fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל מכבי חיפה: תסמכו על ג'ף רוזן

הבוס של מכבי חיפה מינה לא מזמן את דניאל סואנה למאמן במקומו של ברק פלג. רבים תהו למה, כולל כותב שורות אלה, אבל עכשיו ברור - מכבי בדרך לליגת העל
ג'ף רוזן | צילום ארכיון: נחום סגל
ג'ף רוזן | צילום ארכיון: נחום סגל

ברק פלג קיבל העונה חופש לבנות את הסגל של מכבי חיפה ולמרות התקציב הגבוה בליגה הלאומית בכדורסל מכבי קרטעה וסיימה את העונה הסדירה בקושי במקום הרביעי, שנתן לה יתרון ביתיות בסדרת רבע הגמר, וגם זה אחרי שהפסידה ארבעה משחקים בחמשת המשחקים לפני המחזור האחרון.

בשלב הזה ג'ף רוזן החליט שהגיע הזמן לעשות שינוי, ופלג שעשה עבודה רעה בניהול המשחקים ואיבד לא מעט יתרונות גדולים, כמו בדרבי הראשון מול הפועל, או מול קרית מוצקין ובעיקר התמהמה בלקיחת פסקי זמן ונתן ליריבות לרוץ ללא נסיון לעצור את המומנטום, הוחלף בסואנה. המאמן מונצואלה לא ממש הגיע עם נסיון, אבל לפעמים זה לא ממש משנה. מהמשחק הראשון הוא מגיב מהר למה שמתרחש במגרש, מחליף שחקנים ומנסה לבלבל את היריבות עם הרכבים שונים ובעיקר חי את המשחק, והתוצאות בהתאם. מכבי עברה את עפולה, וביום שישי הקודם סיימה את הסדרה ב-0:3 חלק ומרשים מול מכבי רעננה, שסיימה ראשונה את הליגה הסדירה. סואנה הצליח בזמן קצר להפחית כמעט למינימום את נסיונות ההליכה עם הראש בקיר של קרון דשילדס, והגארד של מכבי העלה שתי רמות בפלייאוף, ויחד עם ווילי וורקמן וסמי גיבנס מכבי נראית הרבה יותר טוב והיא מועמדת לנצח בגמר את מי שתעלה מולה – גליל עליון, או  מכבי מוצקין. (הטור נכתב לפני המשחק הרביעי בסדרה זו, שהתקיים ביום שני).

רוזן ראה רחוק

מסתבר שג'ף רוזן עקב אחרי נתון משמעותי אחד. משחקי הליגה הסדירה נערכו פעם בשבוע, ולקבוצות היה זמן לנוח ולהתכונן. משחקי הפלייאוף נערכים פעמיים בשבוע, והיות ולרוב הקבוצות יש סגלים מצומצמים מאמני היריבה מתקשים לייצר רוטציה מספיק איכותית. מכבי חיפה נבנתה מהרגע הראשון לרוחב, עם שמונה שחקני רוטציה שמשחקים דקות משמעותיות, ולכן השחקנים של סואנה הרבה פחות עייפים משחקני היריבות. אז נכון, מכבי נראתה מאוד בינונית במהלך העונה הרגילה, אבל עכשיו כשלסואנה יש אפשרות להעלות שחקנים לגיטימיים, כמו רומן סורקין, לוקאס האוזמן ותום מעיין מהספסל, והיריבה עייפה, פתאום מתברר שרוזן עשה בשכל שהעדיף להשקיע קצת יותר לרוחב, מאשר בחמישייה חזקה יותר.

הקהל יחזור גם לרוממה?

מעניין לראות האם הקהל, שעדיין לא חזר לרוממה, יגיע לסדרת הגמר, אבל מה שבטוח, קהל חוץ כמו הקהל הירוק, הליגה הלאומית לא ראתה הרבה מאוד זמן. 200 אוהדים בירוק הגיעו למשחק הראשון מול רעננה, ובערך 300 הגיעו למשחק השלישי. אלה מספרים מכובדים ביותר גם לליגת העל ואולי גם הם יעזרו למשוך את הקהל למשחקים ברוממה. מכבי חיפה תתארח במשחק הראשון, השלישי והחמישי, במידה ויהיה צורך בו, ותארח פעמיים בימי שישי, מה שאמור לעזור לה להחזיר את רוממה למספרים שיזכירו את העונות בליגת העל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות