fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שירות ראשון מסוגו בכללית: מרפאת פוסט קורונה

המרפאה הייעודית למצבי פוסט קורונה תתמקד בשלב ראשון בבעיות ריאה ובהמשך תורחב למקצועות נוספים. ההפניה למרפאה נעשית על ידי רופאי המשפחה
מרפאת פוסט קורונה של כללית. פרופ' יוחאי אדיר | צילום: דוברות כללית
מרפאת פוסט קורונה של כללית. פרופ' יוחאי אדיר | צילום: דוברות כללית

אנשים רבים שהחלימו מקורונה, בשיעורים שעדיין נבדקים ומכל קבוצות הגיל, סובלים מבעיות רפואיות משניות למחלה, בעיקר סימפטומים נשימתיים וכן בעיות לב, בעיות נוירולוגיות ומצוקה רגשית. כדי להעניק לאנשים אלה מסגרת טיפולית הולמת, הפעילה כללית במרפאה המחוזית למחלות ריאה (המלמ"ר), מרפאה ייעודית למצבי פוסט קורונה, שבשלב ראשון תתמקד בבעיות ריאה ובהמשך תורחב למקצועות נוספים.

מנהל שירות רפואת הריאות המרחבי של כללית הפועל במלמ"ר ובבית החולים כרמל במשולב, פרופ' יוחאי אדיר, מציין כי חולים אשר חלו בקורונה עם מעורבות ריאתית, בדרך כלל דלקת ריאות, ונזקקו למתן חמצן או להנשמה מלאכותית, עלולים לפתח מצבי פוסט קורונה, הכוללים, בין היתר, סיבוכים ריאתיים ארוכי טווח, עם תלונות על שיעול ממושך, קוצר נשימה ופגיעה באיכות חייהם.

המרפאה החדשה פועלת בגישה כוללנית, שנועדה לתת מעטפת שירות רב מקצועית ומאוישת על ידי צוות מומחי הריאה של כללית בבית החולים ובקהילה, יחד עם צוות השירות הסוציאלי והשירות לריפוי בעיסוק של כללית במחוז חיפה והגליל המערבי. במידת הצורך מופנה המטופל לתוכנית שיקום ריאות שקיימת במקום, בריכוזו של פיזיותרפיסט שהתמחה בנושא.

ההפניה למרפאה נעשית על ידי רופאי המשפחה, ועם קבלת המטופל נעשות בדיקות להערכת הפגיעה בריאות והתאמת טיפול תרופתי או אחר. בהמשך, יכלול השירות גם מרפאה לסיבוכים נוירולוגיים, בעיות לב וסיבוכים נוספים שמופיעים בעקבות המחלה.

המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה והגליל המערבי, ד"ר לילך צולר, מציינת כי יש חשיבות בליווי החולים שהחלימו לכאורה מהמחלה אך בפועל סובלים מבעיות רפואיות משמעותיות ומקושי לחזור לתפקוד. לדבריה, זו גם ההזדמנות, להזכיר עד כמה חשוב לשמור על כללי הריחוק הפיזי ועטיית המסכה כדי להפחית סיכון להידבק במחלה שעלולה להיות קשה ועם סיבוכים גם בקרב אנשים צעירים וללא מחלות רקע.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות