fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מסדר הדר" להשבת הבנים הגיע לצומת צבר

שמחה גולדין: "כשמסיימים מלחמה או מבצע, מחזירים את כל החיילים הביתה, גם את החללים וגם את החיים". נציגי הארגון מתכוונים להמשיך ולהפגין בצמתים נוספים בקריות
מסדר הדר בצומת צבר | צילום: ניצן שלם
מסדר הדר בצומת צבר | צילום: ניצן שלם

"מסדר הדר" – ארגון שהוקם על ידי הוריו של סגן הדר גולדין ז"ל במטרה להחזיר ארצה מעזה את בנם ואת סמ"ר אורון שאול בתנאים שייקבעו על ידי מדינת ישראל ולא על ידי החמאס – הגיע ביום שישי האחרון למחאה בצומת צבר בקרית ביאליק.

"לפני 58 שבועות, כשהחמאס החל לקיים הפגנות על גדר הרצועה, התהלכו מפגינים עם ארונות מתים של הדר ואורון", אמר ל"לבלינקר" שמחה גולדין, אביו של הדר, "למראה ארונות המתים לא יכולנו להישאר בביתנו בכפר סבא. נסענו דרומה לאנדרטת הצנחנים 'חץ שחור', ומאז אנחנו מגיעים לשם בכל יום שישי, מדברים עם חברי כנסת וראשי המועצות".

חברי "מסדר הדר" מקפידים להתייצב מול הגדר, כשהם קוראים להחזרת החיילים ולהפעלת לחץ על חמאס. אל הארגון הצטרפו אנשים רבים שמגיעים מכל קצות הארץ, על מנת להביע את תמיכתם ולהצטרף לקריאתם של משפחות החטופים. להפגנה אל מול ההתפרעויות בגדר הם קוראים "מפגן העוז" והם מקווים לייצר שלוחות שלו בכל חלקי הארץ.

"בנימין נתניהו צריך להחזיר את הבנים הביתה". מסדר הדר בצומת צבר | צילום: ניצן שלם
"בנימין נתניהו צריך להחזיר את הבנים הביתה". מסדר הדר בצומת צבר | צילום: ניצן שלם

"כשגומרים מלחמה או מבצע, מחזירים את כל החיילים הביתה, גם את החללים וגם את החיים. בסוף מבצע צוק איתן, השבתם של הבנים הביתה לא נכללה בהסכם הפסקת האש, וזה דבר שאסור שיקרה", אמר גולדין בכאב, "צריך לגרום לכך שהחמאס יידע שהחזקת חיילים חטופים היא נטל ולא נכס". הדרישה של חברי "מסדר הדר", והוריו של הדר בראשו, היא ברורה. גולדין: "אנחנו דורשים יצירת לחץ להשבת הבנים ושינוי הגישה לחמאס בעזה. כל עוד הגישה לא תשתנה, החמאס לא יחזירו את הדר ואורון. הם לא יפסיקו לשלוח בלוני תבערה ולא יפסיקו לירות רקטות. כל פעם הם מקבלים יותר חשמל, יותר מלט, יותר כסף, ובשום שלב לא עולה הדרישה להשבת הבנים הביתה. ראש ממשלה שמוציא חיילים לקרב, צריך להשיב אותם הביתה. בנימין נתניהו צריך להחזיר את הבנים הביתה".

בין מארגני ההפגנה בצומת צבר, גם יו"ר הבית היהודי בקרית מוצקין נחום מזוז, שגדל בשכנות למשפחת גולדין בחיפה. "חשוב להמשיך ולקיים הפגנות כאלה בערים נוספות, בדרך זו נוכל להשפיע על מקבלי ההחלטות".

נציגי הארגון מתכוונים להמשיך ולהפגין בצמתים נוספים בקריות וקוראים לכל מי שמזדהה עם המסר שלהם להגיע.

"שהחמאס יידע שהחזקת חיילים חטופים היא נטל ולא נכס". מסדר הדר בצומת צבר | צילום: ניצן שלם
"שהחמאס יידע שהחזקת חיילים חטופים היא נטל ולא נכס". מסדר הדר בצומת צבר | צילום: ניצן שלם

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות