fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל הפועל חיפה: קדימה לעונה הבאה

אחרי שאפקט המאמן החדש עבד והפעול חיפה הבטיחה את מקומה בליגה, החלו ההכנות לעונה הבאה. הסגל הנוכחי יכול להוות בסיס טוב מאוד   
המניה הבטוחה של כץ. רסמוס סויסטדט | צילום: אדריאן הרבשטיין
המניה הבטוחה של כץ. רסמוס סויסטדט | צילום: אדריאן הרבשטיין

לקראת משחק החוץ מול בני סכנין, כל מה שהפועל חיפה הייתה צריכה זה את הניצחון המסורתי במשחק הבכורה של מאמן חדש כדי להבטיח את ההישארות בליגה. זה בדיוק מה שהיא קיבלה. היה לא מעט מזל במשחק הזה, סכנין הגיעה לשתי הזדמנויות טובות מוקדמות ומי יודע איך האדומים היו מגיבים לפיגור, אבל המשך המשחק התאפיין בנחישות ורמת ביצוע שלא היו קיימות בשבועות קודמים. מתן חוזז, למשל, ביצע פעולה חדה מהסוג שכבר שכחנו שהוא מסוגל, בחודשיים האחרונים הוא החמיץ משהו כמו עשרה מצבים הרבה יותר טובים.

מהרגע שנשמעה שריקת הסיום הפועל חיפה התחילה להתכונן לעונה הבאה. אין שום דבר אידאלי בחילוף מאמנים שלושה מחזורים לסיום העונה, אבל יש יתרון בכך שהמאמן החדש מקבל הזדמנות להכיר את שחקני הסגל הנוכחי. אם חיים סילבס היה מגיע בקיץ, השחקנים הנוכחיים היו עבורו לא יותר מעוד שמות בבורסה. אחרי כחודש משותף, אולי היד תהיה פחות קלה על הדק השחרורים.

זה טוב במיוחד, כי אני עדיין מאמין שהסגל הנוכחי יכול להוות בסיס טוב מאוד לעונה הבאה, שהמטרה הראשונה של הקיץ צריכה להיות שמירה על רוב הסגל הקיים ושצריך לא יותר משלושה-ארבעה שחקני רכש, מה שיאפשר להתמקד בשחקנים בכירים יחסית. שני המשחקים הנותרים יהוו סוג של מבחן עבור שחקני הסגל מול המאמן החדש, גם כאלה שעוד לא יודעים היכן יהיו בשנה הבאה וגם כאלה שחתומים ומעוניינים לשפר את מעמדם בהיררכיה. זה אמור למנוע אדישות וחוסר ספורטיביות במפגש עם שתי המועמדות לירידה, מה גם שמאוד יכול להיות שהאדומים ישחקו הרבה יותר טוב כשהם רגועים.

לסגור עם אזובל וסויסטדט

ניתן לציין שני שחקנים שהותירו רושם ראשוני טוב על סילבס, שניים שאני מאוד מקווה לראות בקבוצה בשנה הבאה. בן אז'ובל סיפק שער ובישול יפה בהורדה עם הראש (אחרי מהלך מפתיע של הוצאת חוץ ארוכה, או לפחות ארוכה ככל שדור מלול מסוגל). נראה שיש לו חיבור טוב עם סילבס כך שההישארות שלו תלויה בעיקר במוכנות של יואב כץ לשלם על כרטיס השחקן שלו.

פרט אליו, ראוי לציון רסמוס סויסטדט. כל פעם שמאמנים קודמים התפתו לנסות לשחק ללא הקשר האחורי השבדי, זה נגמר במשחקים הכי פחות טובים של הפועל חיפה. לצד העבודה הבלתי נלאית במרכז השדה, לרסמוס יש חלק חשוב בשער הנצחון: הוא התחיל את המהלך, המשיך את התנועה לרחבה ובמהלך כדור הרוחב של ראדו גינסארי ביצע תנועת עומק שמשכה את הבלם של סכנין ופינתה את אז'ובל לשער קל. בעונה מוזרה ונטולת שחקנים יציבים, המשחק הזה עוזר לרסמוס להתבסס כמועמד לגיטימי לשחקן העונה של האדומים. במקום לחפש משהו נוצץ יותר, כדאי לכץ להחתים את המניה הבטוחה שיש לו ביד לכמה שנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות