fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחקר: 83 אחוז מתושבי הצפון מוכנים לשלם עבור ממ"ד 100 אלף שקלים

ממחקר שנערך על ידי מכון פאנלס עבור חברת אלדר עולה כי באזור הדרום 75.7 אחוז היו מוכנים לשלם תוספת של עד 100 אלף שקל לרכישת דירה עם ממ"ד. באזור המרכז מדובר על 66.4 אחוז

המבצע הצבאי ברצועת עזה העלה את המודעות לממ"דים. מבדיקה שערכה מחלקת המחקר והאנליזה של חברת אלדר שיווק נדל"ו עולה, כי במידה והיו מציעים לנשאלים שתי דירות זהות. אחת עם ממ"ד אחת בלי ממ"ד 74 אחוז מוכנים לשלם תוספת עבור דירה עם ממ"ד. מתוכם, 69.5 אחוז מוכנים לשלם תוספת של עד 100 אלף שקל לדירה עם ממ"ד.

מהמחקר שנערך על ידי מכון פאנלס עבור אלדר עולה עוד כי באזור הדרום 75.7 אחוז מוכנים לשלם תוספת של עד 100 אלף שקל לרכישת דירה עם ממ"ד. באזור הצפון מדובר על 83 אחוז ובמרכז הארץ 66.4 אחוז. ת המחקר נערך על ידי בתאריכים 22-24 ליולי בזמן הלחימה בעזה בקרב 505 משתתפים, בגילאי 28 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית. לדברי רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר, המשווקת מעל 70 פרויקטים חדשים בכל הארץ "בניגוד למבצע עמוד ענן או למלחמת לבנון השנייה כיום גם אזור המרכז נכנס למפת היישובים החשופים לירי טילים. התוצאה היא יותר מודעות ורצון להתגורר בדירה עם ממ"ד. אני מעריך שבשל המבצע בעזה וחוק המע"מ יותר רוכשי דירות יעדיפו לרכוש דירה חדשה".

מהמחקר עולה כי דווקא תושבים המתגוררים כיום בבית עם ממ"ד מעריכים את המרחב המוגן הרבה יותר מאשר תושבים המתגוררים בדירות ישנות ללא מרחב מוגן. על פי פילוח של משתתפי המחקר, 76 אחוז מהנשאלים שכיום מתגוררים בבית עם ממ"ד השיבו כי הם מוכנים לשלם תוספת של עד 100 אלף שקל על דירה עם ממ"ד לעומת 65.8% מהנשאלים שמתגוררים כיום בדירה ללא ממ"ד.

מפילוח האוכלוסייה שמתגוררת בדירות ללא ממ"ד עולה כי 66 אחוז מהם משתכרים מתחת לממוצע. עוד עולה מהמחקר כי בתל אביב רק 25 אחוז מהנשאלים מתגוררים בבית עם ממ"ד. במרכז הארץ מדובר על 51 אחוז, בצפון 42 אחוז ובאזור הדרום הסובל בעשור האחרון מירי רקטות רק 61% מהנשאלים מתגוררים בבית עם ממ"ד.

לדברי כהן "תל אביב מאופיינת בעיקר בבנייה ישנה ולכן זה לא מפתיע שרובם מתגוררים בדירות ללא ממ"ד. הפתיעה אותנו שרק 60 אחוז מתושבי הדרום מתגוררים בדירה עם ממ"ד. לדעתי המדינה הייתה חייבת לספק פיתרונות ליישובים הסובלים מירי רקטות לעיתים קרובות בעשור האחרון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות