fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלייה חדה בנפגעי הירי שטופלו בבית החולים רמב"ם

עלייה חדה ביותר במספר נפגעי הירי נרשמה מתחילת השנה לעומת השנה שעברה, במערך הטראומה של בית החולים רמב"ם בחיפה והיא חמורה במיוחד אפילו בהשוואה לנתוני מלחמת לבנון השנייה. בשליש הראשון של השנה הגיעו לבית החולים 32 פצועי ירי
אקדח | צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה
אקדח | צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

עלייה חדה ביותר במספר נפגעי הירי נרשמה מתחילת השנה לעומת השנה שעברה, במערך הטראומה של בית החולים רמב"ם בחיפה והיא חמורה במיוחד אפילו בהשוואה לנתוני מלחמת לבנון השנייה. בשליש הראשון של השנה הגיעו לבית החולים 32 פצועי ירי.

פילוח אירועי הירי שטופלו בבית החולים רמב"ם
פילוח אירועי הירי שטופלו בבית החולים רמב"ם

הנתונים שנאספו השבוע על ידי אנשי מערך הטראומה מטרידים במיוחד כאשר מפלחים אותם: 29 מתוך 32 נפגעי הירי שהובאו לרמב"ם הם מהמגזר הערבי, ורוב הפצועים – 18 מתוך 32 – הגיעו מאתר מהעיר טמרה שבגליל.

אנשי מערך הטראומה של רמב"ם ציינו, כי הם לא זוכרים כזה שטף של פצועי ירי שהגיע לבית החולים רמב"ם מאז מלחמת לבנון השנייה. ההבדל הוא שאז, ב 2006, היה מדובר במלחמה, ואילו ב 2019 מדובר בעלייה קיצונית באלימות פלילית. בשליש הראשון של 2019, בין תחילת ינואר לסוף אפריל הובאו לרמב"ם 32 פצועי  ירי, וזאת לעומת 14 פצועי ירי בתקופה המקבילה אשתקד.

ראש מערך הטראומה של רמב"ם, ד"ר האני באחוס, מסר לאור הנתונים: "עליה של 130 אחוזי במספר נפגעי הירי לעומת השנה שעברה צריכה להדליק אור אדום אצל מקבלי ההחלטות. מדובר בתופעה שחייבת טיפול מיידי כדי לבלום אותה. אנחנו כאן כדי להציל חיי אדם, ובמקרה של פצועי הירי הצלחנו להציל רבים מאלה שהגיעו במצב קשה, נפטר אדם אחד מתוך 32 הפצועים שהגיעו לחדר ההלם שלנו. זו לא נחמה, צריך לעצור את האלימות הזו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות