fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משחק העונה

אוניברסלי/אסף רביץ

עם הצלחה גדולה באה אחריות גדולה. במירוץ לאליפות אין ימי מנוחה, אין משחקים שניתן לוותר עליהם, אין משחקים פחות חשובים. הפועל חיפה רודפת אחרי שלוש קבוצות טובות ממנה ויותר ממחצית מהמשחקים שנשארו לה בליגה יהיו נגד הקבוצות האלה. כדי להישאר בתמונת מאבק האליפות, היא צריכה להוציא תוצאות טובות מהמשחקים האלה, ובטח שאסור לה לפשל מול מכבי נתניה ובני יהודה, שהפכו פתאום לגרסת הפלייאוף העליון של קבוצות קטנות.

דווקא בגלל שכל משחק חשוב, צריך להדגיש שחצי גמר הגביע חשוב יותר. כי עם כל הכבוד למאבק האליפות, רשימת הניסים שצריכה לקרות, כדי שהעונה הזאת תסתיים עם אליפות של הפועל חיפה, כנראה גדולה מדי אפילו עבור ניר קלינגר. מתחילים להיגמר המחליפים שניתן לשלוף ברגע האחרון משום מקום כדי שיכריעו משחקים.

הסיכוי הגבוה ביותר של הפועל חיפה לתואר השנה נמצא בגביע. הסיכוי הכי גבוה לסיים את העונה הזאת עם משהו ממשי ביד, מעבר למיקום גבוה בטבלה והרבה מאוד כבוד, עובר דרך חצי הגמר מול הפועל רעננה ביום ראשון. היו משחקים מאוד חשובים לפני ויהיו משחקים מאוד חשובים אחרי, אבל זה עשוי להיות המשחק החשוב מכולם עבור האדומים.

ניצחון בחצי הגמר הראשון יוביל לאחת משתי האפשרויות הבאות: הראשונה היא שהפועל חיפה תעפיל לגמר הגביע נגד בית"ר ירושלים, מה שאומר שהאדומים בכל מקרה יגיעו לאירופה, גם אם יסיימו במקום הרביעי (וכרגע יש פער של עשר נקודות ממכבי נתניה שבמקום החמישי). השנייה היא שהפועל חיפה תגיע לגמר הגביע נגד קבוצה פחות טובה ממנה, בדמות קרית שמונה. אם הצפוניים יגיעו לגמר זה בוודאי לא יהיה פשוט מולם, זה אומר שהם עברו בדרך את הפועל ב"ש ובית"ר ירושלים, אבל יהיה עוד זמן לדבר ולחשוב על כך אם זה יקרה.

רעננה של קורצקי מסוכנת

מי שמצפה למשחק קל מול רעננה עדיף שיתאם ציפיות. הקבוצה של מנחם קורצקי נמצאת בכושר טוב לאחרונה ונראית טוב, במיוחד מול קבוצות גדולות. הפועל חיפה לא הצליחה לנצח אותה למרות יתרון מספרי רוב המשחק, את מכבי ת"א היא ניצחה. ההתקפה שלה מסוכנת (רועי זיקרי הוא אחד הדריבליסטים הטובים בכדורגל הישראלי כרגע) וההגנה שלה התייצבה ומתמודדת נהדר עם לחץ מצטבר.

ובכלל, כמה נצחונות קלים על קבוצות קטנות היו להפועל חיפה בחודשים האחרונים? מאז תחילת נובמבר, שזה חמישה חודשים, היו לאדומים שלושה נצחונות בהפרש של יותר משער. שניים מהשלושה היו על מכבי נתניה ומכבי חיפה, שתי קבוצות שבאות להתקיף. השלישי, על מכבי פ"ת, היה לפני שלושה חודשים. בתקופה הזאת הפועל התקשתה מאוד מול כל קבוצות התחתית בליגה ואיבדה נקודות לאשקלון, אשדוד ורעננה. גם בגביע היה לשחקנים של קלינגר קשה מול הפועל פ"ת והפועל עכו. ברוב הנצחונות הקלים בסיבוב הראשון מול יריבות מתגוננות, זה היה חנן ממן שביצע פעולות ששברו את ההגנה. אז אין אינדיקציה לטיול קל מול החבורה מהשרון.

בסוף היה נציג אדום בנבחרת. אלון תורג'מן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
בסוף היה נציג אדום בנבחרת. אלון תורג'מן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

פגרת הנבחרת הגיעה בתזמון נהדר

מה שמחזיר אותי לעונה העמוסה ולמ

סגור של חצי הגמר. אחת הסיבות לקושי הגובר של האדומים מול הקטנות, ככל שהעונה מתקדמת, היא שצריך למצוא זמן להוריד מעט את הרגל מהגז. למרות שלא ניצחה את הגדולות עד לשבוע שעבר, הפועל חיפה הגיעה מוכנה מאוד לרוב המשחקים מולן ונראתה הרבה פחות חדה מול הקטנות. זה טבעי וזה גם הוכיח את עצמו, בסופו של דבר הפועל הכריעה את רוב המשחקים מול הקטנות גם בימים לא טובים.

אבל הפעם ההכנה חייבת להיות שונה. הפעם קלינגר צריך להכין את השחקנים שלו למשחק גדול, הכי גדול. הפעם הוא אמור להגיע עם הכנה טקטית עבור רעננה כאילו היא הפועל ב"ש, השחקנים שלו צריכים להכיר את היריבים לעומק ולהגיע עם רעיונות איך לנצל את החסרונות שלהם. הוא קיבל שבועיים של הכנה, שבועיים בהם רוב השחקנים שלו יכולים לנוח. אחרי תקופה מאוד מתישה ולקראת משחק שצריך לבודד כחשוב במיוחד, פגרת הנבחרת הגיעה בתזמון נהדר.

חיים רביבו – בהצלחה

מה שמוביל אותנו לביקורת של האדומים על כך ששחקנים של הקבוצה לא זומנו לנבחרת. בזמן שהנבחרות שמתכוננות למונדיאל קיימו משחקי ידידות מסקרנים יחסית לפורמט, גם נבחרת יש

ראל נאלצה להזכיר לנו שהיא קיימת. אלון חזן, כמאמן זמני, זימן כל מיני שחקנים מפתיעים, אך בנגלה הראשונה לא היה אף שחקן של הפתעת העונה בליגה.

צריך לשים את הדברים בפרופורציות. סגל הנבחרת אמור להתבסס כמה שיותר על ליגיונרים, שחקנים שעושים משהו בליגה רצינית או בסין (אני מקווה שלאחר מינוי מאמן קבוע ערן זהבי יחזור למדים הלאומיים, במה שיהיה טוויסט מפתיע בערך כמו חזרה של להקה להדרן בסוף הופעה). אירופה לא עמוסה בישראלים, אך כמעט בכל עמדה יש שחקן שמשחק בליגה טובה יותר מהישראלית.

מה שמשאיר לנציגי הליגה המקומית את ההשלמות, בערך חצי סגל שרובו אמור לככב על ספסל הנבחרת. באופן טבעי, בקבוצות הכי גדולות יש יותר שחקנים שמתאימים למעמד, כאלה שהוכיחו את עצמם במשחקים גדולים ובאירופה. להפועל חיפה היו במקרה הטוב שלושה שחקנים שיכולים היו להרגיש שמגיע להם זימון: אלון תורג'מן, שבסוף זומן במקום מואנס דאבור שנפצע, דור מלול, שעשוי להיות המגן הימני השני בטיבו בליגה אחרי אלי דסה, וניסו קפילוטו שיכול לקבל זימון הוקרה עד שבלמים מוכשרים ממנו יחזרו לכושר. שמואל שיימן קרוב, אבל טאלב טוואטחה ואורן ביטון עדיפים עליו.

עם כל הכבוד לזימוני שחקנים למשחק ידידות בחודש מרץ, הזימון החשוב ביותר לנבחרת בתקופה הקרובה יהיה של המאמן הבא. נכון לזמן בו אני כותב, אמורה להתכנס וועדה ויש דיון האם נכון להכניס אליה את חיים רביבו, שתומך במוצהר ביוסי אבוקסיס. אני בטוח שאני מייצג את כל אוהדי הפועל חיפה במסר הבא: חיים, אל תוותר! אתה אחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, מגיע לך מקום בוועדה ומגיע לך לעמוד על דעתך. בהצלחה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות