fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לעולם לא נהיה עוד נתונים לחסדיהם של אומות העולם"

ניצולי שואה תושבי העיר ונציגי הנוער הדליקו יחדיו משואות בטקס העירוני לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקרית אתא. ראש העירייה יעקב פרץ:" לעולם לא נהיה עוד סמוכים על שולחנם של אחרים. לקח זה נצרב בבשרנו וייצרב לעד בבשרו של כל יהודי במהלך כל הדורות לעתיד במחיר חייהם של ששת המיליונים שנספו"
טקס יום השואה בקרית אתא | צילום: שי רגב
טקס יום השואה בקרית אתא | צילום: שי רגב

מאות תושבים הגיעו אמש, רביעי, לאודיטוריום העירוני בקרית אתא להשתתף בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך במעמד ראש העירייה, יעקב פרץ, חברי מועצת העיר, רבני העיר ומכובדים נוספים. ניצולי שואה, תושבי העיר, אשר עלו לבמה בליווי חניכים תנועות הנוער, מקידום הנוער ומתוכנית ספייס בטקס והדליקו נרות. הטקס כלל שירים וסיפורים מרגשים בנושא השואה. חניכי תנועות הנוער וחברי מועצת תלמידים הדליקו אף הם נר זיכרון,ש סימל את דור העתיד של זיכרון השואה.

בנאומו אמר ראש העירייה: "כל אחת ואחד מאיתנו נושא בנשמתו את רוחם של קורבנות השואה. קורות חייהם חרוטים בתודעתנו ומותם מהדהד בקרבנו בכל עת. שורשי האנטישמיות ושנאת היהודים נטועים עמוק בהיסטוריה עוד מראשית ימינו כעם. התגלותה המוחשית והאכזרית ביותר הייתה בתקופת השואה, אולם היא קיימת גם בימינו. לעולם לא נהיה עוד סמוכים על שולחנם של אחרים, נתונים לחסדיהם של אומות העולם. לקח זה נצרב בבשרנו וייצרב לעד בבשרו של כל יהודי במהלך כל הדורות לעתיד במחיר חייהם של ששת המיליונים".

מיצג של תלמיד רוגוזין | צילום: החטיבה העליונה רוגוזין
מיצג של תלמיד רוגוזין | צילום: החטיבה העליונה רוגוזין

בחטיבה העליונה רוגוזין בחרו לציין את יום השואה בצורה קצת אחרת ולהעמיק את החיבור האישי-אנושי של התלמידים עם הסיפורים האישיים של הנספים, באופן חווייתי, יצירתי, פעיל ורגשי. במסגרת מיזם "לכל שם יש נר" קיבלו התלמידים נרות והתבקשו לסרוק את הברקוד על גבי הנר ולקרוא את המידע על הנספה: פרטים אישיים עליו ועל משפחתו, רקע היסטורי על האזור בו התגורר, המחנה בו שהה ונרצח ועוד. לאחר מכן הכינו התלמידים תוצר, כגון" כרזה, תמונה, יומן או מיצג ושיתפו בתחושות שעלו תוך כדי התהליך. התוצרים מוצגים בתערוכה המוצגת בימים אלה בבית הספר.

הבוקר, רביעי, התאספו התלמידים לצד המיצגים שהכינו, והדליקו את נרות הזיכרון של הנספים עליהם למדו וקראו. תלמידי המשלחת לפולין ידליקו בהמשך את הנרות במחנות הריכוז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות