fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרייתים: התעללות מינית ומצוקה נפשית הובילו את ליאת בארי לעזור לאחרים

ליאת בארי מחזיקה בתוכה סערת רגשות של שנים שבהן עברה התעללות וסבל. היום היא מפעילה קו לנשים במצוקה ומטפלת באמצעות בעלי חיים
ליאת בארי. צילום: דורון גולן

ליאת בארי, 34, מקרית חיים, היא אישה של ניגודיות וכפי שהיא אומרת "מבחוץ הכל נראה נחמד ונעים, מבפנים משתוללת סערת רגשות". סיפור חייה, מהתעללות מינית וטיפול נפשי, הוביל אותה למצב שבו היום היא חזקה מספיק כדי להציע עזרה לנשים אחרות שנפלו קורבן להתעללות.

בארי סיימה את לימודיה בחיפה ושירתה בחיל המודיעין. לאחר השיחרור עבדה בכל מיני עבודות מזדמנות עד שהחליטה להתרכז במקצועות היופי כמו קוסמטיקה, איפור וספרות וכיום היא מפעילה עסק עצמאי. בנוסף לכל זה היא מפעליה קו עזרה לנשים בסיכון. "הקו הזה מיועד לנשים שעברו אלימות, שפוחדות, שנמצאות במצוקה נפשית ועלולות לפגוע בעצמן, לנשים שאין להן מי שיעזור להן ואין להן אפילו מישהו לדבר איתו".

ליאת בארי. צילום: דורון גולן

העבר שלי בארי נושא עימו צלקות, כפי שהיא מספרת "עברתי התעללות מינית בילדותי וזה מה שגרם אחר כך להפרעות נפשיות שהתבטאו בפראנואידיות ותלותיות. עברתי התעללות מינית מאז שהייתי בת 15, הייתי אז נערה תמימה, לא ידעתי להגיב וזה גרם לכך שבמשך השנים ספגתי הרבה דברים רעים לתוכי".

במשך שנים סחבה איתה בארי את השדים של הפרעת אישיות בתוכה "ולפני שנתיים התחלתי להיות ממש מודעות למה שקורה איתי" היא מספרת "באותו זמן שמתי לב שאני נוהגת באלימות כלפי עצמי, הרגשתי שבא לי לפגוע בעצמי, לשבור דברים, לא ידעתי איך להתמודד עם הכאב. מגיל 18 אני חיה לבד ומאז הקשר האחרון שהיה לי, שהיה בו המון כעס, אמרתי לעצמי שיש לי שליחות לטפל בעצמי ובאחרים".

ליאת בארי. צילום: דורון גולן

אחד הדברים שבארי מצאה היה טיפול באמצעות בעלי חיים. "הייתה לי בעייה לתקשר עם אנשים בגלל הכעס שהיה בתוכי ובעלי חיים הביאו אותי למקום של רוגע ובעקבות הרוגע התחלתי גם לעשות ספורט". את הטיפול באמצעות בעלי חיים היא מציעה גם היום לאחרים שסובלים ממצוקה נפשית . "אני מבררת עם מי שנמצא מול עם איזה בעל חיים הוא מתחבר ואחר כך מפגישה אותו עם אותו בעל חיים. אני מחדירה בו את הודעות שלא צריך לפחד ויש גם דברים טובים בעולם".

בארי מפעילה היום קבוצה של כעשרים נשים והיא נפגשת עם כל אחת בנפרד לפגישה אישית כשהטלפון שלה פתוח כל שעות היממה לקבל מהן ומאחרות שיחות מצוקה ועזרה. "המטרה שלי היא ללמד אותן איך להתמודד עם הפחד וללכת עם אנשים חיוביים ולא עם אנשים שליליים ואלימים" היא מסבירה בלהט "אני מרגישה שזה הייעוד שלי, לעזור לאחרים וככה אני עוברת תהליך של ריפוי בעצמי. אני לא קיבלתי אהבה ולא היה אף אחד שיעזור לי".

לדבריה "הפתרון הכי חשוב זו התמדה. לבנות שגרת חיים. אני למשל כל בוקר עושה ספורט, יוצאת לטייל עם הכלב, נמצאת עם אנשים שעושים לי טוב ומבלה הרבה עם בעלי חיים". על המצוקה הנפשית האישית היא אומרת "אני משתלטת על המחלה. יש לי אחריות לא רק כלפי עצמי אלא גם כלפי אחרים. שום כדור פסיכיאטרי לא יעזור בלי אהבה, תמיכה ובעלי חיים. אנשים צריכים להבין שהפרעת אישיות זה לא משהו שעושים בכוונה, זה משהו שאפשר להשתלט עליו".

כשאנחנו מגיעים לשלב הצילומים אומרת בארי "אני רוצה ללבוש ורוד בתמונות. זה מסמל אותי הכי טוב. מבחוץ הכל נראה ורוד ונחמד, אבל בפנים יש סערת רגשות".

המעוניינים להשתתף במדור "קרייתים" מוזמנים לפנות לדורון גולן, 054-3337313, doronphoto@gmail.com

למגזינים נוספים בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות