fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב שפרעם מואשם בריגול לחיזבאללה

כתב אישום הוגש נגד זאהר בן עומר יוספין בפרשת ריגול למען החזבאללה. מכתב האישום עולה כי נפגש עם נציג הארגון והעביר מידע על קבוצות ישראליות ומיקומים של בסיסי צה"ל
שפרעם
שפרעם (צילום: רותם כבסה)
שפרעם
שפרעם (צילום: רותם כבסה)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה באמצעות עו"ד טל עופר לפני זמן קצר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד זאהר בן עומר יוספין 46 תושב שפרעם בגין ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ומסירת ידיעות העלולות להיות לתועלת האויב.

על פי עובדות כתב האישום, החל משנת 2000 לערך, הנאשם ואחיו נהגו לעלות לרגל למכה שבסעודיה ובחלק מהשנים, היו אחראים על ארגון קבוצות עולים לרגל המתגוררים בשפרעם לקיום מצוות החאג' והעומרה במכה. במהלך העומרה בחודש דצמבר 2007, אליה יצא הנאשם, נפגש הנאשם עם חבר בארגון החזבאללה בשם עם אבו אסמעיל , ואחרים לארוחת ערב.

במהלך הארוחה שוחחו הנוכחים על מצבם של ערביי ישראל. כמו כן, חבר בארגון ביקש מהנאשם לסייע לארגונו הלבנוני בפעילותו הביטחונית נגד מדינת ישראל וזאת תמורת סיוע כספי. הנאשם הסכים ואף מסר את מספר הטלפון שלו לצורך תקשורת עתידית ביניהם.

לאחר חזרתו לארץ יצר הנאשם קשר טלפוני עם אבו אסמעיל עד למועד מעצרו. במסגרת שיחותיו של הנאשם עם אבו אסמעיל בין השנים 2008-2010 עדכן הנאשם את אבו אסמעיל במהלך שהייתו בעומרה ולפניה, בדבר מיקומם של הקבוצות הישראליות במקום. כמו כן מסר הנאשם שמותיהם של אנשים ספציפיים המוכרים לו היטב, עימם יוכל אבו אסמעיל להיפגש. בשנת 2012 במהלך מפגשיו של הנאשם בחאג' עם אבו אסמעיל שוחחו השניים אודות מיקומם של בסיסים צבאיים בארץ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות