fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל חיפה – פרשנות: קיץ "אגאדי"

החלוץ הניגרי, וויליאם אגאדה, שביטל ברגע האחרון סיכום עם מכבי חיפה והכריז שהוא מעדיף את הפועל חיפה, הוא שחקן פיזי מאוד שיעשה חיים קשים גם לבלמי ליגת העל
פתח את הארנק. יואב כץ | צילום: אדריאן הרבשטיין
פתח את הארנק. יואב כץ | צילום: אדריאן הרבשטיין

השבוע הקיץ של הפועל חיפה הפך מטוב מאוד למצוין, או אולי עדיף לומר "אגאדי". בתחילת השבוע קרה משהו שכדי למצוא לו תקדים סביר שנצטרך לחזור לימי רובי שפירא: חלוץ צעיר ומבוקש ביטל ברגע האחרון סיכום עם מכבי חיפה, הכריז שהוא מעדיף לחתום בהפועל חיפה, ופחות מיממה לאחר מכן יצאה הודעה רשמית של המועדון על סיכום עם השחקן ועם הקבוצה שלו. שחקן המריבה הוא וויליאם אגאדה, החלוץ הניגרי בן ה-20 של הפועל קטמון. הוא היה מלך השערים של הליגה הלאומית בעונה החולפת והוא עדיין רק מתחיל להתפתח. אגאדה הוא שחקן פיזי מאוד שיעשה חיים קשים גם לבלמי ליגת העל, הבעיטה שלו עוצמתית, וכשהוא בועט מתוך הרחבה קשה מאוד לעצור אותה, התנועה שלו לשטחים פנויים בתוך הרחבה היא של סקורר מדופלם.

כמובן, לא ניתן להתחייב לכך שזה יספיק בליגת העל. החלוץ הניגרי עושה רושם של שחקן לא מלוטש, לא ברור עד כמה הוא מסוגל להשפיע על המשחק ומה רמת קבלת ההחלטות שלו עם הכדור. היו מספיק דוגמאות לשחקנים שכיכבו בלאומית ולא מצאו את עצמם בליגת העל. אבל הכישרון הגולמי שלו בהחלט מצדיק את ההימור עליו.

לחיים סילבס יש היכולת לשכנע שחקנים לבוא לקבוצה שלו. יש לו חלק חשוב בכך שרז שטיין ננעל על הפועל חיפה מתחילת הקיץ, ואגאדה הסביר את שינוי הכיוון שלו בשיחה עם סילבס ששכנע אותו שהוא מייעד לו תפקיד מרכזי. ברגע שנוצרה ההזדמנות, סילבס היה צריך לשכנע גם את יואב כץ להוציא סכום לא מבוטל על השאלת השחקן ולפעול מהר, ושני הדברים אכן קרו. לכן ניתן לראות בסיכום עם אגאדה גם הבעת אמון גדולה מאוד של כץ במאמן שלו.

כץ הימר נכון?

בפעם הקודמת שכץ שילם על השאלה עם אופציית רכישה זה היה ניר קלינגר, עם תהילת עונת הגביע, ששכנע אותו להמר על בן אז'ובל. לאחר עונה בינונית, כץ ויתר על אופציית הרכישה של אז'ובל ובדיעבד התברר שצדק, כיום אז'ובל מתאמן עם הפועל חיפה ומקווה לקבל הזדמנות כחלוץ מחליף ברוטציה. הופתעתי מהמוכנות של כץ להיכנס להרפתקה כזאת שוב, אך עונה מוצלחת של אגאדה תוכל להפוך את אופציית הרכישה בכמיליון שקלים לעסקה שתניב לכץ רווח עתידי גדול. הוא בהחלט שווה הימור גם מהבחינה הזאת.

האופטימיות לגבי אגאדה ושטיין קשורה לא רק לפוטנציאל ולקבלות של שניהם כסקוררים, אלא גם לכך שהם מגיעים לסיטואציה מצוינת עבור חלוצים צעירים ומבטיחים. בפלייאוף העליון, הפועל חיפה נראתה כמו קבוצה איכותית מאוד עד שמגיעים לחלק הקדמי. בכל פעם מחדש בלט חסרונו של סקורר שיודע לנצל את המצבים האלה – בתנועה נכונה, בפעולה טובה עם הכדור בתוך הרחבה וביכולת סיום.

שלישיית מרכז השדה נשמרת

הסיכום עם לירן סרדל, שגם הוא קרה השבוע, מבטיח שחוליות ההגנה ומרכז השדה של הפועל יישארו כמעט זהות לאלו שהרשימו בפלייאוף. מעבר ליכולות האישיות, ההמשכיות אמורה לשפר עוד יותר את איכות הקבוצה. אגאדה ושטיין מגיעים לקבוצה שתצא להתקפות כמו קבוצה גדולה ואמורה לסדר להם הרבה מאוד מצבי הבקעה, בלי הלחץ של קבוצה גדולה שמקשה במיוחד על סקוררים שמגיעים מקבוצות קטנות יותר.

סרדל משלים את שלישיית מרכז השדה שאני כותב עליה כמעט כל שבוע מאז החזרה מפגרת הקורונה, יחד עם תומר אלטמן וסער פדידה. היכולת לשמור על כל השלושה לפחות לשנה נוספת היא הישג גדול נוסף של הקיץ הזה. סילבס יזדקק לפחות לשני מחליפים במרכז השדה, נראה שהוא בונה על גל אראל ועידו שחר ממכבי תל אביב, אבל את שחקני ההרכב כבר יש לו.

מעט יותר משנתיים לאחר עונת הגביע, הפועל חיפה תפתח עונה אופטימית מאוד לגבי הסיכויים שלה להתברג שוב בחלק העליון של הטבלה, למרות שמהסגל ההוא לא נותר כמעט זכר. עצם האופטימיות המבוססת מעידה על בנייה מחדש מהירה ומוצלחת. זה כמובן לא מבטיח כלום, כדאי לזכור שמכבי נתניה הייתה אחת הקבוצות האופטימיות ביותר בקיץ שעבר, אבל עבור האוהדים האדומים זו תחושה לא מוכרת.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות