fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוזרים

למכבי חיפה ניתנה ביום ראשון הזדמנות בלתי חוזרת לנצח את מכבי תל אביב, ששיחקה עם ההרכב השני. 60 דקות מכבי די שלטה, אבל התפרקה עם ספיגת השער הראשון. שחקני רכש אולי אפשר יהיה להביא עד סיום חלון ההעברות, אופי יהיה קצת יותר קשה
תמיכה. נתניהו ולוי (צילום עצמי)
תמיכה. נתניהו ולוי (צילום עצמי)

אם שלומי אזולאי היה מפציץ קצת יותר נמוך ולא את המשקוף, ואם רוקאביצה היה בועט לשער וקרמר היה משתלט על הכדור החוזר, אולי היינו מדברים היום קצת אחרת, אבל אם עדיין לא נחשב. מכבי חיפה יכולה אולי להתעודד מהמחצית הראשונה וחלק מהמחצית השנייה, אבל בשורה התחתונה המשחק ביום ראשון רק הבהיר שלמכבי חיפה יש עוד המון עבודה אם היא רוצה להגיע אפילו לפליאוף העליון. ראשית, אין מה לעשות.

יש אלמנט של מזל בכדורגל ומכבי חיפה בהחלט רשאית לראות את עצמה מאוכזבת מהעובדה שהיא לא הצליחה לכבוש במחצית הראשונה, אבל קבוצה שמתיימרת לרוץ בצמרת חייבת להביא למשחק יותר יציבות. אי אפשר פעם להחמיץ, פעם להבקיע ופעם אולי. זה בדיוק המתכון לסיים במרכז הטבלה.

צריך לזכור שמכבי חיפה פגשה את מכבי תל אביב אולי בזמן הנוח ביותר מבחינתה. לקבוצה מתל אביב ציפה ביום חמישי משחק מכריע על ההעפלה לשלב הבתים בליגה האירופית ואיביץ', מאמן הצהובים, עלה עם הרכב משני, כשאלירן עטר, עומר אצילי, איתן טיבי, וידאר קייארטנסן ודור מיכה לא פתחו. מכבי ת"א הגיעה למשחק עם תוכנית די פשוטה, לנסות להגיע בשלום לאזור אמצע המחצית השנייה ואז לעשות חילוף או שניים התקפיים ולנצח את המשחק. זה בדיוק מה שקרה.

דור מיכה נכנס, ללא תגובה של פרד רוטן, הכין מצב אחד מצוין שאותו גיא חיימוב, במשחק בכורה מעודד מאוד, הציל נהדר, אבל את המצב השני לאיתי שכטר חיימוב כבר לא הצליח לעצור, ושכטר הבקיע את הראשון ושלח את מכבי חיפה להתפרקות רבתי.

 

טיפוס פרובלמטי. מיכאיל קרמר צילומים: אדריאן הרבשטיין

 

תמיכה. נתניהו ולוי (צילום עצמי)
תמיכה. נתניהו ולוי (צילום עצמי)

 

מאידריסו עד קרמר

מיכאיל קרמר הוא שחקן כדורגל לא רע בכלל, ובהחלט אי אפשר לשפוט אותו לחיוב או לשלילה על היכולת אחרי משחק אחד, אבל לקרמר יש היסטוריה ארוכה של בעיות משמעת וכרטיסים אדומים, ולא ממש ברור מה עבר לו בראש כשהחליט להתקרב לשופט ולסנן לו כמה מילים ששחקן כדורגל לא אמור להגיד לשופט. נכון, במכבי חיפה טעו לחשוב ששכטר היה בנבדל, ויכול להיות שיש שופטים שהיו מבליגים, אבל בשביל מה שחקן מקצוען צריך בכלל להכנס להתקלות הכל כך מטופשת הזו, ועוד במצב כל כך קריטי לקבוצה שלו? אז לא רק שמכבי חיפה, למרות משחק סביר, נפלה לפיגור של 1:0, היא גם איבדה את החלוץ המוביל שלה ומזה היה כבר די ברור שיהיה לה קשה מאוד לחזור.

בכלל, למכבי חיפה לא ממש הולך עם חלוצי 9 קלאסיים בשנים האחרונות. מוחמד אידריסו ספג אדום במשחק השני שלו במדי מכבי מול בית"ר ירושלים וגם גליינור פלט ספג אדום במשחק הבכורה שלו, כשעלה כמחליף מול בני סכנין.

רוטן אגב, שהכין את הקבוצה לא רע בכלל, תרם לא מעט להתפרקות כשהחליט מהר מאוד להוציא את נטע לביא ולהכניס את שון וייסמן במטרה ללכת על כל הקופה ולנסות להשוות. בפועל המצב במגרש היה ששחקני מכבי נכנסו להלם, לא הייתה תשובה למשחק של מיכה, שהתחיל להכניס כדורים במרווחים בין שחקני ההגנה ורוטן ויתר על קשר שעובד ועושה הגנה לטובת חלוץ.

מכבי ת"א, שגם ככה הייתה בשליטה בדקות שלפני השער, השתלטה לחלוטין מול מרכז שדה, שכלל את ג'ורג' מנדזק (בבכורה מעודדת מאוד) ושלומי אזולאי, שכבר נגמר לו האוויר והשער השני היה רק שאלה של זמן עד שהגיע. מכבי ת"א ניצחה 0:2 והתפנתה לאירופה. במכבי חיפה יכולים להרגיש קצת מאוכזבים, אבל במועדון אמורים לדעת שאת הנקודות הם צריכים לחפש במקומות אחרים ולאו דווקא בחוץ מול מכבי ת"א, או מול הפועל באר שבע, בטח כשהקבוצה שסיימה במקום העשירי בעונה שעברה מרשה לעצמה להגיע לפתיחת העונה ולעלות רק עם ארבעה שחקנים זרים, כשאחד מהם, אליסון דוס סנטוס, כל כך גרוע, עד שרוטן החליף אותו במחצית מחשש שיספוג אדום, או יעשה טעות שתוביל לשער של היריבה.

עכשיו אשדוד

מחר, בשעה 18:45 תארח מכבי את מ.ס אשדוד במסגרת המחזור השני של ליגת העל. אם להפסיד בחוץ למכבי ת"א זו תוצאה שבסופו של יום מתקבלת על הדעת, למכבי אין ברירה אלא לנצח את אשדוד בבית, ואפשר לקחת גם דברים טובים מהמשחק ביום ראשון.

ראשית, כמעט כל שחקני הרכש נראים לא רע בכלל. גיא חיימוב הראה בדיוק מדוע מכבי מיהרה להביא אותו והוסיף המון בטחון בהגנה. ג'ורג' מנדזק נותן למכבי ממד של פיזיות במרכז השדה, והוא בהחלט מוסיף איזון, וגם יכולת מסירה. עדיין לא ברור אם הוא יוכל לשחק לבד כקשר אחורי, כששלומי אזולאי ישחק לצידו וארבעה שחקני התקפה מקדימה, אבל זה משהו שהרבה יותר הגיוני לנסות מול אשדוד בבית ולא בחוץ במשחק מול יריבה עדיפה.

גם איעד חבשי היה טוב מאוד בהגנה וכיפר על לא מעט טעויות שביצעו הבלמים לידו, בעיקר דוס סנטוס. זה אגב משהו שלא יכול להיות, שבלם צעיר, שרק חזר מהשאלה יאלץ לכסות על בלמי החיזוק ולא להפך, אבל אפשר לקוות רק שדוס סנטוס ישתפר, אם כי אני בספק גדול אם הוא פתאום יעלה את הרמה שלו.

לצד שלושת שחקני הרכש, מוחמד עוואד המשיך להכין מצב ודאי לשער גם במשחק הליגה והוא בהחלט זכאי לעוד כמה משחקים בהרכב. מנדז'ק, אזולאי, רוקאביצה ועוואד בטוחים בהרכב. רוטן צריך להחליט מי יחליף את קרמר במרכז ההתקפה ומי ישחק בקישור לצידם של אזולאי ומנדז'ק, האם זה יהיה שוב נטע לביא, או דווקא שחקן התקפי יותר כמו אופיר מזרחי. כך או כך, מכבי חייבת להביא נקודות אחרת גלגל הלחץ יתחיל לתפוס תאוצה וכולנו יודעים מה קורה כשהוא מתחיל לדהור קדימה.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות