fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם של זק"א: שעון המים יתריע על אדם ערירי שנמצא בביתו במצב קריטי

הודות למיזם הייחודי "מים חיים" ובאמצעות שעון המים הדיגיטלי, יוכל תאגיד המים להתריע בפני מחלקת הרווחה במקרים שבהם צריכת המים אינה אופיינית לצריכה הרגילה של האדם
לעצור את המגפה השקטה. יהודה משי זהב | צילום: דוברות זק"א
לעצור את המגפה השקטה. יהודה משי זהב | צילום: דוברות זק"א

יותר מ-140 מקרים נרשמו מתחילת השנה של עריריים, בעיקר קשישים, שנמצאו ללא רוח חיים בביתם לאחר תקופה ארוכה. בעקבות זאת יזם ארגון זק"א את מיזם "מים חיים", שבו פועלים יחדיו תאגידי המים ומחלקות הרווחה של הרשויות, כדי להתריע בפני מחלקת הרווחה על מצבו של האדם.

כל המקרים הקשים של אנשים שנפטרו בגפם בביתם טופלו על ידי מתנדבי זק"א. במרבית המקרים, מותו של האדם נחשף בעקבות הריח העז שעלה מהדירה. עתה, הודות למיזם הייחודי "מים חיים" ובאמצעות שעון המים הדיגיטלי, יוכל תאגיד המים להתריע בפני מחלקת הרווחה במקרים שבהם צריכת המים אינה אופיינית לצריכה הרגילה של האדם. אם תתגלה צריכה אפסית או מועטה ביותר, יתעורר חשש לשלומו של האדם שגר בדירה, והפרטים יועברו למחלקת הרווחה.

מרכז השלטון המקומי, שתומך במיזם, יצא בקריאה לכל הרשויות בישראל לאמץ את המיזם של זק"א ולבדוק את האפשרות ליישם מיזם מציל חיים זה בעירם, ככל שניתן הדבר ואפשרי.

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב: "אנחנו מברכים את מרכז השלטון המקומי, שאימץ את הרעיון. בימים אלו אנחנו בקשר עם ערים נוספות שבודקות את האפשרות להצטרף למיזם הפשוט והחשוב, ובכך להציל חיים. אנחנו בזק"א נמשיך לעשות הכל כדי למנוע את הנפטר הבא. אסור לנו כחברה וכקהילה למצוא את יקירינו כשהם מתים לבדם ונמצאים רק בגלל הריח הנוראי שדולף לחדר המדרגות. רק על ידי תשומת לב של כל אחד מאתנו נצליח לעצור את המגפה השקטה".

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות