fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קארטינג: ילד הפלא מקרית ביאליק כבש את המקום התשיעי בעולם

אריאל אלקין, בן 13 מקרית ביאליק, סיים את אליפות העולם במקום התשיעי מתוך 89 נהגים * בראיון ל"הד הקריות" הוא משתף בחוויות מהמרוץ ומסכם את העונה החלומית מבחינתו
אחד המרוצים המאתגרים. אריאל אלקין | צילום: FIA
אחד המרוצים המאתגרים. אריאל אלקין | צילום: FIA

ביום ראשון, במזג אוויר קשה שכלל גשמים עזים, נערך בפורטימאו, פורטוגל, גמר אליפות העולם בקארטינג בקטגוריית ג'וניור. אריאל אלקין הצעיר מקרית ביאליק ייצג  אותנו בכבוד וסיים במקום התשיעי והמכובד מתוך 89 נהגים. הישג די מרשים לאלקין שפספס חלק ממרוצי ההכנה לאליפות העולם, בגלל בעיות כניסה לאירופה בעקבות משבר הקורונה.

כדי להבין את גודל ההצלחה של הנער הצעיר מקרית ביאליק, שלא מוותר על החלום, יש לחזור כמה שנים אחורה.

אריאל אלקין נולד בקרית ביאליק לפני 13 שנה, בן בכור לאולג מרזון וקטיה אלקין, יש לו שני אחים בני 3. לאביו יש מוסך, וכבר בגיל צעיר מאוד התעניין בטכנולוגיה בכלל ובטכנולוגיית מכוניות בפרט. הוא נהג לעזור לאביו במוסך, למד להכיר את כל חלקי הרכב ובעיקר דמיין איך הוא נוהג בעצמו.

כשהיה בן 5, החל אלקין להתאמן בנהיגה במכוניות קארט המצוידות במנוע בנזין בעל ארבע פעימות בדן קארטינג בקניון חיפה. לאחר שנתיים של אימונים מפרכים, שהתפרשו על פני שעות רבות בשבוע ולוו בדמעות, כישלונות, הפסדים ואף פציעות, זכה באליפות הצפון בליגת ילדים במכוניות קארט בעלות ארבע פעימות. בגיל 8 הוא כבר הבין שכדי להגשים את החלום, יצטרך לעזוב את הארץ ואת חיק המשפחה ולבלות בנדודים באירופה בין אימונים ותחרויות.

אולג מרזון, אביו של אריאל, התייחס השבוע להישג המרשים של בנו: "אחרי שלושה חודשים וחצי של המסע שלו באירופה, אריאל חוזר הביתה. אנחנו כל כך גאים שהבן שלנו, אריאל אלקין, הוא אחד מעשרת הנהגים הטובים בעולם. מקום תשיעי מתוך 89 נהגים מכל העולם. באליפות העולם לקארטינג FIA בפורטימאו, פורטוגל, היה מזג אוויר קשה מאוד. גשם עז, מצב מסלול מרטוב עד יבש ודי רטוב בגמר ביום ראשון. עברנו את הכל ועשינו כמיטב יכולתנו. תודה לקבוצת המרוצים שלנו VDK ובמיוחד למאמן אלן ורדסדונק. סיימנו עם קטגוריית ג'וניור. בשנה הבאה אנחנו עוברים לקטגוריית סניור".

אריאל אלקין שיתף את "הד הקריות": "אני שמח שהעונה נגמרה בצורה כזאת. זה היה אחד המרוצים המאתגרים השנה. היה מרוץ קשה בתנאי מזג אוויר לא פשוטים, מה שאיתגר עוד יותר. בגמר היה לי זינוק מצוין. הצלחתי לעלות בדירוג מהמקום ה-12 למקום התשיעי. בהקפה מספר 8, רצפת הקארט התפרקה, וזה הקשה עליי להיות בקצב עם הנהגים האחרים. לבסוף התגברתי על זה והצלחתי לשמור על המקום התשיעי עד סוף המרוץ. בהקפה האחרונה הייתי צריך לנהוג בצורה הגנתית, כדי לשמור על המיקום, כי שני נהגים היו ממש דבוקים אליי".

מה התוכניות לעונה הבאה?

"אני עובר לקטגוריית הסניורים, שהיא אחת הנחשבות בקארטינג העולמי. אני נשאר בקבוצה הבלגית, הם נותנים לי תנאים מעולים. אני נחשב הנהג הבכיר בקבוצה".

איך תשלב תחרויות בחו"ל עם לימודים?

"אני תלמיד מצטיין בכיתה ח' בבית הספר הריאלי בחיפה. למזלי, השנה אנחנו לומדים בצורה מקוונת, וזה נותן לי את האפשרות להיות נוכח בשיעורים למרות שאני נמצא לרוב בחו"ל. אבא שלי התנה את המשך ההשתתפויות של בתחרויות קארטינג בקבלת ציונים של יותר מ-90".

איך מסתדרים בחו"ל בגיל כל כך צעיר לבד?

"מגיל 8 אני טס לתחרויות בכל רחבי העולם. מכיוון שהוריי צריכים לעבוד ולממן את התחרויות, אני נאלץ שוהה בחו"ל לבדי. אני לא מרגיש קושי מיוחד ומצליח להסתדר".

היית עד אתמול באירופה. היו קשיים בגלל הקורונה?

"אחרי הגל הראשון התקשינו לקבל אישור לטוס לתחרויות בחו"ל ולכן פספסתי חמישה מרוצים. אבא שלי עשה מאמצים רבים, עד שהשיג לי אישור לצאת, ולבסוף הצלחתי להתחרות באליפות אירופה לפני כשלושה חודשים".

 

לחדשות ספורט נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות