fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר השיכון: "אנחנו מגדילים את היצע הדירות בפריפריה"

שר השיכון אורי אריאל הוסיף כי היצע הדיור יגדל גם בקרית ביאליק
שר השיכון בחריש
מהפכה לא מתרחשת ביומיים. אריאל (צילום: חורחה נובומינסקי)

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ומנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן התארחו הבוקר בוועידת הנדל"ן של עיתון כלכליסט. לדברי ליברמן, הסכמי הגג הם מתודולוגיית שיווק הקרקעות היעילה ביותר והם מביאים להתחלות בנייה בטווח הקצר ביותר. אם לפני שנתיים הסכמי הגג היו תיאוריה, היום זו מציאות והמספרים בשטח מוכיחים זאת: בחמישה החודשים הקרובים נחתום על הסכמים להוספת 50 אלף יחידות דיור חדשות זאת בנוסף ל-30 יח"ד  אלף עליהן חתמנו עד כה. הסכמי הגג מביאים לבנייה לא רק באזורי הביקוש אלא גם בלב ליבו של מרכז הארץ- הרצליה, ראשון לציון ועוד.

קרית ביאליק תחתום על הסכם גג
ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי הודיע את הבשורה בוועידת השקעות בנדל"ן של פורום מנהיגות העתיד שהתקיימה לפני כשבועיים באשכול פיס. במסגרת הסכם הגג ייבנו 7500 יחידות דיור בפיתוח מואץ.
הסכם הגג שעליו הכריז דוקורסקי על פי התכנון, עתיד לאפשר קידום מהיר של 18 אלף יחידות דיור חדשות. קרית ביאליק היא העיר הרביעית שתחתום על הסכם זה אחרי: קרית גת, ראש העין, ומודיעין. ההסכם מבטיח את ערבות המדינה בפיתוח מואץ של תשתיות, מבני ציבור, מוסדות חינוך, מוסדות לתרבות ופנאי ועוד.

שר השיכון בחריש
קצב מסחרר. אריאל (צילום: חורחה נובומינסקי)

דוקורסקי: "בקרית ביאליק ייבנו במסגרת התוכנית 18,000 יחידות דיור חדשות, 2,000 מהן שייבנו בשכונת נאות אפק ישווקו לקבלנים בחודש ספטמבר הקרוב. בשבוע הבא ייחתם הסכם הגג לבניית 7,500 יחידות דיור חדשות בקריה, בארבע השנים הקרובות, על אדמות מדינה".

ליברמן הוסיף:  זו אמון מלא בצעדים שמובילים יחדיו שר האוצר יאיר לפיד ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל במסגרת קבינט הדיור. בזכות עבודתם המשותפת אנו רואים תוצאות אשר רק הולכות ומסיפות על היצע הקרקעות אשר מביאים עמם הסכמי הגג. לפני מספר חודשים כשחתמנו בקריית גת על הסכם הגג הראשון קראתי לצעירים ללכת לקריית גת והצהרתי כי דירה תעלה 850 אלף שקלים. היום בעקבות תכנית קבינט הדיור אותה דירה תעלה 750 אלף שקלים.

" שיאים שוברים באמצעות שיאים – את שיאי מחיר הדיור נשבור באמצעות שיאי שיווקים. ב- 2013 שברנו את שיא השיווקים בהשוואה לשנים הקודמות כאשר שיווקנו 15% יותר מהשנה לפניה. ב- 2014 נשבור גם את שיאים אלה. השוק לא יוכל להישאר אדיש וכמו שאמרתי בעבר אחזור ואומר השנה תבלם העלייה במחירי הדיור ובשנת 2015 אתם וילדיכם תראו ירידה במחירי הדיור.

"הסכמי הגג עם עוד תוצר של הרפורמה ברשות מקרקעי ישראל אשר במסגרתה עוברת הרשות בימים אלה מהפכת שירות אמיתית. החודש הוצאנו אמנת שירות במוקדי השירות המהירים לפיה אנו מתחייבים על עמידה בזמנים קצרים ומדודים בהתאם לשירותים השונים משעה בודדת ועד מספר ימים. בנוסף אנו ממשיכים לתחזק יותר מ- 700 אלף נכסים ולעבוד מול הקבוצות השונות כגון המושבים והקיבוצים".

ליברמן הציג את נתוני שיווק ותכנון הקרקעות לשנת 2013 בהן ניתן לראות שיא לעומת השנים הקודמות. בשנת 2013 שווקו כ-37,833 יח"ד, מדובר בעלייה של 15.2% לעומת שנת 2012 בה שווקו כ-32,825 יח"ד. בפועל נחתמו כ- 30,000 עסקות מאושרות המהוות עליה של 100 אחוז משנה קודמת , בין היתר בשל השיווקים בחריש.

גם בתחום התכנון בשנת 2013 היתה עלייה משמעותית עם 16.7% יותר לעומת 2012 על קרקעות בניהול רשות מקרקעי ישראל עם שיא תכנונים ואישורים של כ- 44,448 יח"ד, זאת לעומת שנת 2012 בה תוכננו ואושרו כ-38,100 יח"ד. ליברמן בנוסף הציג את תוכניות העבודה של רשות מקרקעי לשנים 2014-2015, כאשר בשנה הראשונה מתוכננת הקצאת קרקע הן במכרזים והן בפטור ממכרז עבור מעל ל- 41.5 אלף יחידות דיור ובשנה אחריה מעל ל- 45.5 אלף יחידות דיור.

שר הבינוי והשיכון אורי אוריאל הוסיף כי בתהליך ייצור הדירה יש לפחות 12 משרדי ממשלה. "אין שום מוצר בשוק הישראלי שמעורבים בו כל כך הרבה גופים – משרד הפנים, משרד האוצר, רשויות מקומיות, משרד הגנת הסביבה, בנק ישראל וכן הלאה. אנחנו מגדילים את היצע הדירות בפריפריה, וכעת עושים מאמץ כי ההיקפים יגדלו מאוד גם במרכז הארץ ואזורי הביקוש, כבר ב-2014 אך יותר ויותר ב-2015 ועוד יותר ב-2016 – מקומות כמו מודיעין, ראש העין, קרית ביאליק, ראשון לציון, יבנה וגדרה.

"מנהל רשות מקרקעי ישראל עזר בחידוש הסכמי הגג לאחר 20 שנה, מאז הדבר נוסה בהצלחה על ידי אריאל שרון בתקופת העלייה הגדולה. יש שיתוף פעולה טוב עם הרשויות כדי לבנות יותר. בתחום ההתחדשות העירונית, בין גדרה לחדרה כבר כמעט לא רואים ירוק. יש לנו פוטנציאל לבנות מאות אלפי יחידות דיור כמעט בכל הערים הותיקות – גם בתל אביב, גם בירושלים, גם בראשון לציון. נקח שכונות ותיקות ונבנה בתים חדשים, מודרניים, עם ממ"ד ומעלית ונפנה את השיכונים הישנים. אנשים יקבלו דירות הרבה יותר טובות. אני רואה בזה יתרון גדול מאוד".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות