fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמונה ימים, 800 קילומטרים, לבד על אופניים

יש חלומות שכדאי להגשים ודני לוי מקרית חיים הגשים עוד חלום. הוא רכב לבדו על אופניים את שביל חוצה ישראל וכבר מתכונן לחלום הבא
חוצה ישראל על אופניים. שמונה מאות קילומטרים של רכיבה. צילום: דני לוי

דני לוי, 53, מקרית חיים, כמו רבים מתושבי הקריות רוכב על אופניים מאז היה ילד. התנאים הטופוגרפיים הנוחים של הקריות והקרבה ביניהן עושים אותן מושלמות לרכיבת אופניים וחיסכון בזמן. אלא שלוי הפך את הרכיבה למקצוע ובדרך להגשמת חלום, לעשות את שביל חוצה ישראל לבד על אופניים.

"אני רוכב כבר מגיל אפס" מספר לוי "רכבת על אופניים לבית הספר היסודי ולתיכון ובתור תושב הקריות, האופניים הפכו להיות חלק מהחיים שלי. לפני 17 שנים גיליתי את רכיבת השטח, עברתי קורס מדריכי רכיבה והיום אני עושה הדרכות טכניות ומדריך טיולי אופניים בארץ ובחו"ל".

חוצה ישראל על אופניים גם במדבר. צילום: דני לוי

את ההשראה לעשות את חוצה ישראל על אופניים קיבל דני מילדיו. בנו, מתן, 24, עשה את המסע ובימים אלו גם בתו מיכל, 23, עושה מסע רגלי על שביל חוצה ישראל, לאחר שהתשתחררה מהשירות הצבאי כמפקדת בתותחנים. "ראיתי את הילדים שלי מגשימים חלום והחלטתי לפגוש את הבת שלי על השביל. מצאתי בפייסבוק קבוצה של חבר'ה שעשו את חוצה ישראל על אופניים והחלטתי לעשות את זה, לבד".

את המסע הוא התחיל בערב יום העצמאות כשיצא לדרך מקיבוץ דן בצפון ומדי לילה התאחרח אצל משפחות שמארחות את המטיילים לאורך השביל. ביום השלישי של המסע פגש לוי את בתו ולאחר שעשו יחדיו את השבת, המשיך לדווש לכיוון אילת.

חוצה ישראל על אופניים. צילום: דני לוי

לוי החליט לעשות את המסע לבדו כשהוא נושא עימו כ-15 קילו של ציוד ושתייה. "אני מאוהב ברכיבה לבד בטבע ולא רציתי לעשות את זה עם עוד מישהו בגלל רמת הכושר. אני מעדיף לקבוע לעצמי את קצב הרכיבה". היום הקשה ביותר הגיע ביום הלפני אחרון, כשלוי רכב בנחל צחור שבדרום, בחום של 45 מעלות, כשהוא מרוחק לפחות 40 קילומטרים מכל מקום ישוב. "היה חצץ שאי אפשר היה כמעט לרכוב עליו והיו חלקים שנאלצתי ללכת ברגל. שתיתי את כל השבעה וחצי ליטרים של מים שהיו לי וכשהגעתי סוף סוף לכביש ביקשתי מים מאנשים שעברו שם כדי שלא אתייבש ושתיתי עוד שישה ליטרים של מים".

חוצה ישראל על אופניים, דני והבת מיכל. צילום: מתן לוי

"הכי מרגש מבחינתי היה לפגוש את הבת שלי, זה חיבור מעבר לעניין של אבא ובת, זה חיבור גם של ערכים, של אהבת הארץ" אומר לוי "לא האמנתי מה הגוף שלנו מסוגל לעשות, מה שמגביל אותנו זה הפחד בראש, ברגע שמתרכזים בריגוש הקרוב, אפשר להתגבר על הפחד".

נכון להיום שביל חוצה ישראל זוכה לעדנה והוא מלא במטיילים שזוכים להכיר אותו וזה דווקא בזכות הקורונה שגרמה לביטולים של טיולי צעירים בחו"ל והם גילו את חוצה ישראל שנמשך לאורך של כמעט 1200 קילומטרים של הליכה.

ועל מנת לקבל מושג על ההישג של לוי, הוא רכב 800 קילומטרים בשמונה ימי רכיבה, 8000 מטרים של טיפוס מצטבר וכ-800 אלף סיבובי דוושות.

למגזינים נוספים בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות