fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחים לסל

שניהם בשלהי הקריירה, אבל עדיין מבוקשים על ידי הקבוצות באזור. תמיד היו מהשחקנים המובילים שניהם מנהיגים, שניהם ווינרים ושניהם אוהבים מאוד לשחק כדורסל ורצוי שזה יהיה באותה הקבוצה. קבלו את האחים אילן ואבי נניקשוילי
חוגגים אליפות עם עירוני קרית אתא. מימין: אבי ואילן נניקשוילי צילום: נחום סגל
חוגגים אליפות עם עירוני קרית אתא. מימין: אבי ואילן נניקשוילי צילום: נחום סגל

משפחת נניקשוילי היא מהמשפחות הוותיקות והידועות בקרית אתא, בעיקר בגלל האחים, מוטי, אילן ואבי. שלושתם שחקני כדורסל, מוטי, 40, כבר לא פעיל, אילן, 36, ואבי, 32 עדיין משחקים. המשפחה מאוד מגובשת, כולם גרים בקריה מוטי ואילן גרים בשכנות באותו בניין, אבי מתגורר עם אבי המשפחה גם כן באותו הבניין. אם המשפחה נפטרה לפני שלוש שנים.

בכתבה זו נתמקד בשני האחים הצעירים, אילן ואבי. רוב השנים הם שיחקו ביחד באותה הקבוצה ועשו קריירות נפלאות. אילן, נשוי ואב לשניים, עורך דין, משחק בתפקיד מרכז, העונה הוא משחק בקבוצת הפועל חיפה, מצמרת הליגה הארצית. אבי, נשוי ואב לשניים, הוא קלע (שוטינג גארד), מאמן כדורסל ומשחק העונה במכבי קרית ביאליק מליגה א'.

שניהם בשלהי הקריירה, אבל עדיין מבוקשים על ידי הקבוצות באזור. הם שיחקו בקבוצות שונות, והיו תמיד מהשחקנים המובילים. שניהם מנהיגים, שניהם ווינרים ושניהם אוהבים מאוד לשחק כדורסל, אבל בעיקר הם אוהבים לשחק ביחד באותה הקבוצה. את רוב הקריירה שלהם הם עשו כאן, ליד הבית, במדי אליצור עירוני קרית אתא, והיו שותפים לרגעים הכי גדולים של המועדון, כולל שתי עליות ליגה, אחת מהליגה הארצית לליגה הלאומית והשנייה מהליגה הלאומית לליגת העל.

חוגגים אליפות עם עירוני קרית אתא. מימין: אבי ואילן נניקשוילי צילום: נחום סגל
חוגגים אליפות עם עירוני קרית אתא. מימין: אבי ואילן נניקשוילי צילום: נחום סגל

אחים וחברים טובים

כשנשאלו אילן ואבי איך הם מגדירים את מערכת היחסים ביניהם, הם היו באותה דעה: "אנחנו אחים קרובים מאוד, ובאותה מידה גם חברים טובים".

שיחקת הרבה שנים ביחד, בעיקר באליצור עירוני קרית אתא, למה קרית אתא ולמה ביחד עם אחיך?

"אבי: "גדלנו כאן מגיל צעיר והיה נוח לכולם, גם לנו, כי שנינו תושבי הקריה ויש לנו זיקה למועדון, וגם לקבוצה זה היה טוב, כי הצלחנו יפה. לי, אישית, היה מצוין לשחק ביחד עם אילן באותה הקבוצה. הוא שחקן נהדר, מבין את המשחק ורואה משחק ברמה מאוד גבוהה ומרכז בחסד עליון. אני קלע והוא זה שסיפק לי את הכדורים ואני הייתי המוציא לפועל".

עד כמה שיתוף הפעולה ביניכם היה יעיל?

אבי: "אני אגדיר את זה בצורה פשוטה, התקשורת בינינו הייתה במבטים, כמעט בלי מילים. אנחנו מסתכלים אחד על השני ויודעים מה הולך לקרות, אפשר להגיד הבנה עיוורת. בקבוצה רגילה תיאום כזה בין שחקנים דורש הרבה אימונים ועבודה, זה יתרון גדול שלנו".

מה לדעתך התכונות הגדולות של אחיך?

אילן: "אבי הוא שחקן גדול, ווינר אמיתי, קלע בחסד עליון, שחקן שלוקח אחריות ולא חושש לקחת זריקות גורליות, הוא הכריע המון משחקים".

באותו עניין, אבי אומר שחלק גדול מאותם המשחקים שהוא הכריע בזריקות גורליות בשניות האחרונות באו ממסירות מצוינות של אילן. בקשר לשאלה האחרונה, אבי מלא שבחים לאחיו, הוא מדבר עליו בהערצה, כמו אח צעיר שמדבר על אחיו הבוגר: "מה שאני אומר על אילן, זה לא מספיק. עדיף שתשאל מאמנים הם יגידו לך איזה שחקן גדול הוא. אילן הוא מנהיג אמיתי, הגדולה שלו שהוא משפר את השחקנים שמשחקים לידו, הוא עושה אותם גדולים יותר. לא מעט שחקנים נתנו קפיצה לליגה גבוהה שנה אחרי שהם שיחקו לידו באותה קבוצה. אילן עשה מה שמעט שחקנים בארץ עשו, הוא עלה ליגה שש פעמים, זה משהו גדול ונדיר. הוא עלה עם קרית אתא פעמיים, הוא עשה עלייה גם עם מכבי קרית מוצקין, מכבי כרמיאל, הפועל מגידו והפועל עפולה".

אפרופו מנהיגות. מי שמכיר את אבי וראה אותו משחק יודע שגם הוא מנהיג גדול, אבל הוא מאושר שנפל בחלקו לשחק כל כך הרבה שנים לצידו של אחיו ומסכם: "הכדורסל נתן לנו חוויות נפלאות, חבל על הזמן".

אילן שנהנה לא פחות מאבי מהפעילות המשותפת מסכים עם כל מילה של אחיו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות