fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש שוער בשער

אחרי שנתיים מוצלחות בעירוני קרית אתא עבר השוער מתן זלמנוביץ לבית"ר ת"א מהליגה הלאומית. זלמנוביץ (24), הוכתר לפני כחודש וחצי ככדורגלן השנה בליגות החובבניות מטעם 'הד הקריות' והוא משוכנע שהשנתיים באתא היו קרש קפיצה מבחינתו לליגות המקצועניות /אופיר לוי

 

מתן זלמנוביץ סגר שתי עונות מוצלחות מאוד כשוער עירוני קרית אתא וכעת עלה כיתה לליגה הלאומית, לבית"ר ת"א.

מתן חגג ביום שני את יום הולדתו ה-24. הוא מתגורר ברמת גן, רווק, סטודנט שנה ראשונה באוניברסיטת תל אביב לתואר במדעי המדינה. הוא שמח לקבל את הבשורה על הכתרתו כשחקן המצטיין בליגות החובבניות מטעם 'הד הקריות'. מתן מפרגן בגדול למועדון של אתא, מכריז שאימא שלו היא האוהדת מספר אחת שלו ומקווה עם השנים להמשיך להתקדם למועדון גדול בליגת העל ולנבחרת ישראל.

מזל טוב, ביום שני חגגת את יום הולדתך ה-24, איך חגגת?

"בגדול חגגתי עם חברים ומשפחה בעיקר, מסעדות ואוכל של אימא".

מגיע לך עוד מזל טוב לרגל הכתרתך ככדורגלן השנה בליגות הנמוכות, של 'הד הקריות', הופתעת?ofir-01-2-618x4122

"קודם כל אני רוצה להגיד תודה רבה. לא יודע אם הופתעתי, אני בדרך כלל לא מתייחס למסביב, מתרכז בעצמי, בכל זאת ממש כיף לשמוע".

ואם בענייני מזל טוב אפשר שוב להגיד מזל טוב לרגל עלייתך לליגה הלאומית, אחרי שעזבת את עירוני אתא והצטרפת לבית"ר תל אביב, אתה שמח?

"כן, חתמתי בבית"ר תל אביב, אני מאוד שמח, בעיקר שמח שהעבודה הקשה משתלמת ומקווה להמשיך גם השנה להתקדם".

אני מקווה שאתה לא הולך להיות נער פוסטר בבית"ר, כפי שהיית בעונת 2015-2016 בהפועל רעננה בליגת העל.

"נכון, למרות שהפעם המצב שונה, אני מתמודד עם שוער נוסף בתחרות בריאה והוגנת. בזמנו ברעננה הוחתמתי על חוזה ארוך טווח במטרה לחשוב על העתיד, עכשיו אני יותר מנוסה, אין לי ספק שהשנתיים בקרית אתא תרמו לי להתבשל, אני מוכן".

הייתה לך עונה מצוינת בעירוני קרית אתא, ספגת 29 שערים ב-30 משחקים. בחצי הראשון של העונה, שהיה רע מאוד מבחינה קבוצתית, סחבת את הקבוצה על הכתפיים, מסכים?

"ספגתי רק 23, השוער השני ששיחק ספג את היתר בשני המחזורים האחרונים. בהחלט ממוצע טוב, חשוב לומר שההגנה עזרה לזה, זה לא לבד, כל הקבוצה עזרה לזה, מהחלוץ ועד השוער. התוצאות לא היו טובות בהתחלה, עשינו שינויים, רוני דורה עשה את העבודה, הרבה בזכותו"."התפנית במשחק מול רובי שפירא"

אני רוצה להחזיר אותך לפתיחת הסיבוב השני, אחרי הפסד חוץ צורב בירושלים אירחתם את רובי שפירא, מוליכת הטבלה, הייתם באזור הקו האדום, ניצחתם 0:1. אתה זוכר מה קרה במשחק?

"כן, האמת שזה היה משחק ששינה את העונה. אז רובי היו במקום הראשון, הם באו עם רצף של ניצחונות. הובלנו 0:1 ואז בדקה ה-90 עצרתי פנדל וניצחנו. זה היה משחק מצוין שלנו, שם הרגשנו שאפשר לצאת מהתחתית ולהתקדם".

עצירת הפנדל שלך סימנה שני דברים, ראשית אתא החלה במסע בריחה מדהים מתחתית הטבלה למרכז הטבלה ושנית, רובי שפירא החלה במסע הפוך לכיוון הנגדי, מראש הטבלה כלפי מטה. הרגשתם שזה היה המפנה?

"כלפי רובי אני לא יודע להגיד. לגבינו, ללא ספק היה זה משחק שנתן לנו רוח גבית, גם לי. משחק לפני, בירושלים, אני זוכר שבדקה ה-90 ספגתי שער בפנדל, אז שבוע לאחר מכן זה נתן לי עוד יותר ביטחון, הצלחנו מאז לעשות שינוי".

נחזור לפנדל, אתה מסוג השוערים שמהמרים על פינה, או שאתה מנסה לעקוב אחרי הכדור?

"אפשר לומר ביחד, אינסטינקט של שנייה, חוץ מלקפוץ צריך גם שהכדור יבוא אליך. אגב יוחאי (כהן) בפנדלים תמיד סימן לי לאן הוא חושב שהבועט יבעט, במשחק הזה הוא פגע, מגיע לו קרדיט".

אלוף ישראל בג'ודו

מתי החלטת להיות שוער כדורגל?

"זה התחיל עוד בשכונה. בכלל התחלתי בענף הג'ודו, הייתי אפילו בנבחרות ישראל, אלוף הארץ. בשכונה תמיד הייתי הולך לשער, הייתי טוב בזה, פעם אחת חבר הזמין אותי לאימון בקבוצה והשאר היסטוריה, אני מקווה שההיסטוריה תהיה עוד בהמשך".

ההורים דחפו אותך? כי כפי שראיתי הם מלווים אותך למשחקים, התרשמתי שאימא שלך היא האוהדת מספר 1 שלך, זה נכון?

"זה נכון, אימא שלי אוהדת מספר אחת, שני ההורים אגב, הם גרים במרכז, גם אחותי והחברים מגיעים, תמיד יצא מיניבוס קטן צפונה. להורים חלק משמעותי, כיף לסיים משחק בידיעה שהם נמצאים בקהל, לא משנה מה, תמיד הם יתמכו. כשאימא ביציע כולם שומעים ורואים אותה".

מי הדמות המקצועית שהכי השפיעה על הקריירה שלך?

"היו לי כמה מאמני שוערים, שאימנו במהלך הדרך ועיצבו אותי. שמעון מועלם, המאמן הראשון ברמת גן, גילי בן נחום בשנה ראשונה בנוער, משולב עם בוגרים בקרית אונו. במכבי נתניה עופר בסון, שהוא היום המאמן בבוגרים בנתניה, וכמובן משה בן דוד, המאמן שאימן אותי באתא".

אריאל הרוש ודויד דה חאה

מי השוער הכי טוב בארץ היום, ומי בכל הזמנים?

"בארץ אני חושב שאריאל הרוש, אם הוא שוער ראשון בנבחרת יש סיבה. בכל הזמנים זו שאלה קשה, לא זכיתי לראות את כולם".

מי השוער הכי טוב בעולם היום ומי בכל הזמנים?

"הכי אוהב את דויד דה חאה, אני מתחבר ליכולות שלו, בכל הזמנים – פיטר שמייכל".

איך אתה מסכם את השנתיים שלך בעירוני קרית אתא?

"אני חושב שלא יכולתי לבקש יותר בשנתיים האלה. בהזדמנות זו אני רוצה להגיד תודה לרוני דורה, שנתן לי את הקרדיט, כי לתת לשוער צעיר את הבמה זה לא משהו שקורה הרבה, גם בליגה א'. קרית אתא זה מועדון ומקום ברמה גבוהה, שמח שהייתה לי אפשרות להיות שם".

"אתא מועדון משפחתי"

ספר על המועדון, איך קיבלו אותך באתא, איך התייחסו אליך?

"מהרגע הראשון קיבלו אותי בזרועות פתוחות, ממש כמו משפחה. בשנה הראשונה משה בן דוד, שהיה גם מאמן שוערים בבית"ר ירושלים, ולמעשה בנה את אריאל הרוש, עזר לי המון ברמה המקצועית. בתור אחד שבא מהמרכז הופתעתי מהלב הגדול שיש לאנשים, הזמינו אותי תמיד לארוחות, וגם כשהייתה בעיה איפה לישון, תמיד היה מישהו שם להציע. אנשים חמים שהקלו עלי, הרגשה הכי טובה שאפשר, מבטיח להחזיר למי שיגיע למרכז".

עושה רושם שקיבלת החלטה נכונה, עברת לאזור המרכז, עלית ליגה, אתה משחק בקבוצה שהיא קבוצת בת של מכבי תל אביב, אתה מרוצה מהחלטה שלך לעבור לבית"ר ת"א?

"כן, מאוד. אנחנו כבר מתאמנים חודש, אני מאוד מרוצה ונהנה, אני גם מקווה שאגיד ככה בסוף שנה, רק שנמשיך ככה".

מה הציפיות שלך מעצמך לעונה הזו?

"קודם כל לתפוס מקום בהרכב, האמת שהכי חשוב להיות בריאים, כל השאר יבוא לבד".

ומה החלום הכי פרוע שלך?

"להמשיך לעשות את מה שאני הכי אוהב, בכל מקום שאני משחק אני מוצא את הדברים הטובים. ברור שלשחק בנבחרת ובמועדון גדול בליגת העל זה המטרות של כולם, אני למדתי ליהנות מכל מקום ולהעריך אותו".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות