fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש אהבה בעולם, אבל היא לא תמיד מנצחת

למרות סיפורה הלא פשוט, ליטל יצחק עדיין מאמינה באהבה. את ניסיונה האישי היא מביאה בכל יום לעבודתה כעורכת דין לענייני משפחה. בפתיחות ובגילוי לב היא מספרת על הבעל שעזב לטובת המאהבת וגם מגלה איך היא מצליחה, כאם יחידנית לשני בנים, לשלב אימהות ועבודה תובענית
עו"ד ליטל יצחק. צילום עצמי

מסיפור חייה של עו"ד ליטל יצחק, 37, אפשר בקלות יחסית לרקוח תסריט לטלנובלה. העלילה, שמתחילה באופטימיות, מקבלת תפנית פתאומית וקשה ומובילה לשינוי הגישה לחיים.

ליטל יצחק, ילידת קרית אתא, ואם לשני בנים בני 4 ו-6, מעידה על עצמה שעוד בגיל ילדות ידעה לכוון את חייה. "כבר בבית הספר היסודי ידעתי שאני רוצה להיות עורכת דין. בבית של ההורים שלי היה ספר של חוקים ובתור הילדה הייתי יושבת וקוראת אותו, ולמרות שהכל היה מנוסח בצורה יבשה, זה משך אותי והחלטתי שאני רוצה להיות עורכת דין".

תולעת ספרים

יצחק מספרת שהייתה "תולעת ספרים". "הייתי מנויה בספריה העירונית והייתי מגיעה וקוראת שם המון ספרים – היסטוריה, ביולוגיה, משפטים, מיתולוגיה יוונית, לפעמים גם רומנים, ותמיד העדפתי לקרוא משהו שיכול להוסיף לידע שלי. ככה גידלו אותנו, זה הכל מהבית. פשוט אהבתי ללמוד ולהעשיר את הידע שלי. בדיעבד זה משהו שעזר לי לפתח את האני העתידי שלי. גם היום אני קוראת כל יום אלא שהיום אלה עניינים של פסיקה משפטית".

לאחר השירות הצבאי החלה יצחק ללמוד משפטים, וכדי לממן את הלימודים עבדה במכירות. "עבדתי במכירות של כל מה שיש, איפה שהציעו לי שכר גבוה יותר הלכתי. ככה מימנתי את הלימודים. אחרי ההתמחות עבדתי שנתיים כעורכת דין שכירה, ולפני שמלאו לי 30 החלטתי לפתוח משרד משלי. לא פחדתי מהצעד הזה, ידעתי מי אני והעדפתי לבנות את עצמי, להיות עצמאית, זה היה החלום שלי, זו הייתה השאיפה העיקרית שלי בחיים".

במאי 2011 התחתנה יצחק עם מי שהיה אז בן זוגה במשך שבע שנים וחצי שנה לאחר מכן פתחה את המשרד. בתחילת הדרך עסק משרדה בתחום המסחרי-עסקי, דיני עבודה ומקרקעין. אך מה שקרה אחר כך בחייה, שינה את גישתה ואת ההתמחות המרכזית שלה כיום.

השפלה ציבורית

יצחק מספרת בפתיחות: "בחודש החמישי להריון עם הבן השני, הלכתי עם בעלי לעשות בדיקה לגילוי מין העובר. בבדיקה התברר שזה בן ולא בת כמו שבעלי לשעבר רצה, ואז הוא פשוט קם והלך. חזרתי לבית ריק. התברר שהוא עבר לגור עם המאהבת שלו, ואני נשארתי בבית ריק, עם ילד קטן ובהריון שני וגם הייתי צריכה לדאוג לתפקוד של המשרד. המשכתי לעבוד במתכונת מצומצמת של שמירת היריון תוך התמודדות עם ההשפלה הציבורית, כשהוא הציג בפייסבוק את המאהבת שלו כאשתו.

"אומרים שלנשים יש אינטואיציה, אבל אני לא ראיתי שום סימנים שיש לו מאהבת או שהוא רוצה לעזוב. כשהייתי בהריון, הוא היה מגיע לראות את הבן הבכור, ואז גם היו שני מקרים של אלימות מילולית ופיזית כלפיי".

יצחק אספה את כוחותיה וניהלה בעצמה את משפט הגירושים. "כמה חודשים אחרי הלידה השנייה, כשהבנתי מהי המהות של עורך דין לענייני משפחה, ראיתי שלא מייחסים חשיבות לשלמות הרגשית והנפשית של הילד, החלטתי להיכנס לתחום של דיני משפחה, בעיקר בגלל מה שעברתי".

"הסיבה העיקרית לגירושים כיום היא על רקע כלכלי". עו"ד ליטל יצחק | צילום: דורון גולן
"הסיבה העיקרית לגירושים כיום היא על רקע כלכלי". עו"ד ליטל יצחק | צילום: דורון גולן

טובת הילדים מעל הכל

את אשר חוותה על בשרה ואת ניסיונה, יצחק לא שומרת לעצמה. "ללקוחות שמגיעים אליי אני אומרת שאני מייצגת אותם מתוך דגש על שלומם של הקטינים, שלומם הרגשי, הנפשי, הפיזי. אני מכניסה את חוויות החיים שלי לתוך העבודה. אני מבינה את הלקוחות שמגיעים אליי ויודעת בדיוק מה הם עברו ואני זו שבדרך כלל גם מבינה אותם".

הגישור הוא התהליך הראשוני שבו נוקטת יצחק. "אני קודם כל רוצה לדעת למה הלקוח רוצה להתגרש, להבין את כל המקרה ולהוציא את האמוציות שיש כלפי הצד השני. הנחת היסוד שלי היא טובת הילדים, שזה ערך עליון, ומהנקודה הזאת אני רואה אם יש מצב לשקם את החיים ואם לא, אז להגיע להסכם גירושים ולייתר את ההליכים המשפטיים. הפגיעה בילדים לא מצדיקה את המלחמה בין ההורים, והקשר ההורי העתידי חשוב יותר מכל דבר אחר. כל מה שאני רוצה זה להגן על הילדים והתפקיד שלי זה להסביר ללקוחות שהמלחמה שלהם רק פוגעת בילדים".

לדברי יצחק, הסיבה העיקרית לגירושים כיום היא על רקע כלכלי. "זוגות שלא מצליחים להתמודד עם הכלכלה של התא משפחתי, צוברים חובות והלוואות בבנקים וחושבים שאם יתגרשו יהיה להם יותר קל", היא אומרת, "מתברר שהאהבה לא תמיד מנצחת, כשיש בעיות כלכליות. אני מאוד מציאותית ועם זאת עדיין מאמינה באהבה. אני חושבת שהרומנטיקה היא חלק מהמציאות שלנו ואי אפשר לחיות בלי אהבה, בין אם זה אהבה לילדים, אהבה לבן הזוג ואהבה למקצוע. האהבה היא רגש שמוביל אותנו".

חובבת טבע

כאם יחידנית ובעלת משרד עצמאי, תמיד עולה השאלה, איך עושים את זה. יצחק: "הבנים ואני חובבי טבע, וכל שבת אנחנו נוסעים לטייל במקום אחר בארץ ועושים טיולי קמפינג". לראיה, הרכב שלה עמוס בציוד קמפינג – החל מאוהלים, מזרנים, כיריים, ערסלים ואפילו משחקים. "אנחנו מגיעים לאיזשהו מקום, פותחים מאהל קטן ועושים חיים. כאישה אני מאמינה שנקודת החוזק שלנו היא פנימית וכאם יחידנית עצמאית אני פשוט מוצאת את הזמן ויודעת לנצל אותו בצורה מיטבית. ובערב אחרי שהבנים נרדמים, אני ממשיכה לעבוד לתוך הלילה".

החלום של עו"ד ליטל יצחק אינו נוגע לעבודתה, אלא לילדיה. בעיניים נוצצות היא אומרת: "החלום שלי הוא שהבנים שלי יגדלו להיות משכילים, אנשי משפחה טובים, שאגדל אותם ליושרה וחוש צדק, אוהבי אדם. אני רוצה לראות אותם גדלים ומצליחים ושלא חסר להם כלום".

כתבות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות