fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לעצור מיד זיהום בנחל הקישון"

הזרמת זיהום בנחל (צילום: רשות נחל הקישון)
הזרמת זיהום בנחל (צילום: רשות נחל הקישון)

מכתב דחוף שנשלח השבוע למשרד הגנת הסביבה ולרשות המים הממשלתית, מתריע בפני זיהום לנחל הקישון. רשות נחל הקישון שלחה מכתב בו היא מזהירה על זיהום נוסף בנחל הקישון שיקרה כתוצאה מהזרמה מי קולחין וביוב על ידי מכוני טיהור שפכים מהרשויות השכנות וקראה להתערבותם המידית.

"רשות נחל הקישון, עמלה בעשורים האחרונים על שיקום כולל של נחל הקישון ויובליו", נכתב. "תוצאות העבודה באות לידי ביטוי בשיפור באיכות מי הנחל ובעלייה במגוון האקולוגי. בנוסף לשיקום האקולוגי המתרחש בשנים האחרונות בקישון, פועלת רשות נחל הקישון לשיפור והשקעה באזור כולו ואף הקימה שבילי נחל ופארקים, על מנת שגם הציבור הרחב יוכל ליהנות ממשאבי הטבע הקיימים במרחב הנחל".

 על מאמצי הרשות לשיקום הנחל, במכתב נטען כי לאחרונה עדים ברשות נחל הקישון לפגיעה באיכות המים כתוצאה מהזרמות ביוב ומי קולחין ממתקני הטיפול בשפכים. במכתב צוין כי בשנת 2018 דווחו למוקד הסביבה 30 אירועי זיהום בקישון ויובליו כתוצאה מהזרמות מתקני הטיפול בשפכים, בין השאר מהרשויות עפולה, רמת ישי, יקנעם, חיפה וכן מתשלובת הקישון. "הזרמות אלו מתאפיינות בעומס אורגני גבוה, בריכוזי אמוניה חריגים ובזיהום בקטריאלי שהשלכותיו על בריאות הנחל הרסניות", נטען.

 ברשות הנחל מציינים את הצורך להפריד את מערכות הניקוז העירוניות ממערכות הביוב, לתפעל את המאגרים בצורה שתאפשר אוגר חירום מספק לכל מתקן לטיפול שפכים בהתאם לספיקתו והזמן הדרוש לתיקון תקלה, לבצע בקרה וכמו גם בחינת פתרונות נוספים ובהם החדרת מי נגר עילי באיכות מספקת למי התהום.

 מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים: "אין זה ראוי שהנחל יהווה ברירת מחדל לסילוק עודפי קולחים או ביוב. התופעה בה בימי גשם אין פתרון לעודפי הקולחים היוצאים מהמט"ש אינה מקובלת וכמוה גם התופעה בה אין פתרון חירום מספק לתקלות בתהליכי הטיפול בקולחים. אנו קוראים לכל הנוגעים בדבר לפעול מיידית לטיפול במפגע ולהגביר את האכיפה על מתקני טיפול בשפכים, שאינם עומדים ביעדים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות