fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גבירותי ורבותי: רפורמה בועדות לתכנון ובנייה

יו"ר ומהנדס הוועדה המקומית קריות הציגו השבוע את ההיערכות לקראת הרפורמה. במסגרת השינויים, זמני ההמתנה לקבלת היתרים יתקצרו משמעותית, ולא יהיה צורך בקבלת אישור עבור פרגולה או גדר הפרדה עד גודל מסוים. במקביל מתכוונים בוועדה להילחם בתופעה הרווחת בקריות: פיצול דירות לצורך השכרתן
משה יבין (צילום: רותם כבסה)
משה יבין (צילום: רותם כבסה)
משה יבין (צילום: רותם כבסה)
משה יבין (צילום: רותם כבסה)

בחודש אוגוסט נכנסו לתוקפן הנחיות חדשות בעקבות תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה, שכולל פטורים מהיתרי בנייה, קיצור תהליכים ביורוקרטיים ופטורים מאגרות. בתחילת ינואר 2016 ייכנסו לתוקפן הנחיות חדשות, ובינתיים הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות נערכת לרפורמה. ההיערכות כוללת קליטת כוח אדם נוסף וחיפוש משרדים גדולים ובמקביל עורכת לעצמה רפורמה עצמאית, במסגרתה הגברת האכיפה, שיפור השירות וקיצור התורים ומלחמה בתופעה הולכת וגוברת בקריות: מאות מקרים של פיצול דירות.

מהנדס הוועדה משה יבין אומר כי כבר כעת שונו לוחות הזמנים של ההיתרים, ואם עד היום, מרגע ההגשה היה זמן המתנה שנמשך בין עשרות למאות ימים, עם ההנחיות החדשות, ההיתרים פשוטים ולא מורכבים יאושרו בתוך 45 יום וההיתרים מסובכים, כמו לדוגמה לבניית בניין, יאושרו בתוך 90 יום בלבד.

למה רפורמה?
הרפורמה החדשה של חוק התכנון והבנייה, נעשתה בעקבות אסון ורסאי שאירע בשנת 2010. לאחר האסון קמה ועדה שהמליצה לחבר נהלים וליצור אחידות. "היום, כשאנו מגיעים לתוקף הזמן ואין בידינו מספיק מסמכים, הבקשה נחסמת ומוציא הבקשה צריך להתחיל את ההליך מחדש. מהיום, נקבל נתונים ותוך מספר הימים המוקצב על המתכנן להגיב, ואם הוא לא יעמוד בזמן, הבקשה תיחסם. זה הליך דו צדדי, צריך שיהיה שיתוף פעולה מלא בין הוועדה לאזרח", מסביר יבין, "גם המידע שנציג לתושב יהיה מקיף ולא כמו שהוא ניתן היום, כללי וכולל רק כמה דברים כמו קווי הבניין, ייעוד השטח, דברים קטנים. המידע שניתן בעתיד יהיה מלא, כולל התייחסות של רשות התעופה, משרד הבריאות, רשות העתיקות וכל מיני הנחיות. לא יהיו קשיים על התכנון, כי כל המידע יגיע מאיתנו כבר בתחילת ההליך".

הכתבה המורחבת ביום שישי ב"הד הקריות" 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות