fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טעות בזיהוי: שוטרים תקפו את גרושתו של קצין המשטרה

ט' שהייתה נשואה בעבר לקצין משטרה לא האמינה שדבר כזה יכול לקרות לה. שוטרים נכנסו לביתה התנהגו באלימות ואזקו את ידיה וערכו חיפוש מבלי להציג צו. "שמעתי את הבת שלי אומרת לשכנים: 'מרביצים לאימא שלי, לא תהיה לי אימא'"
טליה (שם בדוי)
השוטרים פתחו וראו שלא השם שלי על הצו והייתה דממה בחדר. טליה (שם בדוי) (צילום נחום סגל)

גרושתו של קצין משטרה הותקפה על ידי שוטרים שהגיעו לערוך חיפוש וטעו בזיהוי. בשבוע שעבר, בשעות הערב, נשמעה דפיקה בביתה של טליה -שם בדוי. הבחור מעבר לדלת הזדהה כאיש מכירות של אחת מחברות הכבלים בלווין וטליה הסבירה שהיא לא מעוניינת.

אז  הודיע לה הבחור מעבר לדלת: "תפתחי זה משטרה יש לי צו חיפוש". היא פתחה את הדלת וביקשה להחליף חולצה. "הוא העיף אותי מהדלת פרץ את הדלת ומפה התחיל הבלאגן", היא מספרת השבוע.

טליה (שם בדוי)
"צעקתי כל הזמן שהם מכאיבים לי". טליה (שם בדוי) (צילום נחום סגל)

האישה בת 36 מקרית אתא,  אחד מהשוטרים נהג כלפיה באלימות ואזק את ידיה. מיד לאחר מכן נכנסו לביתה שני שוטרים נוספים והחלו לערוך חיפוש, זאת מבלי להציג בפניה צו חיפוש או להקריא את זכויותיה. בתה בת החמש וחצי וחברתה היו נוכחות בעת החיפוש.

"אחר כך שמעתי מהשכנים שהבת שלי קראה לשכנים. היא דפקה בדלת של השכן ואמרה לו: 'מרביצים לאימא שלי, לא תהיה לי אימא'. זה מצמרר אותי שילדה בגילה מסוגלת להפעיל שיקול דעת, משהו שהשוטרים לא יכלו.
הייתי נשואה לקצין משטרה, אני מאמינה בהם ולא הייתה לי סיבה לחשוש. לא הבנתי את כל ההליך, הכל קרה כל כך מהר. הם היו כל כך בטוחים בעצמם ולא ראו אדם מול העיניים, אלא מעצר. אני חושבת שהכל היה שיקול דעת מוטעה. מאותו יום אני רק מריצה את הסיטואציה ומנסה להבין מה אני עשיתי לא נכון, או מה הם עשו לא נכון. כל היום יש לי רק תמונות בראש מאותו האירוע".

טליה רצתה לצלצל לגרוש שלה, קצין משטרה בכיר בעצמו, אולם השוטרים מנעו ממנה לבצע שיחת טלפון והכאיבו לה עם האזיקים. השוטרים הדביקו אותה בחוזקה לכיוון הקיר ואיימו עליה שאם לא תירגע, ירססו אותה בגז פלפל.

לאורך כל הדרך טליה צעקה לשוטרים כי יש להם טעות בזיהוי, אך הם לא הקשיבו לה. "צעקתי שהם מכאיבים לי כי הם משכו לי את האזיקים. הכאב לא הפריע לי באותו רגע רק לצאת מהמצב הזה. כשהשכן נכנס הצלחתי לברוח לשירותים כדי לצלצל לגרוש שלי ובדיוק, ממש במקרה הוא צלצל. צעקתי לו: 'שלושה שוטרים פה בבית'. תוך שתי דקות הוא היה אצלי. אחרי שצעקתי לגרוש שלי בטלפון, השוטר הוציא אותי מהשירותים והושיב אותי על המיטה. שוב אמרתי להם שיש להם טעות בזיהוי ואמרתי להם שלא ראיתי צו חיפוש. הקצין הראה לי את צו החיפוש ואמרתי לו שזה לא השם שלי. הייתה דממה בחדר.

בתום אותו אירוע נחקרה ט' בעילה של תקיפת שוטרים. ואם זה לא מספיק, זומנה למחרת לתחנת המשטרה בזבולון לחקירה ונפתח נגדה תיק פלילי. היא פנתה לעו"ד אסי פיסו וביחד הגישו השניים תלונה במחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש)

דובר מרחב חוף של המשטרה רפ"ק ערן שקד מסר בתגובה: "מפקד המחוז הנחה על ברור האירוע והפקת הלקחים המבצעיים"…

הסיפור המלא ביום שישי בעיתון "הד הקריות"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות