fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טלפון סלולרי גרם לשריפה בדירה בקרית ביאליק

הטלפון הסלולרי שגרם לשריפה ומה שנשאר ממנו | צילום: דוברות כיבוי והצלה
הטלפון הסלולרי שגרם לשריפה ומה שנשאר ממנו | צילום: דוברות כיבוי והצלה

שלושה צוותים של לוחמי אש, בראשות מפקד המשמרת רב רשף מרזוק חמוד, פעלו היום בכיבוי שריפה שפרצה בדירת מגורים ברחוב גיורא בקרית ביאליק. הדירה ממוקמת בקומה הראשונה מתוך ארבע, וחדר המדרגות היה אפוף עשן כבד. לוחמי האש פינו את דיירי הבניין במקביל לפעולות הכיבוי.

שריפה בדירת מגורים בקרית ביאליק בגלל טלפון סלולארי. צילום דוברות כיבוי והצלה
שריפה בדירת מגורים בקרית ביאליק בגלל טלפון סלולרי | צילום: דוברות כיבוי והצלה

לוחמי האש איתרו את מוקד הבעירה בחדר השינה של הדירה בקומה הראשונה, השיגו שליטה עליו ומנעו את המשך התפשטות האש. במקביל, עקב העובדה שעשן סמיך נותר כלוא בחלל חדר המדרגות יצרו הצוותים מגע עם כל הדיירים. בהסתמך על התנאים הספציפיים, חלקם מולטו מהמבנה על ידי הצוותים וחלקם הונחו להסתגר עד תם פעולות הכיבוי ושחרור העשן. נזק כבד נגרם לדירה.

חוקר דליקות מטעם רשות הכבאות, רשף יוסי דבח, קבע, כי טלפון סלולרי אשר הושאר בהטענה ללא השגחה וכן שימוש במטען וסוללה לא מקוריים – הם שגרמו לכשל חשמלי ולפרוץ השרפה.

בכבאות והצלה שבים וקוראים לציבור להשתמש בסוללות ובמטענים מקוריים בלבד ולא בתחליפים זולים, שלא בהכרח עומדים בתנאי התקן וכבר גרמו בעבר פעמים רבות לפריצת דליקות. בנוסף אין להשאיר מכשירי חשמל לסוגיהם בהטענה ללא השגחה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות