fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיבקו, ברוך הבא לנהריה

פרויקט Hanasi Towers בשכונה החדשה שמעון פרס בנהריה של החברות גשם החזקות ואשל הירדן מתוכנן על ידי אדריכל העל אילן פיבקו, שזכה לכינוי "ארכיסטאר"
פרויקט Hanasi Towers בנהריה של גשם החזקות וקבוצת אשל הירדן | הדמיה: איבולב מדיה
פרויקט Hanasi Towers בנהריה של גשם החזקות וקבוצת אשל הירדן | הדמיה: איבולב מדיה

חברת גשם החזקות וקבוצות אשל הירדן בונות בנהריה את הדבר הגדול הבא מבית היוצר של אדריכל העל אילן פיבקו

גשם החזקות ואשל הירדן בונות בשכונת שמעון פרס

שכונת שמעון פרס החדשה כוללת 875 יחידות דיור חדשות ועוד 240 יחידות לדיור מוגן. שטח השכונה משתרע על 187 דונמים העתידים להפוך לביתם החדש של כ-800 משפחות חדשות. בחלקה המערבי של השכונה קיימת באר פעילה המתוכננת להישמר כפארק שכונתי המתחבר לרחוב הראשי של השכונה ומתקיימת בו טיילת להולכי רגל. השטחים הירוקים פרושים מצפון לדרום וכוללים שבילים ירוקים מכיוון מזרח למערב, המחברים את הטיילת אשר לאורכה קיימת מסילת רכבת ישנה.

קטע מסילת הברזל המערבית עתיד להיות שטח ציבורי ובו טיילת להולכי רגל וישתלב בפיתוח של טיילת הולכי הרגל המשיקה לה. בנוסף, בחלקה הצפוני של השכונה מתוכנן אזור מסחר ותעסוקה ובדרומה מוקד מסחרי קטן לרווחת התושבים.

השכונה משתרעת בין הים לשלוחות הכרמל. במסגרת תוכניות הבנייה, יישארו שטחים ציבוריים פתוחים להולכי רגל, מבני ציבור, גשרים ומערכת שבילי אופניים.

השכונה ממוקמת במרחב עירוני נוח מבחינת נגישות. לתחנת הרכבת של נהריה ניתן להגיע תוך 20 דקות הליכה בלבד וכחמש דקות נסיעה ברכב מנועי. בתוך השכונה, יהיו קווי הזנק לבית הספר ניסויי תפן – הקן המיוחד עובר במוקדי ובאזורי תעסוקה רבים ומקלים על ההגעה למקומות העבודה.

בנוסף, קיימת תוכנית פיתוח של מערכת דרכים, שתקשר את השכונה החדשה למרכז העיר ולשכונות גבעת טרומפלדור וגבעת כצנלסון. התוכנית הכוללנית עתידה להסיט צפונה בכ-200 מטר את כביש 89 ובהמשך לחבר את כביש 6 לכביש 89 במסגרת הרחבת הקטע הצפוני. כך, תתחבר נהריה לעורקי תחבורה ראשיים המובילים למרכז ולדרום הארץ.

תכנון יוקרתי ומפואר

משרד האדריכלות של אילן פיבקו נבחר לתכנן את פרויקט Hanasi Towers, שיכלול 292 יחידות דיור המתפרשות על שלושה מגרשים. בשלב ראשון ישווקו 231 דירות בשטח של כ-6500 מ"ר.

בשלב זה ייבנו שלושה בניינים של 16 קומות המתוכננים בצורה פונקציונאלית על ידי משרד האדריכלות של אילן פיבקו. המשרד עוסק במגוון רחב של תחומים כגון תכנון ערים, מתחמים, מבני מגורים, בתי מלון, מבני ציבור, וילות, משרדים ועוד. אילן פיבקו הוא בוגר לימודי ארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון בחיפה. בשנת 1981 פתח משרד אדריכלים עצמאי בשם "פיבקו אדריכלים" – מותג מוערך מאוד בתחום. בספטמבר 2019 הוא הוזמן להשתתף ב"כנס בכירי האדריכלות בישראל" של 100DUN's, שבו התקיים רב שיח על עתידה של מדינת ישראל מבחינה אדריכלית. בעברו היה האדריכל פיבקו מעצב בתים לאלפיון העליון, אך עשה שינוי משמעותי והחל לתכנן שכונות שלמות. לאחר הסבת התכנון הוא הודה: "חלק מהקונים לא יודעים מה עשיתי, אבל השם שלי משמש גושפנקה".

בנייה פונקציונאלית

לאלו שעדיין לא סיימו תואר באדריכלות, מדובר באחת משיטות הבנייה המוצלחות ביותר בשנים האחרונות. בנייה פונקציונאלית היא שיטת בנייה ידידותית לסביבה ומספקת בית הצורך מעט מאוד אנרגיה. שיטת בנייה זו מתבססת על המטרה שלשמה מוקם המבנה. אם מדובר במבנה מגורים, הוא אמור לשרת את המטרה הזו בעיקר. התמחותו של פיבקו היא בנייה פונקציונאלית. פרויקטים רבים בתכנונו תוככנו בצורה זו, והתגלו כהצלחות מסחררות.

"בטכניון, בשלהי תקופת המודרניזם, חונכתי על אדריכלות פונקציונלית, כך שאת הליריקה נאלצתי לגלות בעצמי בלי גיבוי", אומר פיבקו.

חינוך במרחק הליכה מהבית

בנהריה קיימים כ-100 מוסדות חינוך, כאשר חלקם נמצאים במרחק הליכה מפרויקט Hanasi Towers. בית הספר יסודי כצנלסון נמצא במרחק הליכה של כ-10 דקות, כך גם בית הספר הממלכתי-דתי רמב"ם וחטיבת הביניים מדעים ואמנויות. תיכון מח"ט עמל פסגות ותיכון מקיף עמל נמצאים במרחק הליכה של כשמונה דקות, וחטיבת הביניים אלון נמצאת במרחק הליכה של כרבע שעה.

מוסדות חינוך הנמצאים במרחק הליכה מהבית מאפשרים סביבה משפחתית וקהילתית מאוחדת ומגובשת יותר.

שני יזמים מוכשרים שצמחו בעולם האקדמי ומשם התגלגלו לענף הנדל"ן - שמגר ואקנין ויוסי מזרחי | צילום: יח"צ
שני יזמים מוכשרים שצמחו בעולם האקדמי ומשם התגלגלו לענף הנדל"ן – שמגר ואקנין ויוסי מזרחי | צילום: יח"צ

היזמים

אחת השחקניות הראשיות התופסת תאוצה לאחרונה בהיקף הפעילות שלה היא חברת גשם החזקות, הנחשבת לחברה השנייה בגודלה במסגרת התוכנית הלאומית מחיר למשתכן ומתקדמת בצעדי ענק גם בייזום פרויקטים למשרדים ומסחר בהיקפי ענק. החברה מחזיקה בפרויקטים בהיקף תקציב של מאות מיליוני שקלים – שווי ערך ל כ-4000 יחידות דיור וכ-170 אלף מ"ר של מסחר ותעסוקה.

חברת גשם החזקות נוסדה בשנת 2016 ע"י ידי שני יזמים מוכשרים שצמחו בעולם האקדמי ומשם התגלגלו לענף הנדל"ן – שמגר ואקנין ויוסי מזרחי, בעלי ניסיון רב בניהול עסקאות נדל"ן בהיקף של אלפי יחידות דיור.

מדיניות החברה היא להקים את השלד הכלכלי, התכנוני והשיווקי של כל פרויקט על ידי בעלי החברה עצמם, משם להוריד ליועצים הנבחרים בליווי צמוד של מנהלי המחלקות וצוותי המשרד. תהליך זה הינו חלק מהותי בהצלחת המיזמים.

גשם החזקות יוזמת ובונה בפרישה ארצית במגוון ערים במקביל, בהן ניתן למצוא פרויקטים מיוחדים ומרהיבים בעלי צביון מיוחד תום הקפדה על התאמת הפרויקטים לצביון העיר, השכונה והאוכלוסייה.

חברת גשם פועלת בשיתוף פעולה מלא קבוצת אשל הירדן, הפועלת יותר מ-25 שנה בתחום הייזום והבנייה בישראל. אשל הירדן משלבת תפיסה ייחודית וניתוח מעמיק של צורכי הדייר, בניה נקיה ומודרנית ועמידה בתקנים מחמירים ובלוחות זמנים קפדניים.

אלפי הלקוחות המרוצים מהווים הוכחה לשירות, לאיכות ולאמינות. עד היום בנתה החברה בישראל אלפי יחידות דיור בערים שונות וכן שטחי מסחר. כחלק מהעשייה רבת השנים הקימה פרויקטים של יזמות ובנייה בהצלחה בצ'כיה וסלובקיה. בימים אלו, נמצאת החברה בשלבי תכנון ובנייה של פרויקטים חדשים ונוספים למגורים בכרמיאל, מגדל העמק, נהריה, טבריה, בשכונת דניה בחיפה ובקריית אונו.

בין כל הפרויקטים של החברה מתקיימת שותפות יזמית עם חברות ישראליות גדולות, בעיקר בתחום מחיר למשתכן ובבניית מרכזי מסחר ועסקים.

חדשות נדל"ן נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות