fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחפשים דירה להשכיר? מומלץ לשכור מקבלן

בקריות מוצעות דירות חדשות להשכרה ארוכת טווח בפרויקט של גיא ודורון לוי בשכונת אפקה. שמאית המקרקעין נחמה בוגין ממליצה לשוכרים ללכת על האופציה הזו
דירה לדוגמה בפרויקט של גיא ודורון לוי באפקה | צילום: יח"צ
דירה לדוגמה בפרויקט של גיא ודורון לוי באפקה | צילום: יח"צ

"השכרה ארוכת טווח היא הדבר הבא בשוק השכירות. היא מהווה פתרון מיטבי לשוכרים שהחוק במדינה כלל לא מגן עליהם מפני עליות מחיר, אפשרות פינוי וחוזים לא הוגנים". כך אומרת שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין, שמנתחת את האפיק החדש שנכנס לשוק הנדל"ן באזור הקריות: השכרה ארוכת טווח ישירות מהקבלן. אפיק זה נכנס לראשונה בקיץ האחרון, כאשר חברת גיא ודורון לוי החלה להציע דירות חדשות להשכרה מובטחת לטווח של חמש שנים בשכונת אפקה.

בוגין: "תוכנית מחיר למשתכן נתנה פתרון לפלח שוק אחד בלבד והוא רוכשי דירה ראשונה (ובהמשך גם משפרי דיור), אבל יש קבוצה גדולה שהמדינה לא נותנת לה פתרון כבר שנים – ציבור השוכרים. אין הרבה פרויקטים בישראל שבהם המדינה מעודדת את היזמים להקצות חלק מהדיור החדש להשכרה ארוכת טווח, אבל במקומות שבהם ניתן להשיג דירות מסוג זה, מדובר בעסקת השכירות הנכונה והבטוחה ביותר בשוק".

דירה חדשה ואיכותית

בוגין מונה את היתרונות בהשכרה ארוכת טווח מקבלן: "ראשית, השוכרים מקבלים דירה איכותית וחדשה לחלוטין באחריות קבלן וכל בעיה בה מטופלת על ידי אותו הגורם שבנה אותה. שנית, השוכר יכול לבחור מתוך מלאי דירות את הדירה המתאימה ביותר לצרכיו מבחינת נגודל, כיווני האוויר, הקומה וכו', בעוד שבחוזה שכירות רגיל יש רק דירה אחת ואין אפשרות להיענות במדויק לצרכים של כל שוכר ושוכר".

יתרון גדול נוסף הוא הגורם המשכיר. בוגין: "כאשר שוכרים מאדם פרטי עלולים להיתקל בקשיים שונים ובשינויים בלתי צפויים. למשל, בעלי הדירה מתגרשים חלילה ורוצים למכור את הדירה; הבן שלהם חוזר מחו"ל ומעוניין לגור בדירה; בעלי הבית מקשים ידם על תיקונים נדרשים וכד', דברים שלא יקרו כאשר המשכיר הוא חברה מסודרת עם אנשי מקצוע שזו עבודתם".

"הדבר הבא בשוק השכירות". נחמה בוגין | צילום: עמית ישראלי
"הדבר הבא בשוק השכירות". נחמה בוגין | צילום: עמית ישראלי

היתרון המשמעותי ביותר בהשכרה מסוג זה הוא כמובן אורך החוזה. בוגין: "הבעיה הקשה ביותר של שוכרי דירות היא חוסר הוודאות. אנשים נאלצים לעבור דירה שלא מרצונם, נאלצים לעבור מסגרות חינוך, למצוא דרכי הגעה שונות לעבודה וכמובן להשקיע מאמצים וכסף בחיפוש דירה ובמעבר. לכל אלה משמעות כלכלית ונפשית גדולה. הממד ארוך הטווח בחוזה הוא היתרון המרכזי והגדול ביותר שיש לדיור בהשכרה ארוכת טווח; היכולת לתכנן שנים קדימה, לחסוך הוצאות ולהרגיש הכי בבית גם בדירה שכורה".

שכירות ארוכת טווח מקבלן היא תופעה שמתחזקת בשנים האחרונות, אך עדיין מדובר בפרויקטים בודדים בכל עיר. בנאות פרס שבחיפה התאכלס ב-2018 פרויקט ראשון שכלל דיור להשכרה של החברה הממשלתית דירה להשכיר ושל היזמית אשטרום. פרויקט נוסף בחיפה המיועד גם הוא להשכרה הוא פרויקט הרובע בוואדי סאליב.

החל מ-3333 שקלים בחודש

בקיץ זה הושק בקריות הפרויקט הראשון המציע השכרה ארוכת טווח בשכונת אפקה של חברת גיא ודורון לוי. החברה מפעילה תוכניות דומות של בניינים להשכרה גם בפרויקטים שהיא בונה ברעננה, יבנה, פתח תקוה וכפר סבא. מדובר בדירות חמישה חדרים מושקעות, המוצעות במחיר המתחיל ב-3333 שקלים לחודש. הדירות, המשתרעות על 140 מ"ר, כוללות מפרט מפנק, מטבח מושקע, מקלחון בחדר האמבטיה, מזגן מיני מרכזי חדש, שתי חניות ומרפסת של 14 מ"ר עם נוף לשמורת הטבע.

סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת גיא ודורון לוי, אושרי זפרני: "מדובר בדירות מצוינות המושכרות במחירים נמוכים ממחירי השוק בקרית ביאליק. השכונה מתאכלסת במהירות, ומוסדות החינוך בה כבר פועלים. נשמח לקבל את הדיירים החדשים ולספק להם ביטחון של חמש שנים בדירה יפה וחדשה".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות