fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדש: סיוע לנפגעי תקיפה מינית גם בווטסאפ

שני אלוני, מנהלת מרכז הסיוע בחיפה והצפון: " לרובנו הרבה יותר נוח 'לדבר' על דברים רגישים דווקא בכתב ולא בשיחה. לכן היה לנו חשוב ליצור מקום בשביל מי שרוצה לפנות אלינו באופן זה"
סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

 

מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בחיפה והצפון מפעיל קו ייחודי להתייעצות ותמיכה נפשית באמצעות הווטסאפ. השירות הוא פיילוט, ראשון מסוגו בארץ, כאשר הרציונל העומד מאחוריו הוא פתיחת ערוץ תקשורת זמין לפונים ולפונות, אשר מתקשים פיזית או נפשית לשוחח טלפונית, בדגש על בני נוער וצעירים המשתמשים באפליקציה כאמצעי התקשרות עיקרי.

שני אלוני, מנהלת מרכז הסיוע בחיפה והצפון: "האמת שלרובנו הרבה יותר נוח 'לדבר' על דברים רגישים דווקא בכתב ולא בשיחה. לכן היה לנו חשוב ליצור מקום בשביל מי שרוצה לפנות אלינו באופן זה. אני מאמינה שהקו יעזור גם לבני נוער וגם לצעירים לשתף במה שעובר עליהם ואם צריך גם לבקש עזרה".

אלוני מציינת כי הקו אמנם לא אנונימי מאחר שהאפליקציה לא מאפשרת זאת, אך מסקר שנערך על ידי מרכז הסיוע, עולה כי 46 אחוז מהנשאלים העדיפו את הצורה הזאת לקבלת עזרה. "אני מאוד מקווה שירגישו בנוח להיות איתנו בקשר בצורה הזאת. אנחנו נקפיד לשמור על הסודיות של כל הפניות שיגיעו אלינו כמו שעשינו עד היום בקו הטלפוני".

שירות דומה שפועל באופן זה בארץ הוא קו של ארגון הנוער הגאה IGY, אך מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית הינו הראשון שמפעיל קו תמיכה נפשית באמצעות הודעות.

בשלב הראשון המענה לפניות באמצעות הווטסאפ הינו בימים ראשון, שני, רביעי וחמישי בין השעות 20:00_17:00 טל': 052~8361202. הקו זמין לשיחות וואטסאפ מכל רחבי הארץ. לפרטים נוספים: "מרכז סיוע בוואטסאפ" בפייסבוק.

קווי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית _ 1202 לנשים, 1203 לגברים _ זמינים 24 שעות ביממה ונמצאים בתשעה מרכזי סיוע ברחבי הארץ.

הווטסאפ לרשותכם. סמסו
הווטסאפ לרשותכם. סמסו

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות