולי ליופי, אבל את הספרים הוא לא מתכוון לקרוא. במקרה הזה, אם מותר לי להציע, במקום כל הבלגן שספרים עושים בבית, הכי טוב טפט עם תצלומים של ספרים, ושלום על העולם.

שיר המקפלות

מכיוון שגם יוצרי התוכנית שמבוימת לתלפיות, ערוכה באופן קצבי ובכלל, ברור שמיטב המוחות נתרמו להפקתה, מבינים, שהחומר הדרמטי שנמצא בידיהם הוא דל למדי, גייסו לתוכנית שאני ראיתי את ריס וית'רספון, השחקנית זוכת האוסקר וגלובוס הזהב, לא פחות ולא יותר, שאני זוכרת אותה נורא לטובה כרבקה שארפ ב"יריד ההבלים", שבדיוק רכשה לעצמה בית גדול ויפה בנשוויל טנסי, עיר הולדתה, שרק חדר הארונות בו משתרע על המטרז' של אצטדיון עופר והן מסדרות לה בחלל האינסופי הזה את הממורביליה שלה, כמו שהן קוראות לזה: השמלות הקטנות והיפות שלבשה באוסקר, בטקס גלובוס הזהב ובעוד כל מיני הזדמנויות, וגם דנות אתה אגב כך בשאלה הרת הגורל האם כדאי לרכז את אביזרי האופנה בצד אחד של הארון או להצמיד אותם לשמלה שאיתה נענדו.

גם לפלבאים מגיע ולכן, בחלק השני הייתה רופאה שהחברות שלה הזמינו את שירות הסידור הזה כמתנה עבורה, שזה בעיני בערך כמו לקנות למישהו דאודורנט מתנה ליום הולדת, אבל הרבה יותר מנג'ס.

בתוכנית היו המון תמונות של לפני ואחרי כמובן, והם גם השכילו להצניע את החלק הקשה, שהוא חלק זריקת החפצים שכבר לא זקוקים להם יותר. לא שהם לא הראו את זה, אבל מאוד בקיצור.

נדמה לי, שפסגת התוכנית היא כשהרופאה מתפעלת כל כך מאופן קיפול הבגדים של ג'ואנה וקליאה ושואלת אותן בסוף אם הן יכולות ללמד אותה איך לקפל כמוהן.

מה, עוד מעט יחליפו את ההמנון הלאומי לשיר המקפלות? לפחות אפשר להתנחם בזה שבנשוויל טנסי הקליט אלביס לא פחות מ-200 שירים. יש מה לשיר בזמן שמקפלים.

אהבתם את הבלוג של עלית קרפ? בלוגים נוספים כאן

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות