fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קצב התרחשויות מטורף

אין רגע דל בהפועל חיפה. מאז פרשת המעבר והחזרה של שטקוס, שהיה בסך הכל לפני שבועיים, המועדון סער. ההדלפה המסורתית, הפעם מקבוצת הווטסאפ, העלבון של יואב כץ, האיום שלו בעזיבה והשיא – הבריחה של הקפטן להפועל באר שבע. כל זאת ימים ספורים לפני המשחק הראשון באירופה מזה 20 שנה, ולמה לעזאזל אלונה ברקת ממשיכה להתעמר בהפועל חיפה?

בשל אילוצי מערכת, הפעם הקודמת בה כתבתי על הפועל חיפה הייתה לפני שבועיים. קרה משהו מעניין בזמן הזה? קצב ההתרחשויות בהפועל כל כך מטורף כרגע, שבטח תופתעו לשמוע שביום שלישי לפני שבועיים עוד לא התחילה כל פרשת המעבר של ארנסטס שטקוס להפועל באר שבע, שנראית עכשיו כמו משהו שקרה בימים בהם ראש הממשלה היה יצחק שמיר. בסוף התברר שהעזיבה והחזרה של השוער הנהדר היו רק הקדימון.

בפרק הבא של הטלנובלה, הפועל חיפה הוכיחה שהיא קבוצה מתקדמת שמשתמשת בטכנולוגיות החדישות ביותר, כאשר במקום ההדלפה המסורתית מחדר ההלבשה הגיעה פרשת ההדלפה מקבוצת הווטסאפ של הקבוצה. חבל שהפרקטיקה הנלוזה הזו של הדלפה לתקשורת של חומרים שמציגים את הקבוצה ואת יואב כץ באור שלילי ממשיכה להתקיים. אני תוהה אם זה מעיד גם על כך שניר קלינגר, שעדיין מחכה לצלצול מהנבחרת, פחות עומד על המשמר הפעם.

אפשר להבין את העלבון של יואב כץ מהתגובות של השחקנים בקבוצת הווטסאפ על מה שכנראה היה בסך הכל בעיה טכנית. אבל ניתן היה לצפות ממנו להבין ששחקנים, כמו עובדים בכל מקום, זקוקים למקום בו יוכלו לשחרר קיטור וגם לצחוק קצת על המערכת והבוס. זה קורה כל הזמן ובכל מקום עבודה, הבוסים החכמים לא רק שלא נעלבים, אלא יוצרים סיטואציות בהן ניתן לעשות את זה מולם ולא רק מאחוריי הגב שלהם.

האיום של כץ

אבל כץ לקח את העלבון לקיצוניות שעד לשבועות האחרונים מעולם לא הגיע אליה. הוא איים בעזיבה, החזיר את טיוטת החוזה של עדן בן בסט ולמשך כמה ימים לא דיבר עם השחקנים במחנה האימונים. שבועיים לפני המשחק הראשון של הקבוצה באירופה מזה 20 שנה, בעל הבית החליט שזה הזמן מבחינתו לשבור את הכלים, להשאיר את המערכת בחוסר וודאות ולהעכיר את האווירה במחנה האימונים.

איום עזיבה הוא חציית רוביקון ששם את יואב כץ בשורה אחת עם כמה מבעלי הבית הבעייתיים ביותר בליגת העל, זה בעייתי במיוחד כשזה מגיע דווקא אחרי העונה הטובה בתקופתו ובעקבות התרחשות זניחה. זה לא משהו שניתן להתעלם מכך שקרה ולחזור לשגרה יומיים לאחר מכן. לא עבור אוהדים שלמדו עם הזמן להעריך את היציבות שכץ מספק, גם לא עבור שחקנים שתלויים בו לפרנסתם ויכולים למנף את העונה המוצלחת לחוזה ארוך טווח במקום אחר.

בסופו של דבר, התברר שמי שלא היה מוכן לחזור לשגרה הוא עדן בן בסט. לפי כל הסימנים, לבן בסט לא הייתה כל כוונה לעזוב את הפועל חיפה עד לשבועיים האחרונים. לכץ הייתה ביד טיוטת חוזה להחתים אותו לשלוש שנים. אני מניח שהרגע בו המצב השתנה מבחינת הקפטן היוצא היה כאשר כץ החזיר את טיוטת החוזה וגער בו בתקשורת. בן בסט עוד התנצל על חלקו בפרשת קבוצת הווטסאפ ולפי דיווחים נתן לכץ הזדמנות לחתום על החוזה, בלי לגלות שזה אולטימטום אחרון מבחינתו.

הקפטן נטש את הספינה

אני מניח שעוד נשמע את הצד של בן בסט. אפשר להבין שחקן שהחליט שבגילו, במעמדו ואחרי שהוביל את הקבוצה לתואר נדיר, הוא לא מוכן לקבל יותר את הקפריזות וההתמהמהויות של בעל הבית. אבל כאוהד הקבוצה, קשה לי להוציא גם אותו נקי מהסיפור הזה. גם כאן אי אפשר להתעלם מכך שהקפטן בחר לנטוש את הספינה שבוע וחצי לפני המשחק הראשון באירופה, רגע שהאוהדים חיכו לו כל כך הרבה זמן ואמור היה להיות חגיגה גדולה עבורם.

עוד לפני הפגיעה המקצועית בקבוצה שנשארה בלי חלוץ ברמה ובכושר מתאים לקמפיין אירופי, שאלת המפתח בעזיבה של בן בסט קשורה להשפעה שלו על חדר ההלבשה. הוא היה המנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה, השחקן שידע לחלץ אותה ממצבים קשים ולהוות דוגמא אישית בכל מיני דרכים. עד כמה הנוכחות שלו הייתה משמעותית אולי נוכל לדעת דרך האופן בו האדומים יתמודדו עם משברים השנה.

אחרי העזיבה של בן בסט, השורה התחתונה היא זו: בסוף דצמבר האחרון, בסיום המחזור ה-16 בעונה החולפת, הפועל חיפה הייתה במקום השני בטבלה, במרחק נקודה מהפועל באר שבע שבמקום הראשון. זה קרה לא מעט תודות לשלישייה ההתקפית הנפלאה של חנן ממן, עדן בן בסט ואלון תורג'מן. כעבור שישה וחצי חודשים, ממן ובן בסט נמצאים בבאר שבע, גם תורג'מן היה על הכוונת שלה וחתם בסוף באוסטריה וינה. זהו גורלה של קבוצה בינונית שהעזה להצליח בעולם בו אין כל מערכת ריסונים על הקבוצות הגדולות והעשירות.

האובססיה של אלונה ברקת

אין לי מושג מה מהות האובססיה של אלונה ברקת עם שחקנים של הפועל חיפה. האם היא עד כדי כך מעריכה כל מי ששיחק אצל האדומים בעונה החולפת? האם יש כאן נקמנות אישית מסוג כלשהו? האם זהו ניסיון להראות לשאר הליגה מה קורה לקבוצה שמעזה לנסות לרוץ לאליפות מולה? בכל מקרה, היא כתבה הקיץ כמה פרקים חדשים במשל כבשת הרש, והגיעה לשיא השבוע כאשר לקחה לאדומים שחקן שאין לה צורך ממשי בו, שחקן שבנוי להנהיג קבוצות בינוניות ולא לשבת על הספסל של גדולות.

 

היו זמנים. הקפטן עדן בן בסט והבוס יואב כץ בסיום גמר הגביע (9.5.18)  צילום: אדריאן הרבשטיין
היו זמנים. הקפטן עדן בן בסט והבוס יואב כץ בסיום גמר הגביע צילום: אדריאן הרבשטיין

הבשורה הטובה היחידה היא שעושה רושם שאחרי העזיבה של בן בסט כץ הפנים סוף סוף את המציאות שהשתנתה, בה השחקנים שלו הם סחורה מבוקשת שלא חייבים לקבל את ההתנהלות הרגילה שלו. הוא מיהר להחתים את כל מי שהחוזה שלו לא היה חתום ולהיכנס למו"מ עם שחקנים התקפיים. ניתן לקוות שבסופו של דבר הפגיעה המקצועית לא תהיה קשה מאוד, זה השלב בו נכנסים לשוק שחקנים איכותיים שמבינים שאין להם מקום בקבוצות גדולות והפועל חיפה הופכת ליעד אטרקטיבי מאוד עבורם.

השאלה היא איך התקפת הקבוצה תיראה במוקדמות הליגה אירופית, כמעט בוודאות מול FH האיסלנדית. את זה נדע כבר בשבוע הבא, לאחר המשחק הראשון שייערך בחמישי. הפועל בסך הכל נראתה מוכנה ומתואמת במשחק האימון שראיתי מול קלאב ברוז' החזקה, אבל בלי מחץ קשה להתקדם באירופה. מכיוון שהמשחקים באירופה נערכים לאחר סגירת העיתון, לא אוכל להתייחס אליהם באותו שבוע אלא רק מאוחר יותר.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות