fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרזה עם נשים פורצות דרך במערכת החינוך בקרית ביאליק

"ליבי יוצא אל בעלי העסקים". אלי דוקורסקי | צילום: דורון גולן
"ליבי יוצא אל בעלי העסקים". אלי דוקורסקי | צילום: דורון גולן

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי יצא ביוזמה חדשה לשוויון הזדמנויות לנשים והנחה לתלות בכל גני ילדים וכיתות בתי הספר בעיר כרזה עם תמונותיהן של נשים ישראליות פורצות דרך בתחומי דעת שונים.

נשים פורצות דרך. הכרזה של עיריית קרית ביאליק
נשים פורצות דרך. הכרזה של עיריית קרית ביאליק

דוקורסקי מסר כי הוא מאמין  "חינוך לשוויון חייב להתחיל מגיל הרך. בדרך כלל כשאנו נכנסים לכיתה או לגן מתנוססות מולנו תמונות נשיא המדינה, ראש הממשלה והרמטכ"ל, דמויות גבריות דרך כלל, המשדרות את המסר כאילו רק גברים יכולים להגיע למשרות הרמות אלו".
דוקורסקי ציין כי הרעיון נולד בעקבות פגישתו לפני מספר חודשים עם תושבת העיר, אריאנה לויצקי, שהגישה לו עבודה שהכינה במסגרת לימודיה האקדמאים, שעסקה בהדרת נשים מהשיח אליו גדלים ילדינו. בעקבות הפגישה הנחה להפיק כרזה של נשים פורצות דרך כדי שכל בן או בת בעיר יבינו, כי כולם יכולים להצליח ולהגיע לקצה הפירמידה ללא כל קשר להיותם גבר או אישה.
באגף החינוך בעירייה הוקמה ועדה מיוחדת  שבעקבות החלטתו בחרה שמונה נשים שיופיעו בכרזה שתתלה בקרוב בכל כיתה וגן במערכת החינוך בקרית ביאליק. בין הנשים שמופיעות על הכרזה, ניתן למצוא את זוכת פרס נובל, פרופ׳ עדה יונת; ראש הממשלה לשעבר, גולדה מאיר ז"ל; נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות; הטניסאית לשעבר, שחר פאר; אלופה במיל' אורנה ברביבאי.

דוקורסקי מסר: "גם בתפקידי כראש העירייה אני דוגל בקידום נשים: ברשימה שלי למועצת העיר 50 אחוז הן נשים, במועצה הדתית 43 אחוז הן נשים, מספר רב של נשים בדירקטוריונים של תאגידים עירוניים. אני מאמין בכח נשי לשנות ולהוביל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות