fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משט הצדעה ומנת פלאפל חמה

אחרי כמעט חודשיים של סגר, יצא צ'רקס מעבדות לחירות. בשישי האחרון הוא השתתף במשט ההצדעה לצוותים הרפואיים, אבל לא לפני שהוא אכל מנת פלאפל
משט הצדעה מרגש מול מנחת המסוקים ברמב"ם | צילום: דוברות רמב"ם
משט הצדעה מרגש מול מנחת המסוקים ברמב"ם | צילום: דוברות רמב"ם

משט הצדעה

בשישי האחרון יצאנו מעבדות לחירות. חירות מוגבלת אמנם, אבל חירות. כ-100 ספינות של מועדון שייטי כרמל יצאו לים ממעגן הדיג שביט לעבר מנחת המסוקים ברמב"ם, על מנת לבצע משט הצדעה לצוותים הרפואיים. אחרי כמעט חודשיים של סגר, פתאום מפרץ חיפה התמלא בשלל מפרשים לבן וטור ארוך של ספינות עבר מול המנחת, כשהצוותים מנופפים לנו בשמחה והתרגשות.

זה היה משמח ומעורר השראה. פתאום לפגוש שוב את חבריי השייטים ולהתניע את הספינות, לשחרר חבלים ולצאת לים הפתוח. ההתרגשות הייתה מכל עבר, גם של הצוותים וגם של השייטים, והאירוע זכה לתקשורת אוהדת בכל רחבי הארץ, כולל תגובות של שייטים מהמרכז והדרום ובקשות לשליחת תמונות.

היציאה לים הזכירה לי את מלחמת המפרץ, כאשר גם אז פתאום יצאנו מהחדרים האטומים, קרענו את הניילונים ונפתחנו לעולם הגדול.

בדרך למעגן, עלה באפי ריח של טיגון. עצרתי ליד הדוכן, ואחרי כמעט חודשיים אכלתי לראשונה מנת פלאפל. תאמינו לי, שישי בבוקר, מנת פלאפל חמה ושיט במפרץ, כמה טוב לחזור לשגרה המבורכת. וכל הכבוד לצוותים של רמב"ם, ממש מחזיקים לכם אצבעות.

אחריות לאומית

היום התחיל בג"ץ בהרכב של 11 שופטים לדון בעתירות על הלגיטימיות של נתניהו להרכיב ממשלה ועל מהותו של ההסכם הקואליציוני.

אני ממש מתפלל שכל השחקנים במגרש – אופוזיציה, קואליציה ובית המשפט – יאפשרו להקים ממשלה שתעביר תקציב ותטפל במשבר הרפואי והכלכלי שעדיין אורב לפתחנו.

לא רוצה בחירות רביעיות, כי זה אסון, לא רק כלכלי אלא גם חברתי. שוב יתחילו השמצות ונחזור למערכת רוויית שנאה ושקרים, כאשר מאות אלפים בארץ נשבר מטה לחמם והם משוועים לעזרה ולאיחוד השורות.

וכן, הגיע הזמן, בעיצומו של המשבר, לשר בריאות מקצועי מהרמה הראשונה. באמת שלא משנה לי אם זה יהיה פרופ' רוני גמזו או פרופ' איציק קרייס, העיקר שאחד מהם ייקח את ההגה וינווט את הספינה בין הקרחונים.

והכי חשוב, ממשלה יציבה ולא ללכת לבחירות נוספות.

אהבתם את הטור של צ'רקס? טורים נוספים כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות