fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שירות חדש בכללית: אשפוז בית במקום בית החולים

לאחר הצלחת הפיילוט בגליל המערבי, מתרחב השירות החדשני גם לקריות. לקיתם בדלקת ריאות? דלקת חריפה בשלפוחית השתן? זקוקים לאנטיביוטיקה בעירוי? בית החולים יגיע אליכם הביתה
מחלימים בסביבה הטבעית. אשפוז בית של כללית | צילום: דוברות כללית
מחלימים בסביבה הטבעית. אשפוז בית של כללית | צילום: דוברות כללית

רופא המשפחה אבחן אצל ש', בת 62, דלקת ריאות חריפה, והיה ברור שהיא צריכה להיות במעקב רפואי צמוד ולקבל אנטיביוטיקה בעירוי. "חשכו עיניי", היא מספרת, "יותר מדלקת הריאות וההרגשה הרעה חששתי מהאשפוז בבית החולים. אני פוחדת מבתי חולים בכלל ועכשיו, עם הקורונה, עוד יותר. כמעט פרצתי בבכי כאשר רופא המשפחה שלי בכללית הציע לי פתרון מדהים: אשפוז בית. צוות מסור הגיע אליי מדי יום, היה לי טלפון להתקשר אליו גם בלילה. כשהיה צורך בצילום, דאגו לקחת אותי ולהחזיר אותי, התקינו את העירוי. הטיפול היה מעולה, ואחרי חמישה ימים החלמתי. גם בני המשפחה שלי שהתגייסו למשימה, שמחו שאני לא בבית חולים. היה באפשרותם להמשיך בחייהם, ובעיקר ללא חשש מהידבקות. מומלץ בחום".

בשעה שמצד אחד, בתי החולים, בעיקר המחלקות הפנימיות, על סף קריסה בשל מגפת הקורונה ומצד שני גדל החשש, הן של המטופלים והן של גורמי הרפואה, מפני חשיפה לנגיף, מציעה כללית בחיפה, בקריות ובסביבה מענה חלופי לאשפוז אקוטי בבית החולים: אשפוז בביתו של החולה. לאחר שהשירות הופעל במתכונת ניסיונית עבור מבוטחי כללית ביישובי הגליל המערבי ורשם הצלחה רבה, הוא הורחב עתה גם לקריות ולחיפה.

ביקורים בבית החולה

לדברי מנהלת הסיעוד בכללית במחוז חיפה והגליל המערבי, רות ברוך, האשפוז הביתי מיועד למי שהתפתחה אצלו מחלה אקוטית כמו דלקת ריאות, דלקת שלפוחית השתן, דלקת ברקמות תת עוריות (צלוליטיס), יציאה מאיזון במחלה כרונית כמו סיבוכי אי ספיקת לב ומצבים נוספים, בהם בדרך כלל חייבים לאשפז את המטופל למספר ימים לשם מתן טיפול תרופתי בעירוי ומעקב. צוות של רופאים ואחיות מחברת צבר, עימה התקשרה כללית, שהתמחו במתן שירות רפואי כזה עורך ביקורים יומיים בבית החולה, מתקין עירויים, מבצע בדיקות דם, דואג בעת הצורך להעברת החולה למכון רנטגן והחזרתו לביתו ומבצע טיפולים ומעקבים נוספים לפי הצורך. הצוות זמין למטופל ומשפחתו בכל שעות היממה ובסופי שבוע.

יצוין, כי השירות ניתן רק לאחר שנקבע כי רפואית ניתן לוותר על השהייה בבית חולים ורק אם החולה ובני משפחתו מעוניינים בכך. השירות, חשוב להדגיש, הוא בנוסף לשירות שמובילה כללית זה שנים רבות של המשך טיפול ומעקב והוספיס בית עבור חולים מרותקים ובמצב כרוני קשה, כשהשירות החדש מיועד לטיפול קצר מועד ודחוף.

לדברי מרכזת הנושא בהנהלת כללית בחיפה אורלי צור, השירות יעיל ביותר ורק אחוזים בודדים מהמאושפזים בבית מגיעים לבסוף לאשפוז בבית חולים, בעוד רובם מחלימים לאחר שלושה-חמישה ימים, בדומה לשהייה הצפויה להם בבית החולים, אך בלא להסתכן בחשיפה לזיהומים בכלל ולקורונה בפרט, כשהם בסביבת החיים הטבעית  שלהם.

מכללית נמסר, כי עד כה טופלו במסגרת זו יותר מ-100 חולים שדיווחו על שביעות רצון גבוהה במיוחד. מנהל כללית במחוז רונן נודלמן, מציין כי זה נדבך נוסף במכלול שירותים חדשניים שכללית דואגת להציע למטופליה, תוך הנגשה מיטבית ובלי צורך להגיע למרפאות או לבתי החולים.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות