fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשת עתיד לא תקבל לידיה את ניהול אורט ביאליק

ועדת המכרזים דחתה היום את הצעת רשת עתיד. בשנת הלימודים תשפ"א תמשיך רשת אורט לנהל את בית הספר. ועדה תבחן את העברת ניהול בית הספר לידי העירייה בשנת תשפ"ב
נדחתה הצעת רשת עתיד. אורט קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
אורט קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

נדחתה הצעת רשת עתיד לנהל את אורט קרית ביאליק. ועדת המכרזים של עיריית קרית ביאליק החליטה בישיבתה היום, רביעי, לדחות את הצעת רשת עתיד לניהול בתי הספר העל יסודיים השש-שנתיים בקריית ביאליק. בשנת הלימודים הקרובה, תשפ״א, תמשיך רשת אורט לנהל את בית הספר התיכון בעיר.
לאור החלטת ועדת המכרזים ובשל העובדה כי רשת אורט ישראל החליטה לא לגשת למכרז לניהול בית הספר, הודיע ראש העירייה אלי דוקורסקי כי בקרוב ימנה ועדה שתבחן את העברת ניהול בית הספר התיכון לידי העירייה, בדומה למקובל ברשויות מקומיות רבות בישראל החל בשנת הלימודים תשפ״ב. הוועדה תכלול את נציגי העירייה, אנשי חינוך, משרד החינוך, נציגי המורים, עובדי מינהלה וההורים. דוקורסקי הוסיף, כי קרית ביאליק הייתה ותמיד תהיה גם בעתיד הראשונה בחינוך.

תיכון אורט קרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה

רשת עתיד הייתה היחידה שהגישה הצעה לניהול בית הספר לאחר שרשת אורט הפעילה אותו במשך 55 שנים. ההחלטה על מכרז להפעלת בית הספר הגיעה לאחר מחלוקת בין העירייה לרשת אורט, בעקבות דרישת העירייה לחשבון בנק משותף לה ולאורט, אליו יועבר התקציב השנתי של בית הספר בסכום של יותר מחמישים מיליון שקלים. רשת אורט סירבה לקבל את דרישת העירייה. בבית הספר התיכון השש-שנתי לומדים כ-2800 תלמידים ועוד כ-120 תלמידים על הספקטרום האוטיסטי ועובדים בו יותר ממאה אנשי הוראה ומנהלה.

לדוקורסקי יש ביקורת חריפה על רשת אורט ובדבריו לחברי מועצת העיר הוא אמר: "מה שיש לי לומר לרשת אורט אני עוד אומר להם. הם זנחו את הילדים שלנו בזה שלא נכנסו (למכרז-ד"ג)". הוא הוסיף כי הרשת הפעילה לחצים "בכל העולם" כדי להביא לפסילת המכרז וכי חשבון בנק משותף עם העירייה יהיה תנאי עתידי בכל מקרה.

יו"ר הוועד הארצי של אורט ישראל חיים אלגריסי מסר: "בשם עובדי המינהל באורט קרית ביאליק, ברצוני להודות לראש העירייה על החלטתו כי בית הספר ימשיך לפעול תחת ניהולה של רשת אורט ישראל. אין ספק כי אורט ישראל היא הבית הטוב ביותר עבור התלמידים, המורים והעובדים של אורט קריית ביאליק. אני בטוח כי גם לאחר שתוקם ועדה, היא תגיע למסקנה היחידה שאורט ישראל היא הרשת הטובה ביותר עבור ילדינו.

"להזכירכם, רשת אורט ישראל לא ניגשה למכרז בשל סעיף בעייתי שנכלל בתנאיו, שלא אפשר לה לגשת למכרז. אני בטוח כי בשיח משותף בין העירייה ורשת אורט ניתן לגשר על הפערים. 55 שנים מוצלחות ביחד מוכיחות שהכל אפשרי".

מרשת עתיד נמסר בתגובה כי החלטת ועדת המכרזים טרם התקבלה אצלה רשמית. "הרשת תלמד את ההחלטה לכשזו תתקבל", נאמר בתגובה.

בנושא ניהול בתי ספר, רשת "קדימה מדע" שהפעילה את בתי הספר רבין ולוינסון בקרית ים, סיימה את פעילותה עם תום החוזה שהיה בינה לבין עיריית קרית ים. בשלב זה הבעלות על בתי הספר חוזרת לעירייה והליכי המכרז להפעלתם הוקפאו עקב התפרצות נגיף הקורונה. ראש העירייה, דוד אבן צור, אמר כי במידה ושנת הלימודים תסתיים באיזון כלכלי יישארו בתי הספר בבעלות העירייה ובמידה ולא יקרה כך, תפעל העירייה ליציאה למכרז להפעלתם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות