fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

״מעולם לא תיארנו לעצמנו שנצטרך לבקש עזרה מאחרים"

בערב פסח האחרון התגלה אצל ליפז ארונוביץ, בת 6 מקרית מוצקין, גידול סרטני בכליה. היא עברה ניתוח וטיפולים כימותרפיים, והוריה, שנאלצים עתה להתמודד גם עם המצוקה הכלכלית שכפתה עליהם הקורונה, נאלצים לבקש עזרה מהציבור
"ילדה מאוד בוגרת לגילה". ליפז ארונוביץ | צילום: באדיבות המשפחה
"ילדה מאוד בוגרת לגילה". ליפז ארונוביץ | צילום: באדיבות המשפחה

רונן וקרנית ארונוביץ מקרית מוצקין, הורים לשניים, ליפז, בת 6, ועילאי, בן שנתיים, ניהלו שגרת חיים משפחתית רגילה עד אותו ערב פסח ארור לפני כארבעה חודשים ב-9 באפריל, ולא בגלל הסגר שנכפה השנה על כולנו.

הכל התנהל רגיל בבית משפחה ארונוביץ עד שהגיעה עת המקלחת לפני השינה. בעוד קרנית מסייעת לליפז להתקלח, היא מבחינה שבטנה נפוחה מהרגיל. היא לא ממש נלחצה, מכיוון שליפז אמרה לה שדבר לא כואב לה ושהיא מרגישה טוב.

ביום למחרת הבחינה קרנית שהנפיחות בבטן לא חלפה ושאף נוצרה בליטה. בעצה אחת עם בעלה, רונן, הם החליטו ללכת למוקד הרפואי, ושם, אחרי בדיקות, הופנו למיון בבית החולים כרמל להמשך בדיקות וצילומים.

רונן ארונוביץ מספר: ״המבט של הרופאים כבר הספיק לי כדי להבין שהגרוע מכל קרה לנו. לא עמדתי בזה. התפרקתי״.

ליפז ארונוביץ בטיפול הכימותרפי | צילום: באדיבות המשפחה
ליפז ארונוביץ בטיפול הכימותרפי | צילום: באדיבות המשפחה

 

הבשורה של הרופאים בבית החולים הייתה קשה: גידול סרטני גדול בכליה הימנית. עוד באותו הערב הם נשלחו למחלקה הכירורגית בבית החולים רמב"ם.

קרנית מספרת: ״ליפז היא ילדה מאוד בוגרת לגילה, לכן לא הסתרנו ממנה שום דבר. קיבלנו בבית החולים ספר המסביר לילדים על התהליך ומה היא צפויה לעבור בהמשך מבחינת טיפולים, וזה מאוד עזר למרות כל הקושי שבדבר״.

יום הולדת 6 בבית החולים

ליפז עברה ניתוח מסובך וארוך להסרת הכליה הימנית. את יום הולדתה ה-6 חגגה במחלקה הכירורגית של רמב"ם, שם שהתה במשך שבועות. כשכבר שוחררה סוף-סוף לביתה, התפתח זיהום באזור הניתוח, והיא אושפזה שוב, ולאחר מכן החלה לעבור סדרה של טיפולים כימותרפיים. ככל שהטיפולים התקדמו, גברו גם תופעות הלוואי, וליפז הלכה ונחלשה.

לצד הדאגה לליפז, הגיעה גם המכה הכלכלית. רונן האב הוצא לחל"ת ולאחר מכן פוטר מעבודתו כבונה אתרים. קרנית, שקיבלה ממנהליה את מלוא התמיכה, החלה לעבוד בחצי משרה, ועתה הם מתקשים להתקיים.

משפחת ארונוביץ: ההורים רונן וקרנית והילדים ליפז ועילאי | צילום: באדיבות המשפחה
משפחת ארונוביץ: ההורים רונן וקרנית והילדים ליפז ועילאי | צילום: באדיבות המשפחה

 

מכיוון שלאורך השנים הם תמיד היו בצד הנותן, הם התלבטו רבות אם לבקש עזרה מהציבור. רונן: ״מעולם לא תיארנו לעצמנו שנצטרך לבקש עזרה מאחרים, אבל הבנו שאין ברירה. שאנחנו חייבים. אנחנו צריכים להקדיש את מלוא הזמן והמשאבים לטיפול בליפז עד להחלמתה״.

תחת השם "החברים של ליפז", יצאו בני המשפחה, בעזרת חברים, בפרויקט, שבו הם מגייסים תרומות מהציבור, ועתה הם מקווים שייאסף סכום שיספיק להם לשנה הקרובה, על מנת שיוכלו להתרכז בהחלמתה של ליפז, בלי שיצטרכו לחשוש ממצבם הכלכלי.

לפרויקט התרומות לחצו על הקישור

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות