fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רק מיעוט נוסעים מעדיפים אישה נהגת

לרגל יום האישה: בקריות פי שניים יותר תאונות דרכים במעורבות גברים מאשר נשים בשנת 2020. מרביתן לא אוהבות שגברים נוהגים מהר מדי
נשים נהגות | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי
נשים נהגות | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

מנתוני עמותת אור ירוק המתפרסמים לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול ביום שני הקרוב, עולה כי במרבית המקרים נשים נוהגות בטוח יותר מגברים. על אף הידיעה שנשים נוהגות פחות מאשר גברים ואינן מהוות חלק משמעותי בתחום הנהיגה המקצועית והסעות המונים כמו משאיות ומוניות.

בשנת 2020 אירעו בקריות 74 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו- 155 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר, פי שניים יותר תאונות. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר ב-2020 עומד על 117 נשים, נוסעות ונהגות, מהן אחת נהרגה.

בקרית אתא: בשנת 2020 אירעו 30 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו- 75 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר – פי 2.5 יותר תאונות. בקרית ביאליק: בשנת 2020 אירעו עשר תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו- 18 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר – פי 1.8 יותר תאונות. בקרית ים: בשנת 2020 אירעו 23 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו- 41 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר – פי 1.7 יותר תאונות. בקרית מוצקין: בשנת 2020 אירעו 11 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו- 21 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר – פי 1.9 יותר תאונות. חיפה, כולל קרית חיים וקרית שמואל: בשנת 2020 אירעו 165 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-442 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר פי 2.5 יותר תאונות.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 13 אחוזים בלבד מהתאונות הקטלניות, בהן הרוג אחד לפחות, שהתרחשו בתחום העירוני בשנת 2020 היו במעורבות רכב הנהוג בידי אישה. בשנת 2020 אירעו 185 תאונות דרכים קטלניות בערים, מתוכן ב- 25 תאונות בלבד היו מעורבות נהגות נשים.  עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2020 היו מעורבות בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים 3,022 נשים לעומת 8,777 גברים שהיו מעורבים בתאונות דרכים בשנה זו.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "הנתונים מראים שנשים נוהגות באופן בטוח יותר, הן מעורבות פחות בתאונות דרכים ונוטלות פחות סיכונים במהלך הנהיגה. לאור הידע הזה, צריכה מדינת ישראל לעודד יותר ויותר נשים לעסוק במקצועות הנהיגה בעיקר בתחבורה הציבורית הסובלת ממחסור של אלפי נהגים. עידוד נשים לנהוג באוטובוסים ובמוניות יביא להעסקה של נשים רבות, יצמצם  את פערי השכר בין גברים ונשים וגם יגרום לירידה בכמויות תאונות הדרכים".

סקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" (2017) ונועד לבחון מה עמדות ותפיסות הציבור כלפי נהיגה של נשים לעומת נהיגה של גברים, חושף כי למרות מעורבותן הנמוכה של נשים בתאונות דרכים בהשוואה לגברים, דווקא יותר אנשים מרגישים בטוח לנסוע עם גבר.

38 אחוזים מהנשאלים טענו כי הם מרגישים בטוח יותר לנסוע עם גבר שנוהג ורק שבעה אחוזים טענו כי הם מרגישים בטוח יותר לנסוע עם אישה שנוהגת, 55 אחוזים טענו כי הם מרגישים בטוחים באותה מידה.  עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהגברים, 49 אחוזים, מרגישים בטוחים יותר כאשר גבר נוהג, זאת לעומת כרבע, 26 אחוזים, מהנשים בלבד. כשנשאלו מי לדעתם נהג טוב יותר, 41 אחוזים טענו כי גבר נהג טוב יותר, 17 אחוזים טענו כי אישה נוהגת טוב יותר ו-42 אחוזים טענו כי אין הבדל.

כשנשאלו מה הכי מרגיז אותך בנהיגת של המין השני, תשובות הנשים היו:  56 אחוזים מהנשים טענו כי הן לא אוהבות שגברים נוהגים מהר מדי. עשרה אחוזים טענו כי הן לא אהבות שגברים נוהגים בנתיב השמאלי שלא לצורך. ארבעה אחוזים טענו כי נהיגה איטית של גברים מרגיזה אותם. שני אחוזים לא אוהבות את אופן ומשך החניה.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות